MuscleMeat

Low profile computers koelen niet goed

SheSwa

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
22%
Hoe komt het dat ik met mijn 3e low profile computer (DC7700) nooit goed kan koelen? Ik geef toe dat ik er voor de verhouding veel in doe (4gb ram, 320gb hdd) maar een dual core zou het gewoon aan moeten kunnen.

De b*ch blijft niet stil! Erg veel geld heb ik niet voor een ander pc...

Hoe komt het dat ik met mijn 3e low profile computer (DC7700) nooit goed kan koelen? Ik geef toe dat ik er voor de verhouding veel in doe (4gb ram, 320gb hdd) maar een dual core zou het gewoon aan moeten kunnen.

low profile kasten kunnen geen grote fans hebben.. zitten dus ieniemienie kleine fans is in amper koelen maar wel een pokke herrie maken.

Gat in de bovenkant maken en een 20 cm fan op de bovenkant ductapen.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jul 2012 om 08:28 ----------

Geez.. die dc7700 is helemala geen low profile computer, da's een mini-tower.

Betere koelpasta, andere koeler ?

• Topic Starter Topic Starter
low profile kasten kunnen geen grote fans hebben.. zitten dus ieniemienie kleine fans is in amper koelen maar wel een pokke herrie maken.

Gat in de bovenkant maken en een 20 cm fan op de bovenkant ductapen.

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jul 2012 om 08:28 ----------

Geez.. die dc7700 is helemala geen low profile computer, da's een mini-tower.

Betere koelpasta, andere koeler ?

Noemen we dat nu een mini-tower? Sweet.

Ik denk dat het met de koeler wel goed zit, ik zal koelpasta gebruiken en kijken wat er vanavond uitkomt en of het nog steeds pokkeherrie maakt

mijn school had deze in een small form factor.
benieuwd wat ts had dan.

Ik googlede en kreeg: [Link niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar ik zie nu dat hij er ook een small form factor is: [Link niet meer beschikbaar]

Als het de laatste is zou ik er een nieuwe ventilator opzetten. (heb ik een keer hier mee gemaakt in het verleden... met een nieuwe ventilator werd het systeem een heel stuk stiller... zal wel iets met drooglopen te maken hebben... misschien dat een klein druppeltje olie zelfs al een hoorbaar verschil zou geven.)

Ik googlede en kreeg: [Link niet meer beschikbaar]

Maar ik zie nu dat hij er ook een small form factor is: [Link niet meer beschikbaar]

Als het de laatste is zou ik er een nieuwe ventilator opzetten. (heb ik een keer hier mee gemaakt in het verleden... met een nieuwe ventilator werd het systeem een heel stuk stiller... zal wel iets met drooglopen te maken hebben... misschien dat een klein druppeltje olie zelfs al een hoorbaar verschil zou geven.)

Ik heb inderdaad die laatste, maar wij hebben er 3 thuis en op 1 na maakt die geen herrie, de andere 2 zijn gamers :P

Waarom zijn de winkels zo vroeg dicht?! Ik vertrek nu pas en ik zie dat ik in de file kom, WEER geen koelpasta, moet weer wachten tot donderdag :kots:

Ik zou een anderen koeler kiezen met alleen koelpasta kom je er niet....
En online bestellen?! zodat het aan de deur wordt gebracht......

Uude rommelbak man, durft te wedden dat die koelpasta inmiddels harder is dan versterkt staal. Tijd voor nieuwe spullen dus.

Kast opendoen , kijken welk ventilator herrie maakt eventueel kort laten stoppen met je vinger.
Koelblokken cpu of videokaart nazien of er geen stof zit.
Ventilator hersmeren.

oil500.jpg

Een HP DC7700 is een kant en klare PC, dit betekent dat hij out of the box volledig 100% gestressed moet kunnen worden zonder te heet te worden.

Jij zegt dat hij 'niet goed koelt', waar baseer jij dat op? Heb je coretemp gedraaid en bijvoorbeeld rivatuner om zowel de CPU als GPU temperaturen te bekijken?

Het is zo dat elke kast een goede airflow nodig heeft. Je moet niet klakkeloos fans/openingen in een PC kast gaan monteren.
Je moet zorgen dat er een enkele luchtstroom is, waarbij er geen enkele fan een tegengestelde luchtstroom bewerkstelligd.
De luchtstroom moet de warmte meenemen en daarna je kast uit gaan.

Hier meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31060119#inleiding

Maar nogmaals, als het een out of the box PC is en hij niet adequaat koelt, ga terug naar de leverancier.

De koelpasta heeft niet geholpen! Dus nu verder kijken.

Kast opendoen , kijken welk ventilator herrie maakt eventueel kort laten stoppen met je vinger.
Koelblokken cpu of videokaart nazien of er geen stof zit.
Ventilator hersmeren.

oil500.jpg

normaal gesproken is er bij het opstarten nauwelijks wat te horen, het gaat erom dat het 's avonds veel herrie maakt omdat iets heet wordt, en die fans zijn afkomstig van de CPU.

Fan insmeren, tof! Wist niet eens dat het kon uitmaken... is dat speciaal spul om in te smeren?

Een HP DC7700 is een kant en klare PC, dit betekent dat hij out of the box volledig 100% gestressed moet kunnen worden zonder te heet te worden.

Jij zegt dat hij 'niet goed koelt', waar baseer jij dat op? Heb je coretemp gedraaid en bijvoorbeeld rivatuner om zowel de CPU als GPU temperaturen te bekijken?

Het is zo dat elke kast een goede airflow nodig heeft. Je moet niet klakkeloos fans/openingen in een PC kast gaan monteren.
Je moet zorgen dat er een enkele luchtstroom is, waarbij er geen enkele fan een tegengestelde luchtstroom bewerkstelligd.
De luchtstroom moet de warmte meenemen en daarna je kast uit gaan.

Hier meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31060119#inleiding

Maar nogmaals, als het een out of the box PC is en hij niet adequaat koelt, ga terug naar de leverancier.

Zie bovenstaande. Het koelt niet goed omdat het 's avonds meer herrie maakt dan eerder op de dag bij het opstarten... cpu-fans maken herrie.

Tnx voor de Tweakers-link! Ik ga mij eens goed informeren!

Zie bovenstaande. Het koelt niet goed omdat het 's avonds meer herrie maakt dan eerder op de dag bij het opstarten... cpu-fans maken herrie.

Tnx voor de Tweakers-link! Ik ga mij eens goed informeren!

Ik gok dat de fans meer geluid maken omdat de computer al heel de dag aanstaat en de computerkast de hitte niet efficiënt weg kan voeren. Dan gaat de omgevingstemperatuur langzaam omhoog en moet je CPU fan harder werken (= meer RPM = meer geluid ).

Ik gok dat de fans meer geluid maken omdat de computer al heel de dag aanstaat en de computerkast de hitte niet efficiënt weg kan voeren. Dan gaat de omgevingstemperatuur langzaam omhoog en moet je CPU fan harder werken (= meer RPM = meer geluid ).

Dat lijkt me de logische conclusie als de pc nauwelijks geluid maakt in de ochtend.

Aan de andere kant, om 2 uur 's nachts klinkt elk decibel 10x zo hard...

Terug
Naar boven