kiki84
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 11
Ik wil binnenkort een eigen website uitbrengen. Wie zou er mij eventueel willen helpen met ontwerp/design/idee?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
je wil binnen korte tijd een website uitbrengen, maar je hebt nog geen idee? Waarom wil je dan een website?

Maar dat is logisch dat je je tijd niet gaat opofferen voor niets.in natura dan?Ik ben een arme student broMaar dat is logisch dat je je tijd niet gaat opofferen voor niets.

en de man die wil helpen heet trouwens yzord en niet gaylord!
Voor een goeie pijpbeurt ben ik altijd over te halen![]()

Ja maar de ik die jij tipt slaat daar niet op mij he bro!![]()

, hyperlinks, frames, ...
)
Experimenteer volop en leer uit je fouten (en bespaar geld
)In plaats van in het holst van de nacht met een bord te staan zwaaien, zou je beter gaan rusten...rust is belangrijk bro!!!

En als laatste tip: geef geen geld aan YzordExperimenteer volop en leer uit je fouten (en bespaar geld
)

hmz... ik zou zeggen:
leer eerst basic html... dus de basis tags etc, hyperlinks, frames, ...
dan neem je er css bij (cascading style sheet)
dan eventueel xml, xsl, ... (alhoewel ik dit zelf al niet meer ken)
om te beginnen zou ik eerst een statische website maken (html, css) met bvb Frontpage of Nvu web editor (gratis)
Indien dat goed gaat, hetzelfde maar dan met Dreamweaver. (beetje professionelere software waar je meer mogelijkheden mee hebt, maar indien je dit onder de knie hebt, best wel gebruiksvriendelijk is).
Indien je enkel een statische website nodig hebt (de tekst op de site veranderd dus niet, dus bvb geen webshop met actuele weergave van aantal artikels in stock), dan volstaat dit.
Om het grafisch nog wat op te fleuren, lees je nog wat over frames (en beslis je of je ze wilt gebruiken), zoekt tutorials voor Photoshop en experimenteert daar een beetje mee, en je maakt wat Flash filmpjes met Macromedia Flash.
Wat ook handig kan zijn: wil je gewoon een online blog op je eigen webspace, zoek dan eens naar thingamablog (ook zdnet.be). Deze doet bijna alles automatisch en wat je te zeggen hebt staat dus ook online. Echter, je leert dan wel niet hoe je een website moet maken.
Indien je echter gegevens uit een database wilt gaan halen (webshop, ...)
Bestudeer dan eerst even SQL (structured query language => select * from tblLeden where plaats="rotterdam"; )
Vervolgens download je usb webserver (5mb) (zoek maar op zdnet.be) dit zorgt dat je een volledige webserver met PHPmyadmin, mysql, php etc ter je beschikking hebt om te experimenteren.
Je kunt dan bvb op phpbb.com de software (gratis) downloaden om een forum op te zetten. Of je download joomla (ook gratis uiteraard), een soort van content management system dat je kunt onderverdelen in secties en artikels etc... (de vroegere samba als het ware)
Joomla is nu echt "tha shit", je kunt ook nog phpnuke proberen, maar dit is al oudere software.
En als je echt iets op maat gemaakt wilt, dan ga je aan de slag met php (gratis) of de visual studio express versie voor asp.net (ook gratis), ik zou meer voor de visual studio gaan daar dit meer grafisch ontwikkelen is, terwijl php echt coderen is... => dwz: alle code letterlijk intypen in bvb notepad (back to the 50's)
En als laatste tip: geef geen geld aan YzordExperimenteer volop en leer uit je fouten (en bespaar geld
)
kom es terug als je er iets van kent 
asp.net is mij meer bekend...