AndroidHealthClinic

Macbook vs Windoos

RingKing

Dutch Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
2m06
Massa
115kg
Goedenavond people,

De reden van dit topic is wederom een Windows faal. Ik heb bijna 3 jaar een HP laptop model DV7 1090ed oid. Deze werd geleverd met Windows Vista Home geloof ik, dit heb ik direct omgezet naar Professional. Ik heb tijden met Vista lopen kloten. Tijdje terug Windows 7 Ultimate erop gezet als tweede besturingssysteem. Dit bleek een proefversie te zijn en na 30 dagen begon de ellende. Bureaublad zwart, rechtsonderin stond Niet genuine en weet ik wat voor onzin. Windows opstarten begon met een foutmelding/pop-up, en deze kwam tijdens het computeren elke 10 minuten terug. Na lang zoeken eindelijk een crack/hackdingesgeval gevonden die het deed. Tijdje goed gegaan, totdat ik vorige week zo slim was om de update voor Windows 7 te installen. Windows is not genuine :D Dankzij popey88 vandaag een programmaatje gevonden en alles werkt weer.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik een beetje genoeg heb van Windows. Toen ik de HP in bestelling had, wat nogal lang duurde, had ik deze al bijna gecancelled om een Macbook te bestellen.

De vraag is nu, is het verstandig een Macbook te nemen? Ik zal de laptop veel voor mijn werk gebruiken. Afentoe een filmpje te draaien. Gamen trekt me niet echt meer. Veel muziek draaien, heb ook een iPod.
Heb ook niet echt specifieke eisen, ik heb alleen een pesthekel aan trage pc's. Ik heb nu een Blackberry 9700, als ik ergens op klik, is het er meteen. Dit wil ik ook met mijn laptop. Ik was een tijdje geleden erg gecharmeerd van de Macbook Air. Mijn HP heeft twee HDD's, en weegt daardoor een aantal kilo's.
Wat kunnen jullie mij aanraden?

nou ik weet al wat Big-T gaat antwoord XD

ji hebt genoeg van windows??? lol loop dan niet te k*tten met illegale versies en koop een licentie, dit heb je puur aan je zelf te wijten

Ligt eraan wat voor programma's je voor je werk gebruikt. Al kan je wel voor Macintosh het programma Boot camp downloaden. Dan kan je ook Windows dual booten, moest je dat nodig hebben voor je werk.

Je moet er wel aan hebben, heb het zelf een paar keer geprobeerd bij vrienden maar alles zit aan de andere kant.

Als je het uiterlijk van een mac het extra geld waard vind dan moet je een mac kopen.
Windows werkt gewoon goed, als je weet wat je doet.

ji hebt genoeg van windows??? lol loop dan niet te k*tten met illegale versies en koop een licentie, dit heb je puur aan je zelf te wijten
+1 ditzelfde zou gebeuren als je het met mac had gedaan

en ik zou linux nemen als ik jou was. goedkoper en precies goed voor de dingen die je doet.

Neem eens een macbook, valt het tegen, dan koop je binnen een 5 jaartjes weer een windows en dan ben je weer een ervaring rijker. Ik heb echter een groot vermoeden dat de macbook niet zal tegenvallen voor hetgeen jij hem wil gebruiken ;)

Laatst bewerkt:
Heb windows 7 hier, update gewoon uitgezet, en totaal geen problemen. Nog nooit zo'n lekker besturingssysteem gehad :), maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit een mac gehad heb.

Ik ga binnenkort ook een MacBook aanschaffen. Word helemaal gek van vastlopende programma's, browsers en de traagheid van het systeem. Heb al van alles van de computer gegooid maar blijft traag. Daarnaast lijkt het wel of er af een toe een vliegtuig langskomt als die fans aangaan

Goedenavond people,

De reden van dit topic is wederom een Windows faal. Ik heb bijna 3 jaar een HP laptop model DV7 1090ed oid. Deze werd geleverd met Windows Vista Home geloof ik, dit heb ik direct omgezet naar Professional. Ik heb tijden met Vista lopen kloten. Tijdje terug Windows 7 Ultimate erop gezet als tweede besturingssysteem. Dit bleek een proefversie te zijn en na 30 dagen begon de ellende. Bureaublad zwart, rechtsonderin stond Niet genuine en weet ik wat voor onzin. Windows opstarten begon met een foutmelding/pop-up, en deze kwam tijdens het computeren elke 10 minuten terug. Na lang zoeken eindelijk een crack/hackdingesgeval gevonden die het deed. Tijdje goed gegaan, totdat ik vorige week zo slim was om de update voor Windows 7 te installen. Windows is not genuine :D Dankzij popey88 vandaag een programmaatje gevonden en alles werkt weer.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik een beetje genoeg heb van Windows. Toen ik de HP in bestelling had, wat nogal lang duurde, had ik deze al bijna gecancelled om een Macbook te bestellen.

