AndroidHealthClinic

Letop vanavond op nl1 20:30 netwerk de wonderen van visolie

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
2
Is visolie hét wondermiddel voor gezondheidsproblemen? In Netwerk een reportage over het zogeheten Omega 3,een bijzonder vet in vis.Wetenschappers hebben spectaculaire resultaten geboekt in hun onderzoek naar Omega 3.

Zo zou het helpen tegen depressies, hart- en vaatziektes en zouden kinderen intelligenter worden na een kuur met visolie.

Nederland 1, 20:30 uur

Er is laatst toch bewezen dat vette vis helemaal niet goed is tegen hart en vaatziektes ??
Ik ga het wel ff opnemen.
Thanks

Grappig, laatst zei een deskundige op het gebied van vetzuren uit een of ander ziekenhuis, dat het effect van omega 3 helemaal niet zo significant was.... Maar ik ga zeker kijken!

Zoals altijd spreekt het ene het andere weer tegen. Zal altijd wel zo blijven...

maanden lang geleden heb heb ik zeer hoge doseringen maanden lang gebruikt, heb er alleen nooit iets van gemerkt:(

ook van grote hoeveelheden vis eten merk ik helaas niks.

houston zei:
maanden lang geleden heb heb ik zeer hoge doseringen maanden lang gebruikt, heb er alleen nooit iets van gemerkt:(

ook van grote hoeveelheden vis eten merk ik helaas niks.

net of je op zo'n jong leeftijd al hart en vaat ziektes hebt ???

Bas Hofkens zei:
Grappig, laatst zei een deskundige op het gebied van vetzuren uit een of ander ziekenhuis, dat het effect van omega 3 helemaal niet zo significant was.... Maar ik ga zeker kijken!
Zo deskundig zal die dan niet zijn, want niemand kan zomaar zoiets beweren, je zou heel veel studies negeren...

Feit is dat mensen die voornamelijk vis als dieet hebben (Eskimo's/Inuït), zelden of nooit hart en vaatziekten ondervinden. Harder bewijs vind je niet.

Ik ga ieg ook kijken.

Toch beweerde deze dame dat, T. Ik stond er ook van te kijken, omdat ik er al zoveel positiefs van had gelezen...

Big_T zei:
Zo deskundig zal die dan niet zijn, want niemand kan zomaar zoiets beweren, je zou heel veel studies negeren...

Feit is dat mensen die voornamelijk vis als dieet hebben (Eskimo's/Inuït), zelden of nooit hart en vaatziekten ondervinden. Harder bewijs vind je niet.

Ik ga ieg ook kijken.

Het kan dan wel enig effect hebben op hart en vaatziekten en misschien nog een paar andere dingen, alleen is het hele verhaal omtrent omega 3 erg opgeblazen.

Big_T zei:

Ik ga ieg ook kijken.

eskimo's hebben ook weer een andere nare doodsoorzaak, weet zo niet meer welke.

houston zei:
Het kan dan wel enig effect hebben op hart en vaatziekten en misschien nog een paar andere dingen, alleen is het hele verhaal omtrent omega 3 erg opgeblazen.
De supplementenhandel zal het verhaal wel opgeblazen hebben, maar het is wel een feit dat o3 zeer nuttig is en bovendien essentieel. En dat heel veel mensen een tekort hebben vanuit de voeding met alle gevolgen vandien.

Big_T zei:
De supplementenhandel zal het verhaal wel opgeblazen hebben, maar het is wel een feit dat o3 zeer nuttig is en bovendien essentieel. En dat heel veel mensen een tekort hebben vanuit de voeding met alle gevolgen vandien.

helemaal mee eens

Was interessante samenvatting deze uitzending van netwerk, kwam ongeveer dezelfde conclusie uit: het heeft zeker een positief effect op het voorkomen van hart en vaatziekten maar je mag niet teveel verwachten van 1 stof, zeker als er nog niet voldoende onderzoek naar is gedaan. Gaat dan over bestrijding van depressies, verbeteren van resultaten voor kinderen op school ed.

Wat ik helemaal interessant vond was dat kinderen die 7 of 13 jaar waren, op leergebied een sprong maakte naar 17 jaar.

houston zei:
Wat ik helemaal interessant vond was dat kinderen die 7 of 13 jaar waren, op leergebied een sprong maakte naar 17 jaar.

Zover zou ik het allemaal niet laten gaan . Wat wel is zoals Big T ook aanhaald is dat veel mensen eenzijdig eten en bepaalde voedingstoffen gewoon minimaal innemen .

Ik merk toch aan mezelf dat ik van bepaalde suplementen zoals bv visolie me beter in men vel ga voelen . De mensen die van zulke zaken niks merken hebben gewoon geen tekort in hun voeding en merken dusdanig ook geen verschil .

Suplementen zijn er dan ook voor mensen die niet de tijd kunnen/willen nemen om steeds voldoende en gezond te eten .

Terug
Naar boven