Fitness Seller

Linkse propaganda op de publieke omroep

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Het mag geen geheim zijn dat de publieke omroep wat links georiënteerd is, maar ik vind dat het de afgelopen maanden toch echt wel de spuigaten uit begit te lopen. Natuurlijk werden we het afgelopen jaar al dood gegooid met PvdA politici in programma's als de wereld draait door (met als toppunt Felix Rottenberg) en Pauw en Witteman. Dan heb je nog de columnisten in buitenhof (Désanne van Brederode :barf:). Belachelijke reportages van Zembla (Wilders: profeet van de angst).

En gisteren, na een paar verkiezingsdebatten op RTL4 waar Rutte als overduidelijke winnaar naar voren komt, komt Netwerk weer met een regelrechte smear campaign over de man, waar ze een uitgebreidde opsomming maken van al zijn fouten en weergeven waarom hij niet geschikt zou zijn als premier (nadat ze al maanden Cohen pushen als de nieuwe leider van NL). En dan zap je even verder en da zijn ze op Ned2 weer bezig over de onbetrouwbaarheid van peiligen, en met name die van Maurice de Hond (waar VVD als grootste partij naar voren komt), en dat alles nog mogeijk is (dus stem toch maar gewoon PvdA).

Ik begin het toch wel ronduit belachelijk te vinden hoe het gaat, via een zender die wordt betaald van belastingcenten. Ze zetten echt alles op alles om de zwevende kiezer naar links te trekken. Ik trek dat uitermate slecht moet ik zeggen, ik hoop ook echt op een dikke epic fail voor links puur en alleen omdat die ****ing rode sjaal je in je nek geramt wordt door de publieke omroep. Meningen?

Misschien gemist dat Cohen in Nova het vuur aan de schenen werd gelegd en die blunders van hem in diverse linkse programma's tig keer aan bod zijn gekomen?

Dat de VARA tig keer linkse 'honden' voorbij laat komen mag toch geen opzien meer baren, de VARA is nou eenmaal een rode omroep. Dat gaat niet opeens veranderen.

Maar goed, ondanks alle 'smear campaigns' stijgt de VVD nog steeds, dus waar maak je je druk om?

Ik heb de Netwerk uitzending nog niet gezien. Van wat ik begrepen heb is die behoorlijk tendentieus maar in tegenstelling tot wat Rutte (in scene gezette huilie huilie gisteren op RTL4?) zelf beweert hoor je steeds meer geluiden uit betrekkelijk betrouwbare hoeken dat de berekeningen wel kloppen zoals doorberekend door de deskundigen geraadpleegd door Netwerk. Van de week ook in de Volkskrant vrij heldere berekeningen waarin werd gewezen op het effect van het VVD beleid op gezinnen met gewone inkomens.

Overigens vind ik Jeroen Pauw verre van links.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik maak me niet druk om de uitslag, maar ik vind het zeer zeker niet gepast dat de publieke omroep een soort zendtijd voor politieke partijen (PvdA) is geworden. Er is nog steeds een kans dat die stuntelaar van een Job Cohen dadelijk premier wordt en ons een stapje dichter naar de afgrond brengt. En de campagne die hem op die plek brengt wordt betaald door belastingcenten. Bovendien verdoet het mijn TV ervaring want ik irriteer me mateloos aan het feit dat tegenwoordig bijna iedere reportage op de publieke omroep een politieke ondertoon heeft. Het is gewoon irritant.

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Ik heb de Netwerk uitzending nog niet gezien. Van wat ik begrepen heb is die behoorlijk tendentieus maar in tegenstelling tot wat Rutte (in scene gezette huilie huilie gisteren op RTL4?) zelf beweert hoor je steeds meer geluiden uit betrekkelijk betrouwbare hoeken dat de berekeningen wel kloppen zoals doorberekend door de deskundigen geraadpleegd door Netwerk. Van de week ook in de Volkskrant vrij heldere berekeningen waarin werd gewezen op het effect van het VVD beleid op gezinnen met gewone inkomens.

Overigens vind ik Jeroen Pauw verre van links.

