Fitness Seller

makreel bij uitzondering??

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
Waardering
4
Waarom staat bij het voedingscentrum makreel bij uitzondering?? Dit is toch een goede vissoort met veel omega 3 visvetten??

Makreel is een van de vetste vissen die er is, teveel vetten dus als je er elke dag een eet.

1 gram vet heeft 2 x zoveel calorieen als 1 gram KH of EW's

Do your math

maar toch, makreel in tomatensaus :p lekker!
achja, spijtig dat ik nu aan het cutten ben, toch maar aan men schema houden :(

Ik eet iedere dag 100 gr makreel. Niks mis mee hoor en de omega 3 zijn broodnodig. En het vet wordt gewoon gebruikt als brandstof, zolang je maar niet meer eet dan je nodig hebt.

En het is maar 158 kcal per 100 gr. 17 gr eiwit en 10 gr vet. Lijkt me uitermate geschikt met cutten.

trouwens dat voedingscentrum is naar ik weet ook zwaar gesponsord. Overal zitten belangen achter, ook de voedingsindustrie.

ik denk dat je beter zelf wat op onderzoek uit kunt gaan en dan een eigen mening vormen. ik heb zelf ondervonden dat deze site een goed startpunt is, vooral omdat veel stellingen/ opmerkingen behoorlijk goed onderbouwd worden.

Die van mij (Delhaize, op eigen nat) bevat maar 6,5 g vet per 100 g, dat is dus zelfs maar halfvet. Is veel verschil in.

Ja vreemd!! Misschien dat het te maken heeft met de vervuilde zee/ oceaan en dat met name de makreel de hier last van heeft. En als je dus veel makreel eet jij al die schadelijke stoffen binnenkrijgt. Maar goed, dit is voor mij ook puur giswerk.:scratch:

Stuur anders ff een mailtje naar het voedingscentrum

Terug
Naar boven