De vraag is nu, is het verstandig een Macbook te nemen? Ik zal de laptop veel voor mijn werk gebruiken. Afentoe een filmpje te draaien. Gamen trekt me niet echt meer. Veel muziek draaien, heb ook een iPod.
Heb ook niet echt specifieke eisen, ik heb alleen een pesthekel aan trage pc's. Ik heb nu een Blackberry 9700, als ik ergens op klik, is het er meteen. Dit wil ik ook met mijn laptop. Ik was een tijdje geleden erg gecharmeerd van de Macbook Air. Mijn HP heeft twee HDD's, en weegt daardoor een aantal kilo's.
Wat kunnen jullie mij aanraden?
Je hebt nog nooit eerder met OS X gewerkt?

Het enige wat je dan moet weten is dat je toch even zal moeten wennen aan de werking van het OS en de apps. In begin kan dit voor iemand die niet nooit eerder met Mac heeft gewerkt een kleine aanpassing zijn. Maar dit is heel helder uitgelegd op de Apple website allemaal.

Het leerproces is ook veel eenvoudiger dan bij Windows. Een ander voordeel is dat je zelden te maken krijgt met problemen die enige deskundigheid vragen om opgelost te krijgen. Denk maar aan blauwe schermen over hardwareproblemen e.d. Omdat Apple een compleet en 100% getest systeem levert zijn alle bugs er al uit. Dit is veel moeilijker te bereiken met een Windows PC waarvan hardware en software samengebracht moeten worden door verschillende fabrikanten.

Een ander voordeel is dat het OS van Apple een pak goedkoper is, er zijn geen 1535 versies maar gewoon één. De updates zijn uiteraard allemaal gratis tot er weer een grotere release komt. Het is ook stabieler en beter beschermd tegen virussen, spyware, en andere troep. De reden hiervoor is dat er bijna geen virussen geschreven worden voor Mac. In de bijna 2 jaar dat ik nu een Mac gebruik heb ik nog geen enkel Mac-virus, spyware of iets dergelijks gehad. Je wil echter om de zoveel tijd wel een scan doen, want Windows-virussen kunnen wel in je netwerk gaan rondhangen en mogelijk PC's besmetten. Gelukkig is er een gratis virusscanner voor de Mac (ClamXav).

Als je niet gaat gamen heb je niet de krachtigste Mac nodig. Macbook Pro heeft een paar leuke extra features, maar voor de meesten mensen volstaat een Macbook, tenzij je budget het toelaat om meer uit te geven. Een trage PC is meestal het gevolg van A) een schijf die te vol en/of rommelig wordt B) virussen of spyware. Voordeel is dat een Macbook de schijf slim indeelt en zelf gaat defragmenteren terwijl je werkt. Je merkt hier verder niets van. Maar ook voor een Mac geldt dat een verse installatie het snelst blijft. Na 2 jaar werkt alles hier nog perfect vlot, maar ik vermoed dat sommige taken nu iets langer duren dan de eerste maanden. Na 3 jaar weer eens vers installeren is denk ik wel een goed idee.

Voor muziek, films, werk is een Macbook ideaal. Op sommige vlakken integreert een Macbook beter met Microsoft dan Windows zelf, en je hebt ook Office voor de Mac, die geweldig werkt (zorg wel dat je altijd alle updates installeert).

Persoonlijk heb ik geen ervaringen met de Macbook Air. Het hangt er vanaf wat je wil en hoe je in de praktijk gaat werken. Een Air is natuurlijk zeer ideaal als je een zeer mobiel persoon bent die software vooral download en content vooral uitwisselt via alternatieve dragers als usb, externe HD e.d. Persoonlijk vind ik een dvd brander toch wel essentieel voor elke computer. Maar in principe kan het ook zonder, alles is toch extern aan te sluiten dus desnoods koop je later een dvd brander bij je Air.

Ik zou zeggen bepaal eerst wat je nodig hebt, ga dan eens nadenken over wat je wil uitgeven, en lees dan goed de mogelijkheden en specs op de Apple site. Koop nooit iets wat je niet gaat gebruiken, maar maak ook niet de fout om op dingen die je wel regelmatig nodig gaat hebben te besparen.

Hopelijk heb je hier wat aan, ik hoor het wel als je nog vragen hebt ;)

Ha,

Ik ben 3 maanden geleden overgestapt van een hp laptop naar een macbook. Ik wil niet meer terug. Alles loopt veel soepelder en sneller. Geen rare popups etc. Het is eventjes wennen, maar na een weekje heb je alles wel. Ik heb nu ook een mac mini er bij aangeschaft voor een bovenpc, en binnen kort een Imac.

Big-T ik neem aan dat je Snow Leopard op je Mac hebt?

Terug
Naar boven