Fitness Seller

misschien stomme vraag..

newbie2

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
108kg
altijd explosief trainen met een beetje smokkel, bv bankdrukken stang iets laten kaatsen etc. en zovaak mogelijk tot het uiterste gaan.
is dit slechter dan heel geconcentreerd langzaam trainen en proberen nadruk te leggen op het negatieve ?

reden vraag is, tis al meerde malen afgeraden en 2e manier zou
effectiever zijn.

41 jr 5x pw 20/75 min.

Wat een vage vraag .
Het is iig niet de bedoeling te gaan bouncen bij het bankdrukken . Wat je vreder wil vragen , weet ik niet ...

Geen vage vraag maar wel een vaag antwoord boven mij ^^

Je kunt beter langzamer op en neer gaan, als je tenminste borstspieren wilt krijgen.

altijd explosief trainen met een beetje smokkel, bv bankdrukken stang iets laten kaatsen etc. en zovaak mogelijk tot het uiterste gaan.
is dit slechter dan heel geconcentreerd langzaam trainen en proberen nadruk te leggen op het negatieve ?

effectiever zijn.

41 jr 5x pw 20/75 min.

Als je op een sticking point zit, kan het geen kwaad om het een enkele keer te forceren. Maar altijd zo trainen, raad ik ten zeerste af.
Train strict. Dus juiste techniek en geen gooi of smijtwerk. Dan kun je variëren in snelheid van de beweging. Explosief bewegen van het halter, hoeft niet gepaard te gaan met stuiteren. Goede regel is binnen één seconde concentrisch (aanspannen) en ruim 2sec in de excentrische (neergaande) beweging.

Explosief omhoog en normaal naar beneden bij elke oefening is imo het beste. Dus zeker niet extra traag en extra strict. Bouncen bij de bench is dan weer niet goed denk ik.

effectiever zijn.

41 jr 5x pw 20/75 min.

Zo vaak mogelijk tot het uiterste gaan is niet noodzakelijkerwijs de beste trainingsmethode.

Als ik train ga ik altijd tot het uiterste, tot ik er bij neerval.
Bijv bij opdrukke tot ik echt in zak.

Met andere oefeningen ook! maar bij bankdrukken val je wat moeilijker.

Het heeft bij mij heel goed geholpen en heel snel resultaat gehad.

Ik heb natuurlijk niet zo veel verstand van al deze dingen als jullie! meeste zijn al een stuk ouder en gespierder dan mij.

Maar voor mij heeft het geholpen! en ik ga er binnekort weer mee verder.

Ik doe het soms als laatste set, heel langzaam maar met een iets lichter gewicht.
geconcentreerd langzaam vol pompen...

Is niks mis mee toch.. mannen en vrouwen ?

Explosief omhoog en normaal naar beneden bij elke oefening is imo het beste. Dus zeker niet extra traag en extra strict. Bouncen bij de bench is dan weer niet goed denk ik.

Mee eens.
Explosief trainen is goed voor spiergroei imo, ik doe dat ook en ook alles tot failure. Ik zorg wel altijd voor een goede uitvoering en controle. Dit is belangrijk om blessures to voorkomen.
En als je oefeningen heel traag en strict gaat uitvoeren moet je ook ineens een stuk omlaag in het gewicht.

Niet akkoord, maar dat is voor discussie vatbaar natuurlijk! De meningen zijn verdeeld.

Voorbeelden zat op dit forum waarbij mensen die iets lichter gingen trainen betere gains maakten. Bij altijd tot failure trainen overbelast je je centraal zenuwstelsel waardoor je motor unit recruitment hard achteruitgaat.

Niet akkoord, maar dat is voor discussie vatbaar natuurlijk! De meningen zijn verdeeld.

Dat ligt hem er waarschijnlijk aan wat je onder "af en toe" en "zo vaak mogelijk" verstaat.

"Af en toe" tot failure is geen probleem.

"zo vaak mogelijk" kan tot overtraining leiden.

Terug
Naar boven