MD5
Waarvoor dient dit?
Waarvoor dient dit?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een soort van electronische handtekening om te verifieren dat datgene wat he ontvangt ook dategene is wat verzonden is. Iedere bit die gewijzigd is maakt de MD5-checksum ongeldig.

paswoorden worden vaak met dat algoritme geEncrypteerd, als je dit kan kraken weet je het passwoord dus het nut is het paswoord weten?
Op zich gaat 'kraken' niet echt, het is eerder (vaak) verschillende paswoorden proberen, hashen en zien of het matcht (om het simpel te zeggen, er zijn andere manieren maar die hierop steunen/lijken)
Kun je een voorbeeld noemen waarvoor dit word gebruikt dan? ik zat te denken aan website's etc... Of zit ik nu totaal in de verkeerde richting?
Kun je een voorbeeld noemen waarvoor dit word gebruikt dan? ik zat te denken aan website's etc... Of zit ik nu totaal in de verkeerde richting?
paswoorden worden vaak met dat algoritme geEncrypteerd, als je dit kan kraken weet je het passwoord dus het nut is het paswoord weten?
Op zich gaat 'kraken' niet echt, het is eerder (vaak) verschillende paswoorden proberen, hashen en zien of het matcht (om het simpel te zeggen, er zijn andere manieren maar die hierop steunen/lijken)
)paswoorden worden vaak met dat algoritme geEncrypteerd, als je dit kan kraken weet je het passwoord dus het nut is het paswoord weten?
Je encrypt een wachtwoord niet met MD5, je maakt er enkel een hash van. (encryptie wil zeggen dat het ook nog omgekeerd kan worden, en dat is bij MD5 niet het geval. (verder heb je ook nog de kans op colissions bij MD5))
(waarschijnlijk wist je dit wel, alleen kon ik dat niet helemaal uit je voorbeeld halen gezien je de termen door elkaar gebruikt)
maar goed: gecodeerd ipv geencrypteerd dan. Je hebt gelijk.