MuscleMeat

Meer Nederlandse bekeerlingen radicaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
DEN HAAG - Niet alleen allochtone moslimjongeren, maar ook steeds meer Nederlanders die zich tot de islam hebben bekeerd, maken een individueel radicaliseringsproces door. De politie krijgt daarover veel meldingen binnen. Dat blijkt uit de derde voortgangsrapportage over terrorismebestrijding die vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.

Ook worden in kringen van radicale moslims "opvallend veel" informele islamitische huwelijken gesloten. Daardoor komen ook jonge vrouwen in de sfeer van extremisme terecht. Het gaat om een soort huiskamerhuwelijken, zoals die ook te zien zijn geweest bij het vermeende terreurnetwerk De Hofstadgroep. Ouders en andere familieleden zijn vaak niet op de hoogte van de ceremoniën, die eigen voorschriften en rituelen kennen.

Prostitutie

De informele huwelijken legitimeren de coïtusuele omgang met elkaar, maar de relaties duren vaak niet lang. De gang van zaken is te vergelijken met praktijken zoals die zich voordoen bij loverboys, jongemannen die een relatie aanknopen met jonge meisjes en vrouwen om die vervolgens tot prostitutie te dwingen.

Onderwijs

Onder de nieuw geworven extremisten bevinden zich steeds meer hoger opgeleiden. Die trend is ook zichtbaar in het buitenland. De ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) beschikken niet over informatie waaruit blijkt dat in het hoger onderwijs in ons land sprake is van geregisseerde radicaliseringsprocessen. Wel is er aanleiding om extra alert te zijn op dergelijke processen in het onderwijs.

Samenleving

Ook premier Balkenende zei na afloop van de wekelijkse ministerraad dat alertheid geboden is in het onderwijs, maar ook rond de informele huwelijken. "Een huwelijk is een mooi iets. Maar als het gepaard gaat met motieven die niets met liefde te maken hebben, dan is er wel gevaar voor de Nederlandse samenleving. Dat is goed om onder ogen te zien", zei hij.

Nederland kent nog altijd een "substantieel" dreigingsniveau. Dat betekent dat de kans alleszins reëel is dat zich hier een terroristische aanslag zal voordoen.

Nu.nl

Ik mis Sport2000 al een tijdje :evil:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wat gaat het toch goed met ons landje :thumbs:

Wel weer typisch dat dit soort dingen enkel bij de islam voorkomen, andere (streng) gelovigen kijken misschien neer op mensen zonder geloof maar die maken zichzelf tenminste niet wijs dat het hun taak is de ''ongelovigen'' te bestrijden, bestrijden in de zin van laffe acties en gestoorde waanideeen erop na houden

Moved.

In België is er ook zoiets aan de gang. Deze week nog blies een Belgische zich op bij een zelfmoordaanslag in Irak, ik weet wel niet zeker of ze van autochtone afkomst was.

Heb altijd al geweten dat bekeerde Nederlanders sneller kunnen radicaliseren. Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe dit komt, maar ik kan het gewoon niet uitleggen zonder sport2000 te kwetsen :D

Ik vraag me echt altijd af wat de beweegredenen van die mensen zijn. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat als je een "normaal" leven leidt je zou gaan radicaliseren tot een terrorist.

Diabolic zei:
In België is er ook zoiets aan de gang. Deze week nog blies een Belgische zich op bij een zelfmoordaanslag in Irak, ik weet wel niet zeker of ze van autochtone afkomst was.
dat is in nederland uitgebreid in de media aan bod geweest. Dus dat weten we
en wat we ook weten dat het inderdaad om een blanke vrouw ging!

Mja als je je als Nederlander bekeerd tot de islam dan zegt dat wel genoeg over de inhoud van je zielige leventje imo.

En dan mag je als Belg niet zeggen dat je angst hebt van de Islam want dan ben je racist. Ofwel: door eigen ziekelijke politieke correctheid jezelf kapot maken. Gaat goed zo in deze landjes...

Idioot klote geloof.
oprotten met die ellende. Nu slepen ze ook nog de makkelijk beinvloedbare nederlands mee.

BeNe(Lux) is aan het verloederen...

Gorilla-Man zei:
Wel weer typisch dat dit soort dingen enkel bij de islam voorkomen, andere (streng) gelovigen kijken misschien neer op mensen zonder geloof maar die maken zichzelf tenminste niet wijs dat het hun taak is de ''ongelovigen'' te bestrijden, bestrijden in de zin van laffe acties en gestoorde waanideeen erop na houden
Wel typisch dat er alleen zo over de islam gepraat wordt.

Nogmaals voor de mensen die het niet weten of willen weten: het ligt aan de mensen die radicaliseren. Je hebt verschillende stromen binnen de islam, de terroristische gedachte hierachter komt van een of andere aap uit iran geloof ik.

Daarnaast kan ik het me best voorstellen dat mensen gaan radicaliseren doordat ze het gevoel hebben minderwaardig behandeld te worden, of altijd maar weer met het zelfde geconfronteerd te worden.

Ik geloof dat we de wereld goed doen zodra we stoppen met het noemen van de islam en terrorisme in 1 zin. Als we alleen terrorist als argumentatie zouden gebruiken dan zouden we veel verder komen, en danw eet ik zeker dat je meer steun van islamitische volkeren zult krijgen.

