AndroidHealthClinic

Meer dan 30 procent van gevangenen illegaal

Arminius

Epic Ruler
Waardering
45.372
Meer dan 30 procent van gevangenen illegaal

Van de ongeveer 11.700 gevangenen verbleven er begin dit jaar 3.596 illegaal in ons land. Dat meldt senator Karl Vanlouwe (N-VA) op basis van cijfers van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block.

Vanlouwe wil dat de regering meer werk maakt van afdwingbare verdragen om gevangenen zonder papieren hun straf te laten uitzitten in hun herkomstland. Hij pleit voor een "kordaat" uitwijzingsbeleid.

Volgens de senator neemt het aantal illegalen in de Belgische gevangenissen jaar na jaar toe. In 2010 ging het om 2.097 mensen, begin 2011 waren dat er 2.379 en vorig jaar stond de teller op 3.387 personen zonder verblijfsrecht.

De meeste illegale gevangenen zijn afkomstig uit Algerije (717) en Marokko (642), gevolgd door Roemenië (339), Nederland (222) en Frankrijk (178).

Bron

Alle buitenlanders terug naar hun eigen gevangenis !:mad:

Vond het al raar dat Nederlanders illegaal in Nederland zouden zitten. Toen zag ik dat op in Vlaanderen woont.

Toch wel raar dat voor zo n kleine bevolkingsgroep zoveel van hun in een cell vertouven?
Het is al lang geen vooroordeel meer dat die mannetjes hier niet zijn om braafjés te werken.

Alle gevangenen terug naar eigen land.

• Topic Starter Topic Starter
In het verleden zijn er al berichten geweest dat 50% van buitenlandse komaf zou zijn. Bij illegalen stel ik mij de vraag of ze na hun straf gerepatrieerd worden. België kennende, wellicht niet!

Hoop uitleen Nederlanders , leuk..........
en de gevangenissen hier sluiten....

Dat is ook inhumaan. Als ze hier jaren gezeten hebben zijn ze te zeer gewend geraakt aan onze cultuur en kan je ze niet meer terug sturen.

hCBAB29F7.jpg

De gevangenissen in België zijn bijna net zo verrot als in die pauperlanden dus dat zal wel meevallen.

N-VA wil kordaat uitwijzingsbeleid

Senator Karl Vanlouwe (N-VA) wil dat de regering werk maakt van afdwingbare verdragen om gevangen zonder papieren hun straf te laten uitzitten in het herkomstland.

Van de ongeveer 11.700 gevangenen verbleven er begin dit jaar 3.596 illegaal in ons land. Dat meldt senator Karl Vanlouwe (N-VA), op basis van cijfers van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD).

Vanlouwe wil dat de regering meer werk maakt van afdwingbare verdragen om gevangenen zonder papieren hun straf te laten uitzitten in hun herkomstland. Hij pleit voor een "kordaat" uitwijzingsbeleid.

Volgens de senator neemt het aantal illegalen in de Belgische gevangenissen jaar na jaar toe. In 2010 ging het om 2.097 mensen, begin 2011 waren dat er 2.379 en vorig jaar stond de teller op 3.387 personen
zonder verblijfsrecht. De meeste illegale gevangenen zijn afkomstig uit Algerije (717) en Marokko (642), gevolgd door Roemenië (339), Nederland (222) en Frankrijk (178).

Bron

Vooral in Den Haag.

:trollface:

En Krommenie

In het verleden zijn er al berichten geweest dat 50% van buitenlandse komaf zou zijn. Bij illegalen stel ik mij de vraag of ze na hun straf gerepatrieerd worden. België kennende, wellicht niet!

Ik zou willen weten waarom ze in het gevang zitten; Toch niet louter omdat ze illegaal in het land waren?

Mijn eerste reactie was ook: een illegaal die hier een inbraak pleegt moet dan maar in zijn land van herkomst in het gevang gaan zitten. Echter is het zo dat het strafrecht duidelijk is: een crimineel die een misdrijf pleegt weet dat in land x waar hij misdrijf y pleegt, straf z van toepassing is op Belgisch grondgebied. Daarop baseert hij zijn kosten bate analyse. Als hij echter 5 jaar gevangenisstraf krijgt, maar daarna te horen krijgt dat hij die moet uitzitten in een Mexicaanse gevangenis, terwijl zijn mededader Nederlander is en de straf in Nederland moet uitzitten, dan krijg je een probleem met het egaliteistbeginsel.

Dat is ook inhumaan. Als ze hier jaren gezeten hebben zijn ze te zeer gewend geraakt aan onze cultuur en kan je ze niet meer terug sturen.
Te gewend geraakt aan onze uitkering en subsidie cultuur.

Terug sturen kan inderdaad niet meer. Ik stel dan ook voor om ze de rest van hun leven in werkkampen te zetten.

Terug
Naar boven