XXL Nutrition

Memory of the Camps: Uniek beeldmateriaal van WOII!!

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Uit: Flabber.nl

Memory of the Camps

In de nadagen van de Tweede Wereldoorlog zijn de tot ver in Duitsland doorgedrongen geallieerde troepen op de concentratiekampen gestoten.
De verschrikkingen die ze daar te zien kregen tartten iedere beschrijving.

Net als tegenwoordig werden ook toen al soldaten op de voet gevolgd door oorlogscorrespondenten en filmploegen. Die hebben de situatie in de kampen opgenomen en vastgelegd voor het nageslacht. Later wilde men uit de filmbeelden een documentaire samenstellen, maar zo ver is het toen niet meer gekomen.

Dertig jaar lang hebben de films in het Britse Imperial War Museum opgeslagen gelegen, tot een groep vooraanstaande regisseurs, waaronder Alfred Hitchcock, een script maakte om de ooit geplande documentaire te vervolmaken.

Frontline zond een ongewijzigde en integrale versie van de documentaire uit (in mei '85, precies 40 jaar na de bevrijding van de kampen) en zette hem online. Bekijk het streamend of download de vier delen.
Het zijn mms://-links, dus gebruik een downloadmanager die met het mms-protocol overweg kan. Ca. 100 MB voor 45 minuten. Er ontbreken een paar stukjes van de soundtrack en de eerste drie minuten mogen vanwege het copyright niet op internet worden vertoond, maar dat doet niets af van de indruk die de beelden maken.

Hoewel een waarschuwing op zijn plaats is - de beelden kunnen als zeer schokkend worden ervaren - kan ik iedereen aanraden om te kijken. Leren van de geschiedenis moet soms pijn doen, anders leren we het nooit...

Bekijk de 4 delen online op:
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/camp/view/

Of download ze: (Copy en paste ze in Flashget, gaat prima)
mms://video.pbs.org/general/windows/media4/frontline/318/windows/ch1_hi.wmv
mms://video.pbs.org/general/windows/media4/frontline/318/windows/ch2_hi.wmv
mms://video.pbs.org/general/windows/media4/frontline/318/windows/ch3_hi.wmv
mms://video.pbs.org/general/windows/media4/frontline/318/windows/ch4_hi.wmv

Laatst bewerkt:
Bedankt, altijd heel interessant zo een dingen!

Heb een dergelijke zwart-wit band al een keer gezien..

Heel heftig materiaal...duitsers (man en vrouw) die joodse lijken (al dan niet halfvergaan) op mogen ruimen etc.

Ook omwonende die 'nichts haben gewusst' worden door het kamp op toer gezonden om de verschrikkingen te aanschouwen.

heavy shit...maar moet toch gezien worden.

Goede docs altijd van Frontline!

pfff heb ze net gezien. My god, ik sta er elke keer weer sprakeloos van.

dit is de waarheid die nooit mag worden vergeten. En laten we vooral niet denken dat het tegenwoordig niet meer voorkomt, dat het iets van het verleden is....

Ziek ziek ziek ziek, hoe beestachtig kan de mens zijn? Nog veel beestachtiger

Zeer goede post DBC! (zeker goed voor het imago van BB'ers :p )

edit: heb nu de het eerste deel gekeken: ik werd er stil van...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wacht maar op deel 2 en 4...:barf:

Ik heb het zojuist helemaal bekeken, heb er geen woorden voor.

Un ****ing believable,had onlangs the grey zone gezien...
Dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan.
Het maakt me alleen maar kwader als ik dan lees dat een stel K**marokanen niet eens het respect op kan brengen te luisteren naar wat daar plaats heeft gevonden. :mad: :mad:

waar haal ik flashget vandaan???

• Topic Starter Topic Starter
www.google.com wat dacht je daarvan? :roflol:

Ik zal je helpen:
download:
[Link niet meer beschikbaar]

En dan onder het kopje help, na registratie, deze key invoeren bij registreren en een emailadres dat je zelf verzint en hij is officieel van jou!

fgf-5676896dg7b5666hd200d5721919x584b668x852

kan m wel naar wmp copyen maar ziet er behoorlijk gaar uit.
kan me de beelden van band of brothers wel herinneren.
echt ziek gewoon :cool:

Terug
Naar boven