Fitness Seller

leverproducten en vitamine A

double ho seven

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
78kg
Ja ik weet dat het slecht is en je zou het als je traint niet dagelijks moeten eten maar zo heel af en toe eet ik toch wel paté of leverworst omdat ik het gewoon lekker vind. Echt 1 keer n de 2 / 3 weken koop ik deze shit.

ik heb net dus aardig wat paté op maar ik wil weten of ik met zo'n bakje van kips paté geen overdosis aan A kan krijgen?

Ik weet niet of die voedignwaardetabel klopt want leverworst is 1 mg per 100 gram en paté 75 mg. Beetje groot verschil niet waar?

:D Haha wat een vraag :o
Ik vreet die kips paté regelmatig, gewoon omdat het zo onwijs lekker is!

Te veel vitamine A kan leiden tot 'hypervitaminose A' (van het Griekse 'hyper' = te veel). Symptomen zijn onder meer gebrek aan eetlust, verminderd gezichtsvermogen, hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid, spierpijn, oogafwijkingen, haarverlies en/of roodheid en schilferen van de huid. Een langdurige overdosering van vitamine A kan ontstaan als je gedurende een langere tijd meer dan 3000 microgram/dag gebruikt. Dit staat gelijk aan het eten van meer dan negen sneetjes brood met leverpastei per dag. Tijdens de zwangerschap kan een teveel aan vitamine A bij daarvoor gevoelige personen de vrucht beschadigen. Daarom wordt het gebruik van lever tijdens de zwangerschap afgeraden. Lever bevat per 100 gram namelijk al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag.

Dus nu ga je dood ;)

• Topic Starter Topic Starter
:D Haha wat een vraag :o
Ik vreet die kips paté regelmatig, gewoon omdat het zo onwijs lekker is!

Dus nu ga je dood ;)

ja het is zeker onwijs lekker, DAMMIT!

Maar ja nu weet ik iig waar het aan ligt als ik dood ga!!!

merk jij al enige side effects by the way
?

blijft een zware oral kip pate

Terug
Naar boven