Ik snap niet dat mensen bang zijn voor een geloof? ik ben zelf niet gelovig maar bang voor de islam? dat is een lachertje. Iemand die kennis heeft van zaken weet dat er niet opgeroepen wordt tot een heilige oorlog tegen ongelovigen. Ik meen dat in de koran op geroepen werd tot een heilige oorlog. Dit heeft dus die idioot uit iran als laatste standpunt vast gehouden om zo te gaan radicaliseren en volgelingen te creeeren. Wat hij met opzet weg liet was dat de profeet mohammed dit corrigereerde in de koran door te zeggen dat het pijn doen van mensen niet toegestaan was. Ik weet de correcte zin niet meer. Dit was laatst dus bij netwerk.

Dat mensen zich opblazen met betrekking op hun geloof, dat is geen geloof man. Dat is iets doms. Geen enkel geloof op deze aardkloot spoort aan tot HAAT. Misschien niet tot acceptatie, zoals het zijn van een homo. Maar daar komt vanzelf verandering in, het moet met de tijd mee gaan. Het is maar net de idioot die het predikt en de idioot die aanzien heeft. Daar is waar het fout gaat. Ik vind dat mensen maar eens moeten oordelen over de mensen die haat aansporen, ipv te zeggen "oh de islam is een en al haat". Kom op, we weten allemaal beter, maar we willen het gewoon niet zien. Simple as that.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
Kom op, we weten allemaal beter, maar we willen het gewoon niet zien. Simple as that.

:roflol:

Was het maar zo! :D Jij bagatalliseert alles tot 0% hè, dat geeft je een beter gevoel dan in te zien dat er wel degelijk enorme problemen zijn met de Islam en de rest van de wereld, in het Midden-Oosten, in Europa, in Amerika.

Noem jij es naast de Islam één godsdienst die zo gewelddadig tekeer gaat in naam van de heer................................................................................

Dacht ik al. Geen enkele. :cool:

Je zou je eens moeten verdiepen in de ontstaansgeschiedenis van de Islam.
Die ontstaansgeschiedenis verheerlijkt fysieke strijd tegen ongelovigen en met DIE FYSIEKE STRIJD HEEFT MOHAMMED Z'N OVERWINNING BEHAALD. Dat die fysieke strijd op de dag van vandaag nog steeds geleverd wordt in naam van die overwinning is niet zo gek. Daarom gebeurt het ook Sage.
Daarom hebben gewelddadige Moslims zuiver het idee in naam van hun boek, hun houvast en hun schepper te strijden.

In één van de verhalen uit de Koran vecht Mohammed met een minimaal leger tegen een gigantische overmacht van meer-goden aanbidders.
Tóch weet hij de overwinning te bereiken. Vervolgens geeft hij zijn legertje opdracht om elke ongelovige die over is in de dorpen te dwingen zich te bekeren, anders te onthoofden (waar hebben we dat eerder gezien!).

Uit deze teksten leert men dat fysieke strijd de juiste manier is om het geloof te beschermen en verdere expansie mogelijk te maken.
Ga jij dus alsjeblieft niet zeggen dat de Islam niks met strijd en oorlog 'in de naam van-' te maken heeft want dat is dus wel zo.

Volgens de verhalen uit de Bijbel overwon Jezus d.m.v. het woord te verspreiden, Mohammed bracht een keerpunt in de maatschappij van toen middels oorlogvoeren tegen legers anders gelovigen. Verschilletje nietwaar? ;)

DBC01 zei:
:roflol:

Was het maar zo! :D Jij bagatalliseert alles tot 0% hè, dat geeft je een beter gevoel dan in te zien dat er wel degelijk enorme problemen zijn met de Islam en de rest van de wereld, in het Midden-Oosten, in Europa, in Amerika.

Noem jij es naast de Islam één godsdienst die zo gewelddadig tekeer gaat in naam van de heer................................................................................

Dacht ik al. Geen enkele. :cool:

Je zou je eens moeten verdiepen in de ontstaansgeschiedenis van de Islam.
Die ontstaansgeschiedenis verheerlijkt fysieke strijd tegen ongelovigen en met DIE FYSIEKE STRIJD HEEFT MOHAMMED Z'N OVERWINNING BEHAALD. Dat die fysieke strijd op de dag van vandaag nog steeds geleverd wordt in naam van die overwinning is niet zo gek. Daarom gebeurt het ook Sage.
Daarom hebben gewelddadige Moslims zuiver het idee in naam van hun boek, hun houvast en hun schepper te strijden.

In één van de verhalen uit de Koran vecht Mohammed met een minimaal leger tegen een gigantische overmacht van meer-goden aanbidders.
Tóch weet hij de overwinning te bereiken. Vervolgens geeft hij zijn legertje opdracht om elke ongelovige die over is in de dorpen te dwingen zich te bekeren, anders te onthoofden (waar hebben we dat eerder gezien!).

Uit deze teksten leert men dat fysieke strijd de juiste manier is om het geloof te beschermen en verdere expansie mogelijk te maken.
Ga jij dus alsjeblieft niet zeggen dat de Islam niks met strijd en oorlog 'in de naam van-' te maken heeft want dat is dus wel zo.

Volgens de verhalen uit de Bijbel overwon Jezus d.m.v. het woord te verspreiden, Mohammed bracht een keerpunt in de maatschappij van toen middels oorlogvoeren tegen legers anders gelovigen. Verschilletje nietwaar? ;)

jij hebt het over de islam eeuwen geleden
en dan ben ik mischien vlgens de norm geen moslim
en volg ik een aangepaste versie ervan die wel vreedzaam is
praktijk: wie ben ik dan
ben ik geweldadig? heb ik het slecht met andere mensen voor?
zou ik doden uit naam van geloof ?
nee nee nee
ik zou zowiezo een medemens niet kunnen doden als hij mij persoonlijk niks gedaan heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven