MuscleMeat

Leeftijd

jsport

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m65
Massa
56kg
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik ben ook nieuw in het wereldje van het echt specifiek trainen op kracht. Ik heb zelf heel wat stickies hier gelezen en ben ook flink gaan surfen op internet maar over een paar dingen heb ik toch wat meningen nodig.

Ben zelf 15 jaar oud en ben volgens de GGD niet meer vol in de groei, zal hoogstens nog maar +-5 cm groeien en ik heb nu gewichten gekocht (soort starterspack) met een totale massa van 20kg (begrijp dat dat niet veel is, moet toch ergens beginnen) en nu heb ik al wat oefeningen van internet gehaald en die doe ik nu al, maar zijn er nu bepaalde ''dumbbell'' oefeningen die je als 15jarige niet moet doen, wat mijn groei heel erg kan belasten? (misschien iemand met nog goede sites met oefeningen?)
Heeft ook iemand nog enig idee, hoe ik de kilos kan opbouwen, want moet ik dit opgevoel doen, of elke week 1 kg ''zwaarder'' tillen?

Bedankt voor het lezen. ;)

Gr.

Als 15 jarige kun je goed beginnen door hier op het forum rond te snuffelen op zowel de training als de voeding secties.
Daarnaast heeft http://scoobysworkshop.com/ veel nuttige info over thuis trainen voor beginners.
Voor oefeningen kun je altijd terecht op http://www.exrx.net
Maak een degelijk voedingsschema, trainingsschema en je kunt beginnen

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt!
Als 15jarige kan ik eigenlijk al als volwassene meedraaien? Of zie ik dit verkeerd?

Gr.

Ik draai gewoon op ' volwassen ' mee
maar imo als je gewoon de techniek goed uitvoert zal er niks gebeuren.

en dat groei stopt door krachttraining vind ik bullshit.

Bedankt!
Als 15jarige kan ik eigenlijk al als volwassene meedraaien? Of zie ik dit verkeerd?

Gr.

Tuurlijk kun je met volwassenen meedraaien, zorg dat je gewoon met lage gewicht begint, en werk je weg naar boven. En niet haasten, je bent jong en je lichaam is in ontwikkeling.