MuscleMeat

Merkel vindt politieke unie onvermijdelijk

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
http://www.nu.nl/politiek/2834807/merkel-vindt-politieke-unie-onvermijdelijk.html

BERLIJN - Meer politieke integratie in Europa is onvermijdelijk om de huidige crisis te kunnen bestrijden.

''Het is onze taak om te doen wat niet is gedaan bij de oprichting van de euro'', zei Merkel over de noodzaak om te werken aan een politieke unie. ''Ik weet dat het pijnlijk is, maar het is onvermijdelijk.''

Europa moet daarom ''stap voor stap'' werken aan een politieke unie, stelde Merkel. Een snelle en eenvoudige oplossing voor de crisis bestaat niet, benadrukte ze.

Hier was ik al bang voor. Volgens mij was dit het plan van bij begin; creëer een crisis en gebruik die crisis om de macht van de EU verder te vergroten. Dit is een gevaarlijke evolutie...

Ik deel de mening van Big T hierin, een zeer gevaarlijke ontwikkeling.

Das vierte reich!!

Wel eerst een referendum hopelijk

leuk geprobeerd, maar komt er niet, is tegen het gedachtegoed van de EU.

het zal wel weer op een slinkse en smerige manier door de strot gewrongen worden

Onvermijdelijk, ik zei het eerder al, dit is gewoon het volgende stap in het plan. Ondertussen zijn er nog miljarden geleend geld in het ESM. En geld kan niet rusten dus dat wordt binnenkort ook ergens in "geinvesteerd"

Big T begint aan de complottheorie 'Europa'?

Vind zelf met de huidige en toekomstige technologie landsgrenzen van weinig betekenis meer, willekeurig en ook zinloos.

In theorie vind ik het samen gaan van landen en regio's dus een goede zaak en een natuurlijk process.
Op zich maakt het me ook weinig uit of ik door een politiek systeem geregeerd wordt dat over miljarden gaat of over miljoenen, macht is macht, besodemietert wordt ik toch en corrupt is het net zo zeer, kijk maar eens naar een willekeurig gemeentebestuur. "NWO en samenzweringen!" roepen gaat dus nergens over.

Maar in de praktijk is dat met de EU sowieso niet goed gegaan. Een soort overleg orgaan van afgevaardigden dat in deze vorm (die ondemocratisch, corrupt en ondoorzichtig is) inderdaad al veel te veel macht heeft gekregen.
Dat moet men dus hervormen tot een democratisch orgaan zoals een landsbestuur, maar ik denk dat dat juist niet kan zonder macht van landen zelf af te breken en blijkbaar is maar een klein deel van de bevolking daartoe bereidt. (Die keren juist naar binnen met opkomst van technologie en de boze buitenwereld die steeds meer en sneller binnen komt de laatste decennia.)

Maar met het uit elkaar vallen van de EU gaan er gekke(re) dingen gebeuren denk ik. Je voelt aan alles dat er wat staat te gebeuren en vooral dat de mensen zelf daar klaar voor zijn. Door een verrotte manier van leven en enorme onvrede die er blijkbaar is, het hoeft maar een doel te vinden. (Islam is voorlopig een beetje mislukt. :) ) Tot er zicht is op beter is zo'n vage EU en samenwerking (en af en toe een voetbalwedstrijdje om de aandacht te verleggen en "ons" weer een tijdelijk gevoel van identiteit te geven) wat mij betreft nog veruit het beste alternatief boven het ontploffen van spanningen in zo'n regio.

Big T begint aan de complottheorie 'Europa'?

Ach het is allemaal erg duidelijk voor wie aan het opletten is. Helaas ligt 99% van de Europeanen gewoon te slapen. Waarom zouden politici zoveel geld lenen aan landen/banken die dat nooit kunnen terugbetalen? En waarom werken banken hieraan mee? Het is één grote ponzi scheme, en als die ten einde komt gebruiken ze de crisis om het volk te overtuigen dat er 'drastische maatregelen' nodig zijn. En omdat veel mensen dan zelf in financiële problemen zitten zullen ze graag hun vrijheden opgeven voor wat zekerheid. Ik kom hier later nog wel eens op terug.

misschien niet helemaal overdacht dat anderen (anti EU) ook hiervan gebruik kunnen maken?

Terug
Naar boven