Netwerk zette nep-econoom in voor Ruttebash
En de rel tussen de EO en Mark Rutte woedt nog even vrolijk verder. Want wie was toch die man die gisteren het VVD programma zo vakkundig vertaalde naar concrete, voor iedereen begrijpelijke maatregelen? Wie gaf het beeld van Rutte als gehandicapten-vreter en lieve moedertjesneuker zo bedreven gestalte en toverde de mooiste tranen op het gezicht van mevrouw de onrendabele? Welnu. Zijn naam is Alex Klein. Netwerk noemde hem 'econoom', maar die kwalificatie blijkt niet geheel te kloppen. Zo lezen we hier (mirror) dat Alex geen econoom maar slechts 'Assistant-professor' is, oftewel een soort van klasse-assistent die er voor zorgt dat er voldoende rekenmachines in het lokaal aanwezig zijn. Dikke faal dus, zeker omdat meneer bedrijfskunde gestudeerd heeft en dat is toch echt wat anders dan economie. Maar dat boeit Alex natuurlijk niet want als marketingboy gaat het er niet om wat je kan, maar hoe je jezelf weet te verkopen. Eerder lulde hij zichzelf ook al eens binnen bij NOS Headlines. Een echte Hilversume kaartebak-tijger die Alex, de ideale persoon om te bellen als uw politieke boodschap nog wel een wetenschappelijk tintje kan gebruiken. Dikke #faaaal van de EO, die gisteren nog op hoge poten excuses van Rutte eiste wegens de 'onterechte beschuldigingen'. Wij kijken met stijgende interesse uit naar de eerstvolgende peilingen.
Instant update: Wat een gelukkie. Onze huilmoeder blijkt NLP coach. Neurolinguïstisch programmeren, je weet zelluf! Willen = kunnen = tjakkaaa!! Komt alles toch nog goed.
Update: wat tweet voedselbank Erna daar? "TV pakt van 3 uur filmen 3 min, en dat is dan precies die min. wanhoop". Hoezo Netwerk heeft gewoon een makkelijk onrendabel slachtoffer misbruikt om daar eens flink wat tranen uit te persen? NVJ, zég er eens wat van!

bron: geensT (jaja ook niet onpartijdig)

Ik maak me niet druk om de uitslag, maar ik vind het zeer zeker niet gepast dat de publieke omroep een soort zendtijd voor politieke partijen (PvdA) is geworden. Er is nog steeds een kans dat die stuntelaar van een Job Cohen dadelijk premier wordt en ons een stapje dichter naar de afgrond brengt. En de campagne die hem op die plek brengt wordt betaald door belastingcenten. Bovendien verdoet het mijn TV ervaring want ik irriteer me mateloos aan het feit dat tegenwoordig bijna iedere reportage op de publieke omroep een politieke ondertoon heeft. Het is gewoon irritant.

Dan kijk je toch naar iets anders, ik kijk ook niet naar die zut als ik er geen zin in heb.

Als de berekeningen van Netwerk kloppen brengt Rutte ook mensen naar de afgrond maar ach dat zijn toch maar stumperds natuurlijk die het aan hun zelf te danken hebben.

Als de omroep zo pro Cohen was hadden ze zijn geschutter ook niet extra uitgelicht maar die zwakke optredens komen toch ook regelmatig aan bod.

RTL doet in feite toch exact hetzelfde, die beoordelen de lijsttrekkers vrijwel alleen maar op sT, voorkomen en welbespraaktheid en laat dit nu precies punten zijn waarin een bepaalde politieke kamp uitblinkt.

Je neemt dat stukje van GeensT serieus? Een assistent van een professor is nog steeds iemand met een Phd en staat erg hoog op de wetenschappelijke ladder. We hebben het hier niet over een conciërge of zo. Het lijkt me zinniger om naar de berekening an sich te kijken.

Laatst bewerkt:
Dus kort samengevat: iedereen beneden de 25k per jaar is ****ed?

RTL doet in feite toch exact hetzelfde, die beoordelen de lijsttrekkers vrijwel alleen maar op sT, voorkomen en welbespraaktheid en laat dit nu precies punten zijn waarin een bepaalde politieke kamp uitblinkt.

Ja maar dat kost geen belastingcenten, om die bal maar even in te koppen.

Rob G it's getting old man.
Kijk je toch lekker naar de commerciele omroep.

Dus kort samengevat: iedereen beneden de 25k per jaar is ****ed?

Met kinderen, zorgtoeslag, huurtoeslag etc misschien wel ja. Heb daar zelf niet zoveel problemen mee, dat woud aan toeslagen mag wat mij betreft zoveel mogelijk worden uitgekleed. Alleen kan je natuurlijk bij ernstig zieken of andere zorgbehoevenden niet zomaar geld weghalen, de rest kan echter best inleveren op het gratis geld van de overheid.

