Fitness Seller

lichaam niet in proportie

cooky

Novice
Waardering
0
Hallo!

Ik ben geen echt fitness-persoon of bodybuilder, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ben 23 jaar, 1.60 m en +/- 51 kilo en was altijd tevreden over mijn slanke figuur. Hoefde er nooit iets voor te doen. Enige probleemzone was mijn buikje, dat was gewoon niet in proportie, maar kon ik redelijk mee leven.
Een halfjaar geleden begon ik met sporten, want ik wilde toch graag strakkere billen en benen en eindelijk van dat buikje af.
Ben begonnen met 2-3x/week 75 minuten sportschool, halfuurtje crosstrainen, beetje spierversteviging, powerplaten, niks geks. Verder iets gezonder eten, ook niet heel drastisch, geen bier meer (ben student), minder vettig eten, minder snoepen.
Na 5 maanden kwam ik tot de ontdekking dat m'n buikje weliswaar ietsje strakker was, maar dat mijn gezicht en decollete eruit zagen alsof ik 5 kilo was afgevallen (terwijl de weegschaal hetzelfde aan geeft). Ik heb ongezonde ingevalln wangen en meer uitstekende sleutelbeenderen.

Vervolgens heb ik 3 weken niet meer gesport (te druk) en ben meer gaan eten, want wilde graag m'n wangen terug. Maar ja, waar komen alle vetjes weer aan? Op mijn buikje.
Ik ben nu dus nog minder tevreden met mijn lichaam, dan ik voorheen was! Mijn buikje lijkt weer zwanger, maar als je mijn gezicht ziet, denk je: die mag nog wel een paar extra broodjes kroket.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik op een niet al te ingewikkelde manier mijn lichaam weer in proportie krijg, wat kan ik het beste eten, moet ik anders gaan sporten? Etc...etc...
Alvast bedankt..

Ik denk dat je vet% is gezakt en je misschien iets minder vocht in je lichaam vast houd.
Het vet is zowel van je buik als van je borst en gezicht af gegaan.
Je benen en buik zijn waarschijnlijk iets gespierder geworden (de rest van je lichaam misschien ook wel)
Omdat spiermassa zwaarder is dan vet is je gewicht het zelfde gebleven.
Je gewicht is dus het zelfde maar je hebt toch minder vet in je lichaam (vandaar het smalle gezicht)
Als je nu weer meer gaat eten en minder gaat trainen dan slaat je lichaam de vetten weer op en dat is in jouw geval rond je buik.
Ik denk dat je nu meer moet gaat eten (niet vetter) en trainen dan zal je hele lichaam wel weer meer spiergroei krijgen maar in je gezicht er bij is niet zo makkelijk want die spieren train je niet (of je moet veel lachen :D)
Schoon eten dus (kip/kalkoen/tonijn/kwark/magere yogurt) je kan ibfo vinden bij de voedingstopics
Sterkte

'tis precies alsof ik mijn eigen verhaal lees Cooky!
Ik heb identiek hetzelfde.
Eerst afvallen aan schouders en borst :bang: en dan pas laatst mijn buik (en benen bij mij)

het is echter niet zo erg, enkel een klein laagje buikvet, maar toch zeer ambetant omdat het net die probleemzone is dat ik wil aanpakken!

kga binnenkort mijn training weer aanpassen, zoals ik het vroeger gewoon was, en ik strakker stond: m.a.w. véél meer cardio dan krachttraining.

Nu heb ik het gevoel dat ik met mijn 1u krachttraining nu en 20min cardio te weinig bereik.

we have to burn fat denk ik

benieuwd naar de posts op dit topic want ga er ook veel aan kunnen hebben

Hangt er van af hoe je de cardio doet. Ik doe die intensief met interval trainen. Soms doe ik sprints en andere keren pak ik een dumbbell van 15 kilo en doe snatches. Ik doe die in intervals van 30 seconden en herhaal dat 20 keer. Je bent in 10 minuten klaar, maar je bent wel op tegen die tijd, als je er genoeg doet in die tijd natuurlijk. Een betere vet verbrander bestaat haast niet.

Terug
Naar boven