AndroidHealthClinic

Mike Oldfield - Tubular Bells

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
Op negentienjarige leeftijd maakt Mike Oldfield het album 'Tubular Bells'. De muziek is een mengvorm van rock, folk en minimale muziek. Oldfield bespeelt alle instrumenten zelf. Het resultaat is een psychedelisch album, wat wereldfaam verkrijgt door de opname in de film The Exorcist.
Wie weet zulke muziek ook zwaar te waarderen ?
Ik vind dit simpelweg FANTASTISCH.

Mike Oldfield - Montreux 1981 - Tubular Bells part 1a

Mike Oldfield - Montreux 1981 - Tubular Bells part 1b

Mike Oldfield - Montreux 1981 - Tubular Bells part 2

kan dit zeker smaken, heb een best-of cd van Mike Oldfield liggen... een zeer getalenteerd musicus.
(voor kerels die electrische gitaar spelen zonder plectrum doe ik sowieso m'n petje af)

deze soort muziek leg ik meestal net voor het slapen gaan op.
dit is muziek om van te genieten...
ik word hier helemaal relax van en dommel zo makkelijker in...

calcification, als je van dit genre houdt dan raad ik je zeker eens aan naar deze band te luisteren : "Ozric Tentacles" (hun beste album heet 'Erpland')
is enkel instrumentaal, klinkt ook psychedelisch, is meeslepend, mooie gitaarsound, oosterse invloeden, enz... echt prachtig... een aanrader ;)
lekkere chill-muziek !

• Topic Starter Topic Starter
kan dit zeker smaken, heb een best-of cd van Mike Oldfield liggen... een zeer getalenteerd musicus.
(voor kerels die electrische gitaar spelen zonder plectrum doe ik sowieso m'n petje af)

deze soort muziek leg ik meestal net voor het slapen gaan op.
dit is muziek om van te genieten...
ik word hier helemaal relax van en dommel zo makkelijker in...

calcification, als je van dit genre houdt dan raad ik je zeker eens aan naar deze band te luisteren : "Ozric Tentacles" (hun beste album heet 'Erpland')
is enkel instrumentaal, klinkt ook psychedelisch, is meeslepend, mooie gitaarsound, oosterse invloeden, enz... echt prachtig... een aanrader ;)
lekkere chill-muziek !

Ok bedankt voor de tip (is me niet bekend), ga meteen s opzoeken op myspace en soulseek openen ;)

Mooi. Later hoorde ik Stephen Caudel (CD: Wine Dark Sea), en vond dat nog een stukje beter. Dat is ook iemand die een stuk of 70 muziekinstrumenten bespeelt en alles zelf doet.

moonlight shadow en serpent dream
zeker downen!
serpent dream, ik daag elk gitaarspelend wezen hier uit om dat es te spelen!

• Topic Starter Topic Starter
Eerste stuk 'Tubular Bells' nog maar eens beluisterd, prachtig hoe die met zn electrische gitaar omgaat.
Juist irritant dat het clipje maar traag oplaad, voor de rest niets dan lof voor deze multi-instrumentalist.

Terug
Naar boven