Ach komop Eric ga je het nou ook nog zo proberen te spelen dat het allemaal wel mee valt? Natuurlijk komt het gestotter van Cohen aan bod, daar kan je ook echt niet omheen. Het gaat er om dat de publieke omroep neutraal moet zijn, aangezien iedere nederlander daar aan betaald. En dat is het op dit moment totaal niet (zo ja dan paas wat statistics over het aantal sprekers en hun achtergronden en de zogenaamde wetenschappelijke commentatoren). Het gaat er om dat als de publieke omroep zo rechts zou zijn als ze nu links is de PvdA niet eens meer zou bestaan.

Hier wat statistics om je op gang te helpen :)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met kinderen, zorgtoeslag, huurtoeslag etc misschien wel ja. Heb daar zelf niet zoveel problemen mee, dat woud aan toeslagen mag wat mij betreft zoveel mogelijk worden uitgekleed. Alleen kan je natuurlijk bij ernstig zieken of andere zorgbehoevenden niet zomaar geld weghalen, de rest kan echter best inleveren op het gratis geld van de overheid.

Ik heb daar ook niet zoveel problemen mee. Ik vind wel dat je chronisch zieken en andere zorgbehoevenden inderdaad niet financieel mag uitkleden. Verder mag alles weleens kritisch bekeken worden. Er zijn teveel toeslagen en het is behoorlijk fraudegevoelig. Denk daarbij aan de studiefinanciering voor uitwonenden en kinderbijslag naar het buitenland.

Je neemt dat stukje van GeensT serieus? Een assistent van een professor is nog steeds iemand met een Phd en staat erg hoog op de wetenschappelijke ladder. We hebben het hier niet over een conciërge of zo. Het lijkt me zinniger om naar de berekening an sich te kijken.

Ja lijkt me nogal logisch dat ze oordelen op sT, dat is mijn hele punt, het is niet aan de zender om te oordelen op inhoud. Moet RTL dan gaan zeggen dat het programma van een partij niet klopt?

Ja dat stukje neem ik serieus, die gast is gewoon niet geschikt om dat soort uitlatingen te doen, klaar.

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

Rob G it's getting old man.
Kijk je toch lekker naar de commerciele omroep.

Sorry kerel maar je weet net zo goed als ik dat dit een totale kul comeback is.

Comeback? Ik voelde me niet aangevallen hoor.
Maar het lijkt me een gegeven dat alle commerciële omroepen meer rechts georiënteerd zijn, maar hoor je daar iemand over klagen? Dat ze geen televisie kunnen maken is niet de schuld van de linkse kerk.

Ach komop Eric ga je het nou ook nog zo proberen te spelen dat het allemaal wel mee valt? Natuurlijk komt het gestotter van Cohen aan bod, daar kan je ook echt niet omheen. Het gaat er om dat de publieke omroep neutraal moet zijn, aangezien iedere nederlander daar aan betaald. En dat is het op dit moment totaal niet (zo ja dan paas wat statistics over het aantal sprekers en hun achtergronden en de zogenaamde wetenschappelijke commentatoren). Het gaat er om dat als de publieke omroep zo rechts zou zijn als ze nu links is de PvdA niet eens meer zou bestaan.

Hier wat statistics om je op gang te helpen :)

Ha top, nog meer GS-geneuzel. Dat er bij de publieke omroep waarschijnlijk meer linkse honden werken dan rechtse rakker is geen geheim maar GS en co doen er alles aan om te doen te geloven dat het daar 1 grote propagandamachine is van links. Iedere actie die wijst op linkse betrokkenheid wordt sterk uitvergroot en iedere keer dat een rechtse rakker aan het woord komt slaan ze het liefst over.

De TROS is toch vrij rechts maar die doen alleen Eenvandaag en zenden verder vooral troep uit die klaarblijkelijk hun achterban aanspreekt.

Hoe kom je er trouwens bij dat de PO neutraal moet zijn? De PO is ontstaan vanuit een verzuild systeem. De enige omroep die neutraal behoort te zijn is de NOS en misschien kan je inderdaad twijfelen aan sommige uitzendingen die de NOS brengt. De rest van de omroepen bedienen een achterban die vanuit het verzuilde systeem is ontstaan. Als je daar tegen bent zou ik vooral PVV stemmen, dan gaat de bezem volledig door de PO en houden we een soort van staatszender over.

