XXL Nutrition

Lou Reed en Metallica

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
Resultaat van samenwerking Lou Reed en Metallica verdeelt de meningen :

http://www.youtube.com/watch?v=8LWtb621DRg

Eindelijk is de volledige versie van 'The View' de wereld ingestuurd, een van de nummers op 'Lulu', de plaat die ome Lou Reed ineen bokste met Metallica. Al zijn de meningen over het resultaat op z'n zachtst gezegd verdeeld. 'Een verkrachting van het gehoor', klinkt het bij de tegenstanders. En die lijken almaar talrijker te worden. Maar oordeelt u vooral zelf.

De songs op Lulu zijn geïnspireerd op het werk van de satirische Duitse schrijver Frank Wedekind. Reed had de songs oorspronkelijk geschreven voor een theatervoorstelling in Berlijn, maar besloot er na een ontmoeting met Metallica een album van te maken.

Het album telt tien nummers met titels als 'Brandenburg Gate', 'The View', 'Pumping Blood', 'Mistress Dread', 'Iced Honey', 'Cheat On Me', 'Frustration', 'Little Dog', 'Dragon' en 'Junior Dad'.

Dat laatste nummer raakte overigens een gevoelige snaar bij Metallica. Gitarist Kirk Hammet had net zijn vader verloren, toen het nummer werd opgenomen. Hammet moest de studio verlaten en liep wenend naar de keuken. Daar kreeg hij even later het gezelschap van zanger James Hetfield, wiens vader hem op zijn dertiende verliet. (bron : nieuwsblad)

bijna niet te aanhoren imo, wat een combi ook :-s what's next ? duet met Lady Gaga ? Metallica blijft iig maar crap maken, het wordt met het album slechter en slechter. ze weten duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken, jammer...

haha wtf is dit crap... gewoon bijna heel het nummer metallica gebruiken voor een loopje, om vervolgens lou reed erover te gaan laten praten... damn.

Hm, lame opt eerste zicht

:( nee ni mijn ding, die stem alleen al

metallica heeft zo'n goede nummers gemaakt, en dan komen ze met zo'n crap.
Sinds Hetfield van zijn alcoholverslaving af is gaan ze pijlsnel bergaf

Ik word er (nog) niet echt nat van....

Loud Reed heeft ook niets goeds gemaakt sinds The Velvet Underground & Nico.

Oke, 1 liedje dan

Ongelooflijk hoe zo'n megaband het zo vaak kan verpesten :roflol: nix na de black album is het waard om naar te luisteren.

---------- Post toegevoegd Thu 29 Sep 2011 om 23:44 ----------

het wordt met het album slechter en slechter. ze weten duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken, jammer...

Death magnetic was nog redelijk te noemen, en garage inc vond ik destijds ook wel vet (ook al stond het vol covers, dus dat zegt genoeg). Maar daar blijft het ook bij.

Terug
Naar boven