Fitness Seller

Minister van Defensie Pieter de Crem (CD&V) verspreekt zich

Akira

Huge Freak
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
116
"Ja, er liggen kernwapens op Kleine Brogel"
(Belga)
wo 23/01/08 - Minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) heeft bevestigd dat er "een capaciteit nucleair" aanwezig is op de militaire basis van Kleine Brogel in Peer. Tot nu toe was dat een publiek geheim.

Pieter De Crem deed de uitspraak tijdens een bezoek aan de legerbasis Kleine Brogel in Peer.

"Defensie ontkent of bevestigt het niet, maar iedereen weet dat er in Kleine Brogel een capaciteit nucleair aanwezig is", aldus De Crem.

"Alles gebeurt in NAVO-verband en alle sleutels en procedures daarrond zijn met alle andere NAVO-staten vastgelegd."

"Natuurlijk hopen we ooit tot een nucleairvrije wereld te komen, maar zolang er nog landen zijn met nucleaire wapens, is er sprake van een wedloop."

Minister De Crem zegt intussen dat het om een verspreking gaat. Volgens hem bedoelde hij dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband

Bron: deredactie.be - "Ja, er liggen kernwapens op Kleine Brogel"

kl***zak, die basis ligt binnen een straal van 20 km. Als daar ooit iets gebeurd is het doei België + langzaam sterven van de rest van West-Europa.
Wat denken jullie? Hoe groot zou de dreiging zijn, en welke wapens zouden daar gestockeerd zijn?

Wat een flapdrol.

Kijk eens hoe opgewonden hij is met zijn 'speeltjes'

large_263512.jpg

kl***zak? Flapdrol? Jongens toch, wat zijn dit voor reacties? Wat heeft de man verkeerd gedaan? Mag de man misschien interesse tonen in toestellen waarvoor hij verantwoordelijk is?

En lees nou eens goed:

Minister De Crem zegt intussen dat het om een verspreking gaat. Volgens hem bedoelde hij dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband.

Tot nu toe is de man goed bezig, een hele verbetering als je naar de voorganger kijkt. Gisteren wist hij nog te melden dat de aankopen van 90mm kanonnen (door PS) een grote fout waren, en hij kreeg gelijk van heel wat mensen. Die zijn namelijk niet de standaard in Europa. Maar ze waren wel besteld vanwege vriendjespolitiek binnen te PS. (bepaalde fabrieken in Wallonië zouden ze dan kunnen produceren).

Respect voor deze man, één van de weinige échte Vlamingen binnen de CD&V en de man die het lef had om de stemming BHV te laten doorgaan. Ik kan alleen hopen dat er meer politiekers als hem komen.

Tuurlijk gaat hij zijn verspreking rechtzetten, maar het blijft een verspreking en dat is voor iemand in zo'n functie met zo'n grote verantwoordelijkheid een grove fout.

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk is hij beter dan Flahaut, maar in dit huidige klimaat van extremisme is zo'n uitspraak uiterst ongepast. Je moet daar voorzichtig mee omgaan, voor de rest heb ik niets tegen deze man hoor.

Tuurlijk gaat hij zijn verspreking rechtzetten, maar het blijft een verspreking en dat is voor iemand in zo'n functie met zo'n grote verantwoordelijkheid een grove fout.
Tjah men moet vooral blijven mierennken over uitspraken, deden ze bij Leterme ook steeds. Mensen die goed bestuur willen en ook over de nodige moed beschikken om het waar te maken, maar constant worden aangevallen door journalisten of tegenstanders over onbelangrijke versprekingen/vergissingen. Beetje kinderachtig en zinloos gedoe imo.

Natuurlijk is hij beter dan Flahaut, maar in dit huidige klimaat van extremisme is zo'n uitspraak uiterst ongepast. Je moet daar voorzichtig mee omgaan, voor de rest heb ik niets tegen deze man hoor.
Ach als extremisten dat willen gebruiken kunnen ze zich net zo goed richten op de 2 kerncentrales. Resultaat is hetzelfde, maar ik denk dat het in beide gevallen goed beveiligd is tegen dergelijke aanvallen.

• Topic Starter Topic Starter
Ach als extremisten dat willen gebruiken kunnen ze zich net zo goed richten op de 2 kerncentrales. Resultaat is hetzelfde, maar ik denk dat het in beide gevallen goed beveiligd is tegen dergelijke aanvallen.

Espérons. Een ramp op die schaal kan zich natuurlijk altijd voordoen, maar hij heeft de opdracht van de NAVO om zich er diplomatisch over uit te spreken. Hij mag niet zeggen dat ze er zijn, maar ook niet ontkennen dat ze er niet zijn, en daartegen heeft hij een fout begaan.

Wie trouwens gelooft dat ze er niet zijn is wel erg naïef. Verhofstadt zegt 'ik mag mij er niet over uitspreken omdat ik dan het land in gevaar kan brengen' Hallo? Als er geen kernwapen is dan kan je het land dus niet in gevaar brengen, als je dat toegeeft. We mogen dus zeker zijn dat ze bestaan en dat ze daar liggen.

En ja er is een afspraak 'confirming nor denying' wat kernwapens aangaat, maar iedereen weet bijvoorbeeld dat de VS en Rusland over kernwapens beschikt. Waarom zou men dat dan niet over België mogen weten?

Normaal gezien liggen er 2 raketten die meteen klaar zijn voor gebruik.

(horen zeggen van mensen die er bewaakt hebben..)

Of in ieder geval geheimhoudingsplicht hebben.

Terug
Naar boven