Overigens een behoorlijk verdoet grafiekje, PvdA moet je dan wel tegenover CDA en VVD bij elkaar opgeteld zetten. Of je moet het CDA ook als links zien. PvdA is de enige linkse partij die er momenteel toe doet in de peilingen, niet zo vreemd dat je dan een vertekend beeld te zien krijgt.

Laatst bewerkt:
Het IS 1 grote propaganda machine van links Eric.

Commerciële omroepen zijn rechts, dus? Die zenden geen politiek uit, en als ze dit wel doen (RTL) doen ze dat nog altijd stukken onpartijdiger dan de PO.

En ja ik vind dat de PO neutraal moet zijn. Zo niet dan moeten ze het maar lekker betalen uit de kas van de PvdA ofzo en er een mooi PvdA logo bij zetten zodat het voor de minder oplettende kijker duidelijk is dat ze kijken naar een promotiefilmpje van een politieke partij.

En idd, Wilders heeft zeker een goed punt dat er gekort mag worden op de PO aangezien ze overduidelijk fout bezig zijn.

Ik moet zeggen dat ik het erg opmerkelijk vind dat iedereen het schijnbaar de normaalste zaak van de wereld vind dat geld uit de staatskas gebruikt wordt om politieke partijen te promoten.

Het IS 1 grote propaganda machine van links Eric.

Commerciële omroepen zijn rechts, dus? Die zenden geen politiek uit, en als ze dit wel doen (RTL) doen ze dat nog altijd stukken onpartijdiger dan de PO.

En ja ik vind dat de PO neutraal moet zijn. Zo niet dan moeten ze het maar lekker betalen uit de kas van de PvdA ofzo en er een mooi PvdA logo bij zetten zodat het voor de minder oplettende kijker duidelijk is dat ze kijken naar een promotiefilmpje van een politieke partij.

En idd, Wilders heeft zeker een goed punt dat er gekort mag worden op de PO aangezien ze overduidelijk fout bezig zijn.

Ik moet zeggen dat ik het erg opmerkelijk vind dat iedereen het schijnbaar de normaalste zaak van de wereld vind dat geld uit de staatskas gebruikt wordt om politieke partijen te promoten.

Je doet nu net alsof de PO alleen nog maar uitzendingen brengt die politiek gekleurd zijn. Neutraliteit van omroepen is toch al een utopie

De zogenaamd neutrale BBC brengt toch ook programma's uit als The Power of Nightmares wat gezien kan worden als aanval op het neoconservatisme. Net zo goed komt Richard Dawkins regelmatig aan bod terwijl er genoeg Britten zijn met een religieuze achtergrond. Hoe neutraal moet je als omroep dan zijn, soort van middenweg kiezen en niks meer uitzenden dat neigt naar 1 kant? Zal bijzonder lastig worden.

Verder heb jij inmiddels volgens mij een bril opgezet die filtert of een uitzending links of rechts georienteerd is en gaan je nekharen overeind staan als er weer eens een rechtse rakker wordt aangepakt. Conclusie is dan gelijk dat de PO een linkse hondenbolwerk is. Dat terwijl Rutte en andere VVD-ers ook vaak genoeg aan bod komen zonder dat er heikele punten als doorberekeningen worden opgevoerd.

---------- Toegevoegd om 12:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Overigens is Netwerk een EO/NCRV programma en de EO of NCRV kan je moeilijk neerzetten als links. Eerder centrumrechts. Rutte werd aangevallen op basis van zaken die o.a. gaan spelen bij gezinnen met zorgbehoevende kinderen en dat zijn natuurlijk wel stokpaardjes van CDA en EO.

Waar het Rob vooral om gaat (denk ik) is dat publiek geld wordt gebruikt om de politieke voorkeur van de omroep bonzen ten gelde te brengen. Dit zorgt gewoon voor een onrechtsgevoel, bij mij ie geval wel.

Blok campagneleider van de VVD krabbelt toch enigszins terug en wil het vooral over de tendentie hebben van de uitzending van Netwerk net in een vraaggesprek op radio 1. Netwerk redacteur geeft trouwens aan dat ze exact hetzelfde gaan doen aan de hand van de programma's van de andere partijen. Veel huilie huilie en weinig inhoud, wederom bij rechts.

idem

gebeurd hier dus ook, in andere vorm maar het gebeurd

Terug
Naar boven