XXL Nutrition

meer vet, minder spieren

TViPx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Hey hey gespierde mensen,

Ik zit met een probleempje.
Ik doe nu zo'n 2 maanden aan fitness, nu dachten ze bij de fitness
Dat het slim zou zijn om een fittestje te doen.
allemaal heel spannend enzo, maar nu bleek ik wel zwaarder te zijn geworden, maar mijn spierpercentage is omlaag gegaan en vetpercentage omhoog.
Ik heb daar een schema gekregen dat ik gewoon Heb gevolgd.
Dus heeft iemand een ideetje hoe dat kan?

Ik ben van 63,3 kg naar 64,4 kg gegaan en van 13,6%vet naar 15,5%
Alvast bedankt!

1. Hoe weet je dat je spierpercentage omlaag is gegaan?
2. Hoe is het vetpercentage gemeten?
3. Als je zwaar traint, voldoende rust neemt en goed eet kan je niet minder spieren krijgen.

slecht schema, slechte meeting, slecht gegeten,... possibilities are endless.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 14:38 ----------

3. Als je zwaar traint, voldoende rust neemt en goed eet kan je niet minder spieren krijgen.

Denk het wel. Allé, minder spieren weet ik niet, maar je kan wel zwakker worden door altijd zwaar te trainen.

Denk het wel. Allé, minder spieren weet ik niet, maar je kan wel zwakker worden door altijd zwaar te trainen.

Met minder spieren bedoel ik natuurlijk minder spiermassa :rolleyes:

hoezo kan je zwakker worden door altijd zwaar te trainen dan?
ik train 4x per week, elke training to the max, veel sets tot failure enzovoort, wordt er niet zwakker op!
als je schema maar zo ingedeeld is dat de spieren genoeg rust hebben, minimaal 2/3 dagen.

ik train 4x per week, elke training to the max, veel sets tot failure enzovoort, wordt er niet zwakker op!
als je schema maar zo ingedeeld is dat de spieren genoeg rust hebben, minimaal 2/3 dagen.

doordat je niet volledig hersteld.. zelf train ik ook zoals jij aangeeft, maar laatste tijd probeer ik wat minder sets te maken maar toch wel zwaar blijven trainen.
met een oefening zoals bankdruk en dl merk ik al heel snel hoe goed ik hersteld ben op dat moment.

licht trainen is natuurlijk onzin
maar je kan natuurlijk ook niet elke week toppen;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reacties!

Allereerst let ik niet echt op mijn voeding, ik heb ouders die vinden dat wat zij voorschotelen goed genoeg is "omdat ik nog groei."
Mijn spierpercentage was gemeten door om een weegschaal te staan en tegelijkertijd een soort 'stuurtje' vast te houden.
Ik heb een schema waarbij ik maandaf en donderdag hetzelfde doe en dinsdag en vrijdag en ik doe elke keer het gewicht zo zwaar mpgelijk maar waar ik toch de 10-12 kan halen.

Persoonlijk denk ik helemaal noet dat de nieuwe stats kloppen, ik zie noet zichtbaar meer vet maar wel zichtbaar meer spieren.

Dat verklaart een hoop. Je zal 2 dingen echt moeten veranderen om te kunnen groeien:
- Train 1x in de week zo zwaar mogelijk. Na een goede training hebben je spieren echt wel een dag of wat rust nodig. Ik volg zelf ook deze manier...
- Prima dat je ouders je goed voedsel aanbieden, maar je moet meer (gezond voedsel) eten dan normaal. Eigenlijk moet je een voedingsschema maken, dan bereken je eerst hoeveel calorieen je nodig hebt en daar ga je 20% boven zitten. Om te groeien is voldoende eten een vereiste!

En die meting: Volgens mij is dat zo onbetrouwbaar als wat. Vraag eens of ze die meting 3x achter elkaar uitvoeren :p

Tja, dan ben je gezegend met goede genen als je steeds to the max kan gaan, al is het "maar" 4x/week. Ik kan alleszins niet altijd "zwaar" trainen. Het is ook maar wat je verstaat onder "zwaar" en onder "licht" trainen. Als je met zwaar bedoelt dat de intensiteit steeds even hoog ligt of hoger dan de training ervoor, nee dat gaat niet voor iedereen. Ben er anderzijds wel van overtuigd dat ook jij met je goede genen zou baat hebben bij een meer geperiodiseerde/progressieve aanpak dan altijd to the max.

Altijd to the max is bij mij = roofbouw. Word er niet sterker van, het tegendeel is zelfs waar.

licht trainen is natuurlijk onzin
maar je kan natuurlijk ook niet elke week toppen;)

Af en toe "Licht" trainen is geen onzin voor een gemiddeld begaafd persoon.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven