XXL Nutrition

Meer dan de helft van de Belgen verplicht partner te vermageren

fryslan

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Meer dan de helft van de Belgen verplicht partner te vermageren

De doorsnee Vlaming vindt zichzelf te dik: 61 procent zegt dat hij of zij te dik is. Bij één op tien bedraagt het overgewicht zelfs meer dan 20 kilo. Dat blijkt uit de dieetenquête van het VTM-programma "Telefacts", dat maandag wordt uitgezonden.

Het onderzoeksbureau iVOX polste in opdracht van "Telefacts" bij 1.010 Vlamingen naar hun eetgewoontes. Uit de enquête blijkt ook dat zowat iedereen (72 pct) wel eens een dieet volgde. Bij 59 pct was dat zonder resultaat: 43 pct kwam nadien meer bij en 16 pct merkte geen verschil. Meer dan de helft van de Vlamingen (55 pct) zou een maagring of andere operaties overwegen in geval van overgewicht.

Uit de ondervraging blijkt ook dat meer dan de helft van de ondervraagde Vlamingen zijn/haar partner zou verplichten om te vermageren als die plots zwaarlijvig zou worden. Ruim 1 op 5 zegt dat afvallen de enige manier is om de relatie te redden. Verrassend is ook dat meer dan de helft van de ondervraagden van mening is dat zwaarlijvige mensen dat aan zichzelf hebben te danken en dat het dus hun eigen schuld is (53 pct).

Wat is daar raar aan?

Goede zaak! :thumbs:

PS. Het woordje "zou" haalt wel wat kracht weg in dit stukje. Dacht even dat ze dat ook echt deden.

Verrassend is ook dat meer dan de helft van de ondervraagden van mening is dat zwaarlijvige mensen dat aan zichzelf hebben te danken en dat het dus hun eigen schuld is (53 pct).

Dat is nog een laag cijfer dan. Dus 47% is van mening dat het niet aan zichzelf te danken is dat ze zwaarlijvig zijn? Wiens schuld is het dan wel?

Diabolic zei:
Dat is nog een laag cijfer dan. Dus 47% is van mening dat het niet aan zichzelf te danken is dat ze zwaarlijvig zijn? Wiens schuld is het dan wel?

Stofwisselstoornissen, die niet met medicijnen te verhelpen zijn, astma patienten, suikerziekte etc... Maar ik denk dat je dan eerder tussen de 5% - 10% zit :) .

sjaah mijn gf vermagert omdat ze er niet tegen kan dat ik zo met voeding bezig ben :) daarom begint ze ook maar op haar eten te letten en te vermageren hehe

Terug
Naar boven