MuscleMeat

METABOLISME versnellen

paraman

Advanced Bodybuilder
Waardering
7
Ik ben nu zo'n 5 maanden aan het bulken en heb het gevoel dat ik vrji snel vet aanzet.

ik eet clean en goed.

Ik eet 6 keer per dag. In het totaal 2700kcal

ben 1.62m en weeg 65kg

Ik vroeg mij af welke voedingsstoffen ik kan innemen om mijn metabolisme een boost te geven.

Ik dacht zelf aan caffeine pilletjes, groene thee, Guarana enz ...

Dank bij voorbaat

Mag ik uit je vraag opmaken dat je erover aan het denken bent om vetmassa kwijt te raken?

Als dat je doel is dan kan je volgens mij beter een nieuw voedingsschema maken.
Met een schatting (foto's) denk ik 12% vet, is op een gewicht van 65 kg> 8 kg.
Je VVM is dan 57 kg.
Je onderhoud caloriebehoefte ligt dan rond de 2100 calorieën, 2700 is dus teveel om je vet kwijt te raken.

• Topic Starter Topic Starter
ik bulk nog voort tot begin juli

wil gewoon ervoor zorgen dat er niet teveel vet meer bijkomt

ik bulk nog voort tot begin juli

wil gewoon ervoor zorgen dat er niet teveel vet meer bijkomt

Daar helpt een pilletje je imo niet bij, met caffeine, efedrine of iets dergelijks help je jezelf om, wanneer je op dieet bent, toch genoeg energie te hebben voor je training en ook iets voor wat vetverbranding (we gaan even niet in op de theorie).

Ik ben van mening dat wanneer je merkt dat je tijdens je poging om spiermassa te winnen teveel vet aanzet je moet minderen in calorieën.
Eiwitten houden op 2 gram per kg VVM of iets meer en snoeien in je koolhydraten en vetten.

Iets minder eten, of er wat cardio bij doen (of intervalletjes, nog beter).

• Topic Starter Topic Starter
ik zal dan terug 2 keer per week een half uur interval doen :)

maar ik neem geen enkele vorm van caffeine

heb nog nooit caffeine genomen in mijn leven

als ik nu veel thee ga drinken gaat dit mijn metabolisme niet versnellen ?

Ik ben 1.70 en weeg 69 kilogram en mijn onderhoud ligt op 1900 kcal... dus zegt de theorie dat het logisch is dat je aankomt.. Je spieren zullen het mss wel graag hebben maar ik denk dat 2100 kcal ook al voldoende is, hangt er natuurlijk vanaf wat, buiten je workout, je activiteiten zijn.

Je metabolisme kun je versnellen door de kcal die je dagelijks eet zo veel mogelijk te verspreiden en aan cardio doen. En ik heb gelezen om wekelijks een dag in te lassen dat je 0 koolydraten eet op een dag ook helpt

weet ook iemand misschien hoe je je metabolisme kunt vertragen?

Waarom zou je dat willen?
Je kunt structureel beneden onderhoud gaan eten, zodat je lichaam daaraan went. maar als je dan weer een keer normaal gaat eten, zet je wel snel vet aan. En dat lijkt me niet de bedoeling, toch? Daarnaast werkt het hartstikke katabool, dus al met al: slecht plan.

Zou t ook wel wille,ik eet 6 a 7 keren per dag en kom nix bij

Terug
Naar boven