MuscleMeat

Melkert loopt functie mis

Rhinemann

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
"WASHINGTON - Ad Melkert loopt een prestigieuze functie bij de Verenigde Naties in New York mis. De Nederlandse ex-minister en voormalige PvdA-topman heeft zelf van VN-baas Kofi Annan gehoord dat hij geen directeur van het OntwikkelingsProgramma (UNDP) van de VN wordt.

Dat heeft vice-premier Gerrit Zalm zaterdagmiddag tijdens het voorjaarsoverleg van het Internationaal Monetair Fonds in Washington bekendgemaakt. Melkert had Zalm zelf vrijdagavond op de hoogte gesteld van zijn afgewezen kandidatuur na een interview met Annan op het VN-hoofdkantoor. "

Terecht of niet terecht?

Dan zal hij toch wel niet geschikt zijn voor die functie... :cool:

volgens mij kunnen wij daar niet over oordelen ofwel? Ken je de inhoud van die functie? Weet je wie de andere kandidaten zijn?

Het enige wat ik weet is dat Melkert bij NOVIB heeft gewerkt, dus al ervaring heeft op dit gebied. In 1989 werd Ad Melkert financieel woordvoerder van de PVDA-fractie. En in 1994 werd ie minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Verder issie nog 2e-kamerlid geweest, fractievoorzitter, lijsttrekker en nu bewindsman van de Wereldbank. Daarnaast heeft ie nog tal van nevenfuncties in de politiek/bestuur gehad dus hij kent het klappen van de zweep!

maar nogmaals: volgens mij kunnen wij daar lastig over oordelen.

• Topic Starter Topic Starter
@Boogie: eens, hij heeft een goed track record, maar als je nog even terugdenkt aan hoe hij met Fortuijn omging - meestal al een verwend kind dat zijn zin niet krijgt - dan kijk ik toch anders tegen dat track record aan.

ik wist dat je daar over zou beginnen ;)
tis niet echt een flexibele man nee, met niet al te veel charisma. Dat eerste vind ik erger dan het laatste (voor een functie als deze hè). Blijft overeind staan dat ik denk dat een man als Melkert zo'n functie goed aankan. Maar maak je geen illusies hoor, het heeft waarschijnlijk echt niet met de verkiezingen in 2002 te maken dat hij deze baan niet krijgt. Dat heeft met hele andere facetten/belangen te maken.

Een aasgier is het.

pech voor ad

Mars zei:
hoi
jim_mars.jpg

dankjewel voor je bijdrage :p

dat zal zoeken worden naar een melkertbaan:cool:

Terug
Naar boven