AndroidHealthClinic

Medion PC --> hardware update mogelijk?

M@rsel

Huge Freak
Waardering
12
Het is alweer ruim 7 jaar geleden volgens mij dat we deze Medion PC hebben gekocht bij de Aldi. Toendertijd goede prestaties en ruim tevreden. Nu hardware steeds goedkoper begint te worden, is het misschien wel een verstandig om dit ding wat te updaten. Extra geheugen en misschien een andere videokaart zou wel fijn zijn.

Specificaties nu:
- Pentium 4
- 2,6 ghz
- 512 mb werkgeheugen
- 120gb harde schijf
- Videokaart : Ati Radeon 9600 TX, 128mb?

Zou graag 2gb+ werkgeheugen erbij willen prikken, weet alleen niet of dat gaat.

Is er een manier om het typenummer van de PC te achterhalen in Windows XP zelf?

Lijkt mij dat hier niet veel aan valt te upgraden, waarschijnlijk, heb je DDR geheugen en AGP slot. Ik zou gewoon voor een hele nieuwe pc gaan;)

Upgraden zal niet gaan, medion pc's zijn zo belachelijk goedkoop omdat overal op bespaard wordt. Grote kans dus dat je geheugen ook max geheugen is voor je moederbord.

Goedkope optie is een upgradeset, dit is een goedkoop setje waarbij je alleen moederbord met processor en geheugen koopt. Zo kan je goedkoop een nieuwe pc maken door je eigen voeding, dvdspeler, kast etc te gebruiken.

Kijk ook op http://www.salland.eu/?redirect=@L2NhdGVnb3J5L3Byb2R1Y3RzZXQvMjY4L3VwZ3JhZGUtc2V0cy5odG1s

beter koop je gewoon een nieuwe pc a 400-600 euro imo

pc is 7 jaar oud, dus ook een verouderd moederbord, en dus kan je waarschijnlijk ook niet een krachtigere cpu erin stoppen.

al zou je meer werkgeheugen erin knallen, en zou je nog een redelijke goede videokaart erin stoppen, blijft dus je processor je bottleneck.

een upgrade setje is inderdaad wel een idee, maar let dan wel goed op dat je oude voeding alle nieuwe onderdelen aankan.

• Topic Starter Topic Starter
Het is dus niet zo simpel als ik dacht hehehe

Bedankt allemaal :)

Nieuwe kopen en deze aan de kinderen/vrienden/familie ofzo. Oude RAM kopen is duurder dan nieuwe. En upgraden aan een P4 zie ik sowieso niet echt als economisch verantwoord.

Als je nog ergens een 512 latje (of hoger) RAM kan krijgen van iemand en je bent daarmee tevreden, maar verwacht daarvan ook geen wonderen.

Haha echt belachelijk die prijzen hé, en op zich prima ding als je niet te veeleisend bent :)

mijn idee, als je niet echt voor een heel erg snel monster gaat zijn er veel goedkope pc's!

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2317

bijvoorbeeld, stelt niet veel voor, maar supergoedkoop en al een redelijke verbetering.

Verslechtering helaas, dit soort pc's zijn echt alleen om een briefje te typen en wat te internetten. Een Gforce 6100 pikt je werkgeheugen in en die Athlon 2650E is een singlecore 1,6 Ghz chip die langzamer is dan een oude Pentium 4 op 3 Ghz. Wel lekker zuinig pc'tje maar er zijn genoeg zuinige chips te kopen die een stuk sneller zijn.

het is helemaal niet duurder op die site staat http://www.paradigit.nl/article2.php?id=3&group=120 alles ****ing goedkoop voor maximaal 40 euro heb je 2g maar dan moet je wel zon vrij slotje in je computer hebben heeft mijn pa ook gedaan volgens mij meot je wel iets met die bios doen anders zoek je het effe op www.google.nl staat ook heel veel op hoe dat meot als je besluit ectra geheugen te kopen

Dan moet zijn moederbord die ram wel ondersteunen, meestal is oude DDR relatief gezien duurder dan DDR3 of hoger.

Koop gewoon terug een nieuwe als ze er één hebben in de aldi, dan kan je weer weg voor 5+ jaar.

Terug
Naar boven