XXL Nutrition

laserprinter

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ben de inkjetprinters beu, ik zou graag overstappen naar een laser ook omdat ik vooral tekst en geometrische dingen print.

Nu zat ik te denken aan een LaserJet 3600 van HP. Iemand ervaring met deze printer? Reviews zijn over het algemeen vrij goed maar soms toch minder. Vraag me af of er hier gebruikers zijn en hoe het apparaat bevalt. Eventueel ben ik benieuwd of er betere alternatieven zijn voor ik tot de aankoop overga. Alvast bedankt.

ps: wilde hem hier bestellen vanwege de interessante prijs/goede shopreviews.

Ik denk dat het er ook een beetje van af hnagt wat je A: voor kwaliteit van je printer verwacht.. B: Wat heb je er voor over mijn ervaring is dat een knappe kleurenlaser gewoon een hoop geld kost. met HP heb je wel iets goeds staan..

HP heeft echter gehad dat een model eerder hun goedkoopste kleurenlaser het complete binnenwerk in kunststof, plastic had uitgevoerd.. Resultaat, na een krap jaartje printen binnenwerk aan stront...

• Topic Starter Topic Starter
Ok, foto's boeien me niet of weinig, laat ik dat er alvast bijzeggen. Tekst moet goed zwart en scherp zijn, kleuren echt en goed dekkend zodat ik bijv. folders kan printen die er vrij professioneel uitzien.

ik heb hier ook een hp een 3700 serie, puik spul kan ik je vertellen. Al lukte het laatst niet om iets heel licht gedrukt af te drukken, kreeg alleen maar spikkeltjes.

ik heb hier ook een hp een 3700 serie, puik spul kan ik je vertellen. Al lukte het laatst niet om iets heel licht gedrukt af te drukken, kreeg alleen maar spikkeltjes.

Staat die niet in een econo-mode dan?

Die 3600 is overigens een prima printer, neem aan dat je toch geen tienduizenden documenten gaat printen, T?

Max 1500 a 2500 per maand ofzo denk ik, zat alleen te denken aan de kost van de toners, bij duurdere modellen zou je er ook meer toner bijkrijgen,, en dat spul bijbestellen zou duur zijn in vergelijking met de aankooprijs printer.

Staat die niet in een econo-mode dan?

Die 3600 is overigens een prima printer, neem aan dat je toch geen tienduizenden documenten gaat printen, T?

Neej, ik wilde algemene voorwaarden drukken op de achterzijde van een pagina, in een licht grijze tint. Grijs wordt dan gemaakt uit dun gespikkeld zwart, dat is als tekst onleesbaar.

Weet nog niet hoe ik dat nu kan regelen. (had er toendertijd ook een topicje over geopend)

Als je in zulke grote oplages drukt is het haast goedkoper om het door een drukker te laten doen lijkt me ...

Dat zal tegenvallen, 2500 per maand is trouwens niet echt hoog.

Als het een stand alone printer is, moet je toch aardig aan de bak om dat te halen lijkt me. Of je moet natuurlijk echt veel mega pagina tellende documenten moeten printen.

Big_T, print natuurlijk alle topics uit voor boven z'n bed...

ik heb een epson c1100 kleurenlaser en vind ik echt een topper.. snel, scherp en helder!

LaserJet 3600 is een goede printer. Hier op ons kantoor (toevallig ook HP) worden deze veel als stand alone gebruikt.
Mooie printjes in ieder geval verzekerd :thumbup:

Ja en 450€ voor de hele set toners, meer dan de aankoop van de printer dus :s

Weet niet hoe dat zit met laserprinters, bij inkjet krijg je meestal die half gevulde cartrigdes.
Volgens mij moet je in dit type ook de drumkit om de zoveel tijd vervangen. Die zijn ook vrij prijzig.

Weet niet hoe dat zit met laserprinters, bij inkjet krijg je meestal die half gevulde cartrigdes.
Volgens mij moet je in dit type ook de drumkit om de zoveel tijd vervangen. Die zijn ook vrij prijzig.
Denk dat die erbij zit:

"Its cartridges combine both the toner and the drum, which means that it operates like new when the cartridges are changed."

Zou best kunnen dat ze er lichte bijgeven bij aankoop, volgens mij ook ergens gelezen.

Terug
Naar boven