MuscleMeat

Melkallergie en supplementen

sixp4ck

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Beste mensen,

Ik ben nu een jaar bezig met fitness, volg netjes schema's die de leiding me daar adviseren en eet gezond. Dit gezonde eten komt mede doordat ik een melkallergie heb. Ik kan dus niks eten waar ook maar het kleinste beetje melk in zit. Raakt mn maag overstuur, uitslag etc. geen pretje dus. Nu ben ik dus gaan fitnessen om wat meer massa te krijgen en spieren. Ik let erg op m'n voeding, dus ik neem o.a. veel eiwitten tot me. Mijn voedingsschema is eigenlijk een combinatie van veel schema's die ik hier op DBB heb gevonden dus daar is verder weinig mis mee (veel kipfilet, (kool)vis, eieren(zonder eigeel) en gezonde vetten. Nu kom ik wel wat aan, echter is dit maar zo'n 2 kilo over de afgelopen 3 maanden... terwijl ik tegen de klippen op eet en 2x in de week fitness + thuis nog met halters in de weer ben. Ik ben wel echt een heel stuk gespierder geworden en heb veel meer kracht gekregen maar omdat ik maar 2 kilo erbij heb gekregen ga ik er vanuit dat mijn vetpercentage erg laag is.

Zo nu weten jullie wat achtergrondinfo. Ik wil nu dus graag een weightgainer gaan gebruiken om toch te kijken of ik hiermee sneller meer massa kan krijgen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer (immense hoeveelheid aan webshops en producten).

Dus... Wie kan mij vertellen welke weightgainer ik risicovrij kan aanschaffen? Heb al eerder met mn domme kop whey gekocht en niet nagedacht dat dit puur melkeiwit was.. liep slecht af kan ik je vertellen.

Ik wacht de reacties rustig af ;)

Groeten

In een weight gainer zal ook melkeiwit (whey) zitten, dus daar ga je niet veel mee opschieten. Best probeer je er zelf eentje te maken, met havermout en zo.

Weet je zekers dat het een melkallergie is en niet een lactose-intollerantie? In dat laatste geval is er lactosevrije melk te krijgen (oa bij AH). Daar kun je dan zelf een gainer mee brouwen.

Je hebt ook zero lactose gainers.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Probeer anders een een ei-eiwitproteine met haver of bambix,...

Zero Lactose Protein
Smaak valt nog wel mee en is zonder lactose of melk eiwit.
Verder zou ik geen geld geven aan weightgainers, en gewoon graanproducten, basmati of zilvervliestrijst, evt. bruin brood gebruiken om op te gainen.
Als melk voor bij de granen kan je [Link niet meer beschikbaar] producten van Valio gebruiken, als ze die in NL wel verkopen.

Thx voor de tips.

Ik las op de XXL site het volgende dat was geschreven door een medewerker als antwoord op een ingestuurde vraag:

"In al de weightgainers zit lactose. Je zou zelf een perfecte weightgainer kunnen maken. Als eiwit neem je dan de Xxl Zero Lactose Protein. In combinatie met Basic Bulk Oats of met Basic Bulk Maltodextrine. Zo heb je een perfecte weightgainer zonder enige lactose".

Áls ik dit doe, zal ik zero lactose dan combineren met BB Oats of BB Maltodextrine? Het verschil hiertussen wordt me namelijk niet echt duidelijk. Of is het beide nagenoeg hetzelfde?

En wanneer zou ik zo'n shake moeten nemen. Voor/na de training?

Thx voor de tips.

Ik las op de XXL site het volgende dat was geschreven door een medewerker als antwoord op een ingestuurde vraag:

"In al de weightgainers zit lactose. Je zou zelf een perfecte weightgainer kunnen maken. Als eiwit neem je dan de Xxl Zero Lactose Protein. In combinatie met Basic Bulk Oats of met Basic Bulk Maltodextrine. Zo heb je een perfecte weightgainer zonder enige lactose".

Áls ik dit doe, zal ik zero lactose dan combineren met BB Oats of BB Maltodextrine? Het verschil hiertussen wordt me namelijk niet echt duidelijk. Of is het beide nagenoeg hetzelfde?

En wanneer zou ik zo'n shake moeten nemen. Voor/na de training?
Maltodextrine wordt je snel vet van, ookal is het geen "snelle" suiker.
Ik zou Maltodextrine voor en na de training nemen met whey of aminozuren en evt. 's ochtends een beetje bij 't ontbijt. Oats zijn gewoon granen, zoals brinta. Maltodextrine ziet er uit zoals dextrose.

Thx voor je reactie ;) Daar heb ik wat aan.

Nog een vraagje, wat zou ik goed kunnen nemen vóór de training? Om lekker energiek te raken. Had laatst een paar slokken van zo'n soort goedje gehad en het beviel me prima, echt een hele goeie pomp gehad.

En is Dextrojuice aan te bevelen voor na de training? of ben ik dan dubbel bezig (als ik Andyson's tip opvolg)

Dorian Yates Noxpump van ultralife of Labrada Supercharge (deze heb ik, ben ik erg tevreden over). Dextrojuice kan je voor- en na nemen, ik neem na de training 20gr maltodextrine en 20gr dextrojuice, dextrose zorgt voor een snelle stijging van de bloedsuikerspiegel, maltodextrine is net iets trager en komt dan na de piek van de dextrose, ik merk dan een minder harde "dip" na dat suikers zijn opgenomen.
Ik heb nog de oudere versie dextrojuice (waar enkele dextrose en taurine inzit), in de nieuwere versie zit al maltodextrine bij denk ik, in een goede verhouding, ik veronderstel dat jij de nieuwere versie hebt?
Dan hoef je het enkel bij de dextrojuice te houden, met dan whey of iets anders.

Labrada supercharge spreekt me heel erg aan, zeker als ik de reviews erover zo lees.

Stel ik neem:

Voor het trainen: Labrada supercharge
Na het trainen: Dextrojuice in combinatie met Zero lactose protein (+ maltodextrine? want je zegt dat het al in dextrojuice zit dus ik het dan nog wel nodig voor bij de shake?)

Groeten

goeie keuze ik was ook heel tevreden over labrada supercharge heb nu nox pump van dorian yates die knalt ook wel lekker

Terug
Naar boven