Fitness Seller

mening over eetschema.

remcork

Novice
Waardering
0
beste mensen, ik zal me even voorstellen

ik ben Remco uit Den Haag, 22 jaar en weeg 85 kilo. werk in de horeca. Hiernaast is Fitness (bodybuilding) een steeds grotere hobby van me aan het worden.

Ik train 4x in de week en heb een train schema dat in orde is. Ik ben er vrij serieus mee bezig en kan het af en toe ook niet aanzien wat voor een potje sommige ervan maken in de sportschool, denk aan kromme ruggen, dumbbell slingeren e.d. maar dat ter zijde.

Ik ben nu een half jaar er volop mee bezig. Kan helaas niet iedere week op dezelfde tijdstippen of dagen trainen (door werk).
Wat ik ook zeker weet is dat mijn eetgewoontes zeer slecht zijn ten opzichte van het fitnessen. Denk aan verkeerde tijden en veeeeeels te veel.
Ook rook ik en gaat er regelmatig een alcoholtje in. 10 tot 15 koffie op een dag is een gewoonte!!

Nu wil ik dus om 2 redenen een eetschema gaan maken. Voor m`n trainen en voor de dicipline. is kijken of ik het kan om maar 1 dag in de week te drinken. de koffie te laten staan.
Want eerlijk gezecht vind ik dat ik weinig resultaat heb geboekt na een half jaar intensief trainen.

Nu zocht ik wat rond op het internet naar een schema, kwam al snel op dit forum en heb al aardig wat opgestoken (voornamenlijk dat mijn eetgewoontes super slecht zijn voor de spieren!) Nu kom ik ook wel meerdere schema`s tegen en heb er al wat opgeschreven.

Ik gebruik dagelijks een shake pro 85 en daarnaast creatine.

Weet iemand een schema dat goed bij mij past, of een link naar de topic van een goed schema. Of heeft iemand een ssort van "basis schema" die ik naar wens wat kan aanpassen?

Doel: primair spieropbouw, secundair dicipline

Bij voorbaat dank. (ik heb dus al me rot gezocht maar moet nu alsnog zoeken tussen de schema`s )

De dicipline zal primair moeten zijn ;)

maar plaats hier maar eens een schema dat je hebt uitgedokterd. Wij zullen dan gaan kijken wat er aan veranderd en/of toegevoegd kan worden.

• Topic Starter Topic Starter
ja goed idee...

opstaan : fruitsapje met 5-10 gr creatine (vaak 7.30)

0800: Brinta (6 eetlepels) met 250 ml melk

0900: banaan + ander (sinaasappel of appel)

1000: Shake, 300 ml melk en 45 gr pro 85

1200: 4-6 bruine boterhammen met 300 gram kip of tonijn

15.30: 500 gr kwark

17.00: trainen (op de meeste dagen dat ik train)

1900: avond eten, probeer het op rijst of aardappellen, groente, fruit en vlees te houden. (eet vaak op me werk mee wat de pot schaft)

2100: shake 300 ml melk en 45 gr pro 85 of na een stevig avond maal enkel 250 gr kwark.

Dit is bijna 1 van de schema`s die ik hier ergens vond. enkel wil ik sommige dagen wat variatie er in gooien. dus iets vervangends met dezelfde voedingswaarden...
Wat denken jullie hiervan. Niet te heftig qua aankomen...?? of zal ik hier niet (negatief) van aankomen?

Creatine niet innemen met zomaar een fruitsapje. Sinaasappelsap en grapefruitsap kunnen helemaal niet, druivensap kan wel.

Vergeet je post-WO maaltijd (shake) niet. Lichaam heeft dan behoefte aan voedsel in de vorm van snelle suikers (dextrose) en eiwit (wei).

En tel de hoeveelheden op, bepaal K.E.V. ratios en zie of je Calorieinname voldoet aan je behoefte (aankomen dan wel afvallen). Als je niet genoeg krijgt (500 Cal boven onderhoudsniveau of meer zelfs nog) zul je niet aankomen hoeveel eiwit je ook eet.

• Topic Starter Topic Starter
als sapje neem ik meestal annanas sap. (heb vaak heel veel sappen door mijn andere hobby: cocktails)

dank, nog meer tips?

Ikzelf neem het altijd met appelsap. Zou ook prima zijn.
Ik zou als ik jou was wat meer vreten na je avondeten. Gooi er maar een blikje tonijn tegenaan!

Terug
Naar boven