Fitness Seller

Lecktor vs Lecter

guardian

Huge Freak
Waardering
176
Hier wat scenes van de originele Hannibal Lecktor gespeeld door Brian Cox in de Hannibal film, "Manhunter". Later werd het Hannibal Lecter, gespeeld door Hopkins zoals we allemaal weten. De Lecter die Hopkins neerzet is wat mij betreft een ronduit belachelijk en grotesk personage, enkel een simpele zou die creep kunnen aanzien voor een manipulatieve geest. Irl zou zo'n figuur niet verder komen dan wat fantastische verhalen over ziekelijke verlangens. Hij zou meteen door de mand vallen owv zn geheimzinnige gedrag en wss niet eens zn cool kunnen bewaren om iets rationeel uit te denken, alvorens zich prijs te geven aan een "like" mind.

Wat we zien bij Cox is een rationele en charmante manipulator. Een normaal uitziend persoon die in verschillende scenes blijk geeft van tegelijk drammerig en vleiend te zijn. Doordringende blik, beetje verveeld en cynisch, subtiele en harde humor, dikwijls refererend naar zichzelf, zonder een oordeel te vellen. Een geest die van een killer zou kunnen zijn die de moord om de moord doet. Een killer zichzelf als een geniale speler in het geheel bekijkt, vanuit zijn perspectief ook terecht. Imo is het 1 van de beste vertolkingen die ik al gezien heb.

Cox verhoudt zich tov Hopkins zoals een fles William Lawson's zich verhoudt tov een 25CL Bacardi Breezah. Discuss!!!

http://nl.youtube.com/watch?v=ufR1_UmVXuU

http://nl.youtube.com/watch?v=6eFBDuo6r-E&feature=related

Manhunter vond ik een aardige film maar niet zo sterk als Silence of the lambs (vervolgen zijn stukken minder). De rol van Hannibal is in beide films belangrijk maar ik vind Hopkins toch overtuigender, hij heeft het personage tenslotte ook 'groot' gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Hopkins heeft Hannibal niet groot gemaakt imo. Hoe kan je een dergelijk personage ook "groot" maken. Als je dat doet, doe je iets niet goed. Hij maakte het gewoon commercieel. Ik vind het compleet ongeloofwaardig, een gimmick. Silence of the lambs was dan tenminste nog een goeie film, daar ben ik het wel mee eens.

Hopkins heeft Hannibal niet groot gemaakt imo. Hoe kan je een dergelijk personage ook "groot" maken. Als je dat doe doe je iets niet goed. Hij heeft het gewoon commercieel gemaakt, maar in no way beter. Ik vind het compleet ongeloofwaardig, een gimmick. Silence of the lambs was dan tenminste nog een goeie film, daar ben ik het wel mee eens.

Ik vind em goed overkomen als psychopaat, was is daar mis mee ;)

Hopkins heeft Hannibal niet groot gemaakt imo. Hoe kan je een dergelijk personage ook "groot" maken. Als je dat doet, doe je iets niet goed. Hij maakte het gewoon commercieel. Ik vind het compleet ongeloofwaardig, een gimmick. Silence of the lambs was dan tenminste nog een goeie film, daar ben ik het wel mee eens.

Groot als in 'grote bekendheid', hetgeen niet noodzakelijk hetzelfde is als commercieel. De film werd gewoon overwelmd met lof, 45 filmprijzen gewonnen waarvan 5 oscars, en een plek in de top25 of all times op IMDB.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind em goed overkomen als psychopaat, was is daar mis mee ;)

Zwaar overrated. Ik vind hem absoluut niet ovekomen als een psychopaat. Eerder een fantast die probeert over te komen als een psychopaat. Check het verschil in sT. Ik zou bij Hopkins gewoon in de slappe lach schieten denk ik, zo grotesk. Absoluut niet beangstigend wat mij betreft. Als ik die droge Cox zie zou ik eerder denken dat ik een geduchte en rationele tegenstander voor me heb.
http://nl.youtube.com/watch?v=ivwSyacC8fs
Groot als in 'grote bekendheid', hetgeen niet noodzakelijk hetzelfde is als commercieel. De film werd gewoon overwelmd met lof, 45 filmprijzen gewonnen waarvan 5 oscars, en een plek in de top25 of all times op IMDB.
In het geval van Hopkins wel imo; Silence of the lambs is een goeie film zoals ik eerder al aangaf, maar komt niet aan het niveau van Manhunter en Michael Mann wat mij betreft. De film is ook zwaar gehyped toenertijd en de acteerprestatie van Hopkins is zwaar uit proportie getrokken.

Hier wat scenes van de originele Hannibal Lecktor gespeeld door Brian Cox in de Hannibal film, "Manhunter". Later werd het Hannibal Lecter, gespeeld door Hopkins zoals we allemaal weten. De Lecter die Hopkins neerzet is wat mij betreft een ronduit belachelijk en grotesk personage, enkel een simpele zou die creep kunnen aanzien voor een manipulatieve geest

Ik vind Dr. Lector (Hopkins) helemaal niet zo manipulatief, eerder charismatisch. Hij slaagt er dan wel weer in om mensen bang te maken wanneer hij dat wil, daar manipuleert hij wel.
Maar hij manipuleert mensen niet als in: ze iets voor hem laten doen.

Guardian zei:
Een geest die van een killer zou kunnen zijn die de moord om de moord doet. Een killer zichzelf als een geniale speler in het geheel bekijkt, vanuit zijn perspectief ook terecht. Imo is het 1 van de beste vertolkingen die ik al gezien heb.

Kijk ik weet niet welke persoonlijkheid Lector in de boeken had maar ik vind het niet zo onlogisch dat Hopkins een andere kant uitging dan Cox.
Elke seriemoordenaar is gewoon anders, je kan Dahmer en Bundy toch ook niet gaan vergelijken qua persoonlijkheid?

Silence of the lambs is toch verre van een commerciële film?

Manhunter vond ik een aardige film maar niet zo sterk als Silence of the lambs (vervolgen zijn stukken minder). De rol van Hannibal is in beide films belangrijk maar ik vind Hopkins toch overtuigender, hij heeft het personage tenslotte ook 'groot' gemaakt.

Red Dragon > Silcence Of The Lambs > Manhunter > Hannibal > Hannibal Prequel

Imo! :D

Laatst bewerkt:
u don't **** with hopkins

Terug
Naar boven