MuscleMeat

linux

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
ok zojuist linux geinstalleerd
maar na het opstarten zit ik op een of ander dos achtig scherm, waar ik moet inloggen, na het inloggen komt er iets van root@blabla:
hoe geraak ik nu in de "echte" linux

wat ik weet is linux net zoiets als dos... het uiterlijk dan.

Wat bedoel je met echte linux? Wil je de grafische omgeving opstarten? Of wat bedoel je precies? Als je je console hebt, dus root@blabla en je bent ingelogged dan zit je in linux.

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met echte linux? Wil je de grafische omgeving opstarten? Of wat bedoel je precies? Als je je console hebt, dus root@blabla en je bent ingelogged dan zit je in linux.
natuurlijk wil ik de grafische konsole, dit dosachtig gedoe wil ik niet hebben:D

het probleem is volgens mij dat ik in de installatie later had genomen voor de x grafishe kaart ofzoiets omdat ik dat niet wist

typ eens "startx" in de console en het is al helemaal geen dos omgeving.

fatal server error:
no screen found???

Tja, ik ga je niet via een forum helpen met zoiets, er kunnen meerdere dingen niet goed zijn. Als ik jou was zou ik aan de slag met ubuntu, daar heb je meteen de grafische omgeving meegeinstalleerd, als je pas begint met linux en je hebt totaal geen idee wat je moet doen, dan moet je eerst heel veel gaan lezen en zoeken op google.

tja ik kan niet aan de slag met ubunti omdat hij in een dvd iso download (ik kan geen iso's opsplitsen blijkbaar)
alleen red hat ging
zal eens zien wat ik eraan kan doen

Je kan ook een cd iso downloaden.

Welkom to linux, het OS waar niks werkt en je alles moet configgen in van die heerlijke cfg files ... Linux kent geen setup hulp tools enzo.. je moet alles handmatig configgen... baggerOS

rawplayer hoe kan je hem automatisch laten starten in de grafische konsole?

Terug
Naar boven