AndroidHealthClinic

Mediaspeler of NAS Server

willem9

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
761
Dag DBB vriendjes,

Momenteel heb ik thuis de volgende opstelling:
- in mijn living: een WD TV Live aangesloten op mijn televisie, met daaraan ook een WD Elements van 3TB.
- in mijn slaapkamer: een WD TV Live aangesloten op een televisie. Hier kijk ik naar series of films door een USB stick in te pluggen in de mediaspeler.

Echter, mijn opslagcapaciteit begint stilletjes verzadigd te worden en ik ben aan het kijken wat mijn opties zijn.
Zou ik gewoon nog een 3/4/5 TB HDD kopen. Of heeft een NAS server toch wel degelijk meerwaarde?

Misschien nog even zeggen waarvoor ik 'em gebruik/wat ik belangrijk vind:
- ik kijk gewoon veel films en series en dat moet vlot gaan
- het zou een meerwaarde zijn mocht ik alle content die ik had makkelijk kunnen bereiken vanuit zowel de slaapkamer als de living (dit zou echter al moeten lukken door de twee mediaspelers met elkaar te verbinden via het netwerk, maar dat is nog niet perfect gelukt).

Ben eens benieuwd wat de DBB tweakers crew hierop te zeggen heeft!

Laatst bewerkt:
Gewoon kijken hoeveel ruimte je binnen 3-4 jaar acht te gebruiken en dan kijken hoeveel ruimte je moet en dan kijken welke nas server je wilt.

Heb zelf bewust gekozen voor een Mac mini als mediaplayer omdat je er zoveel schijven aan kan hangen en dat uiteindelijk goedkoper was als een nas kopen waar zoveel schijven in kunnen.

Voordeel van zowel een nas (goede) en een Mac mini t.o.v. Een extra losse schijf is dat ze in staat zijn stand alone te downloaden en je je pc niet aan hoeft te laten voor uploaden/downloaden.

Voordeel van een nas is dat je overal in huis (en zelfs onderweg) altijd toegang hebt tot al je files en video's

Heb zelf een synology nas waar een 3tb aan films en series opstaan (tip van mij, koop een met minimaal 4 hdd sloten) en een mac mini bij de tv waar sickbeard / couchpotato en xbmc op draaien.
Bij mij worden alle films die ik instel, alle series die ik heb automatisch gedownload worden op de gewenste kwaliteit en meteen op de juiste plek gezet worden.
Ik hoef alleen nog maar via xbmc op afspelen te drukken en hoef dus voor de rest helemaal niets meer te doen.

Voordeel van een nas is dat je overal in huis (en zelfs onderweg) altijd toegang hebt tot al je files en video's

Heb zelf een synology nas waar een 3tb aan films en series opstaan (tip van mij, koop een met minimaal 4 hdd sloten) en een mac mini bij de tv waar sickbeard / couchpotato en xbmc op draaien.
Bij mij worden alle films die ik instel, alle series die ik heb automatisch gedownload worden op de gewenste kwaliteit en meteen op de juiste plek gezet worden.
Ik hoef alleen nog maar via xbmc op afspelen te drukken en hoef dus voor de rest helemaal niets meer te doen.

Mac mini, plex en externe harde schijven werkt prima.

Heb met utorrent de rss feed van 720p video's van itorrent.tv toegevoegd dus die download automatisch alle nieuwe films, plex voegt ze automatisch toe en dankzij glasvezel kan ik overal waar wifi is op mijn iPad/telefoon films kijken :p

Alleen ts heeft al een media player..

Mac mini, plex en externe harde schijven werkt prima.

Heb met utorrent de rss feed van 720p video's van itorrent.tv toegevoegd dus die download automatisch alle nieuwe films, plex voegt ze automatisch toe en dankzij glasvezel kan ik overal waar wifi is op mijn iPad/telefoon films kijken :p

Alleen ts heeft al een media player..

Het komt inderdaad op hetzelfde neer, heb zelf voor een nas gekozen omdat ik veel meer schijfruimte nodig had en niet 4 externe schijven bij mijn mini wil hebben liggen maar alles netjes op 1 plek, tevens maak ik ook gebruik van de ftp / web / webdav services van de nas.

De nas server heb ik trouwens al zeker 2/3 jaar en de mini heb ik pas gehaald.
Doe zelf alles via nieuwsgroepen downloaden en vind het fijne aan xbmc is dat je heel makkelijk subtitles kan toevoegen bij films en de addons.
Plex vind ik daar in tegen veel beter in het managen van films en alles wordt op 1 plek geregeld, de andere apparaten spelen het vervolgens alleen maar af en hoef je niets meer bij te regelen.

Terug
Naar boven