Met jouw lichaamsgewicht zou ik 160-170 gram eiwitten als maximale houden. Er zijn meerdere studies die aantonen dat 2 gram eiwit per kilo vet vrije massa ruim voldoende is voor spiergroei.
Ik zie dat je in je schema 3 maal een eiwit shake hebt staan. Ik zou slechts alleen één eiwitshake drinken na de training. Je moet zelf maar kijken wat je nog meer kan weglaten om minder eiwitten binnen te krijgen. Die liter drink yoghurt bevat ook eiwitten die jij in principe niet nodig hebt. Vervang het gewoon door een glas water en eet wat extra boterhammen en/of neem dextrose tijdens en na de training om de gemiste kcal te compenseren. Je zegt zelf in eerdere reactie dat wanneer je minder eiwitten gaat eten je veel extra vet moet gaan eten, maar dat valt reuze mee. Je eet momenteel 110 gram eiwitten te veel, wat neer komt op 440 kcal. Een gram vet is 9 kcal. Eet 2 boterhammen met pindakaas en neem wat dextrose en je hebt deze 440 kcal al gecompenseerd. Ik geloof dat een portie pindakaas ook maar 7 gram vet bevat.
Je doet je zelf er alleen maar baat bij door meer koolhydraten te eten. Het lichaam gebruikt tenslotte koolhydraten als hoofd energiebron. Volgens de DRI is het nog normaal om 20 - 35% van je kcal behoefte uit vet te laten bestaan. Dus jij mag 142 gram vet inprincipe. Ik zou wel een voorkeur hebben naar extra koolhydraten, maar de keuze is aan jou! Hoop dat je hier wat aan hebt.