Hallo allemaal,
Ik zou eens willen weten wat een peptide hormoon als Melanotan voor invloed op je hormonale systeem kan hebben, in het Melanotan topic te lezen is het 'slechts' een peptide hormoontje (geloof dat Daster dat zei) maar aangezien het zelfs in staat is je erecties te geven is het dus niet slechts een bruiningsmiddeltje (neem aan dat melanine aanmaak != erecties ?).
Zou het in staat zijn groeischijven te sluiten of weet ik veel wat voor nare dingen veroorzaken?
- Musculo
Goed dat je er zoveel wil over weten hoor, maar er zijn niet echt studies naar gedaan (zijn ze mee bezig) wat het doet op lange termijn. Over die erecties, het is van persoon tot persoon verschillend. Bij mij doet het niets, krijg alleen een warm gevoel, 5 min na het in nemen. Voel me ook niet misselijk.
Om eerlijk te zijn, want dit zal je uiteindelijk zelf ook wel gevonden hebben op het internet, is er iemand na het nemen van melanotan 1 blind geworden. Na een aantal jaar dacht ik. Of dit van de melanotan was of van een andere aandoening stond dacht ik niet in het artikel. Ik wil je nu geen schrik aanjagen maar aangezien er nog geen onderzoek naar gedaan is, weet je dus niet wat de gevolgen zijn op lange termijn.
Het wordt in veel landen al meer dan 10 jaar gebruikt (melanotan 2) en daar waren buiten een paar maand geleden in België nooit problemen mee. Het probleem dat zich in België voor deed, was dat een vrouw misselijk was geworden na het zetten van "melanotan". Blijkbaar had deze vrouw een paar flesjes besteld maar in 1 van de flesjes zat niet melanotan in maar insuline, wat dus niet aan te raden is om in te spuiten bij gezonde mensen.
Ligt dit nu aan de melanotan? Nee, maar aan de "zwarte" markt waar je het moet van kopen. Je weet niet wat er in je flesjes zit en je moet eigenlijk gewoon maar hopen dat het goed is. Verder is het ook nogal duur, dus aangezien je zo hard twijfelt, zou ik zeggen, wacht nog 2 jaar en ga een paar keer onder de zonnebank en dan bruin je ook. Melanotan was in eerste instantie voorzien voor mensen die niet kunnen bruinen (rosse, lichte blonde haren).
Als je er zelf nog interessante dingen over vindt, zal ik het hier wel lezen.