AndroidHealthClinic

Moet ik mij supplementen ontzeggen omdat mijn suikergehalte laag staat?

belleke

Cool Novice
Waardering
0
hey,
Ik zit met een vraagje.
Ik heb bij mijn huisarts mijn bloed laten trekken.
omdat ik sinds 2-3 weken supplementen neem waaronder
tribolan
Ook neem ik creatine en glutamine.

Mijn voeding bestaat oa
uit 40 % koolhydraten en 45 % eiwitten.

Het gaat om het volgende;
Toen ik belde voor uitslag van mijn bloed
vertelde hij mij...dat ik wel nog mag sporten,
maar ik mijn supplementen moet laten .omdat mijn suikergehalte (laag) op 39 staat.
dit zou door mijn voeding komen ???
zelf wheyshakes moet ik me ontzeggen.!

T komt er op neer dat mijn voeding te eentonig zou zijn waardoor ik veel kans op suikerziekte zou hebben???

graag reactie

Ik heb ook eens zoiets voorgehad en dat kwam omdat ik mij teveel op eiwitten concentreerde waardoor ik te weinig KH binnenkreeg. Je moet je supplementen niet per sé laten maar je moet wel je KH-inname verhogen.

idd kh verhogen ga naar een verdeling van 50/30/20 k/e/v

Kijk de opties die gegeven zijn doen en dan kijken wat je arts weer zegt. Dan kun je hem laten zien dat het ook met sups.goed kan;)

hhhhhhmmmm,ja jullie zeggen de kh verhogen,maar de kans bestaat dat je door het verhogen van de kh je vet% omhoog gaat.

en denk niet dat dat de bedoeling is?of ben ik mis??
de reden waarschijnlijk is dat ze iets meer spieren wil zien ,dus beetje aan het cutten is...
en bij die fase ligt je kh toch altijd lager..??

mijn kh op dit moment is 35%kh en 55% eiwit.. heb men bloed ook laten trekken een paar weken geleden en niets te zien,van da suiker...

Laatst bewerkt:
bakkerke zei:
hhhhhhmmmm,ja jullie zeggen de kh verhogen,maar de kans bestaat dat je door het verhogen van de kh je vet% omhoog gaat.

en denk niet dat dat de bedoeling is?of ben ik mis??
de reden waarschijnlijk is dat ze iets meer spieren wil zien ,dus beetje aan het cutten is...
en bij die fase ligt je kh toch altijd lager..??

mijn kh op dit moment is 35%kh en 55% eiwit.. heb men bloed ook laten trekken een paar weken geleden en niets te zien,van da suiker...
1 gram kh levert evenveel cal dan 1 gram eiwit.;) dus stijging in vet% zal ook wel zelfde blijven denk ik

teh_pwnerer zei:
1 gram kh levert evenveel cal dan 1 gram eiwit.;) dus stijging in vet% zal ook wel zelfde blijven denk ik
dat vraag ik mezelf nu ook af is het daadwerkelijk zo dat als je niet meer eet als je verbruikt dan gewoon niet aankomt.....dus dat het niet uitmaakt waar je je voeding uit haalt of zit er een ander verhaal achter
want ik ben dus ook bang om na de luch smiddags nog kh te eten in de vorm van rijst pasta aard.
maar gisteren en vandaag heb ik overdag geen kh gegeten en bij het avondeten wel rijst gegeten ivm met etentjes.....zou ik nu vet aan zetten omdat ik dus savonds me kh heb gegeten of komt het op de dagtotaal uit:o

naomi zei:
dat vraag ik mezelf nu ook af is het daadwerkelijk zo dat als je niet meer eet als je verbruikt dan gewoon niet aankomt.....dus dat het niet uitmaakt waar je je voeding uit haalt of zit er een ander verhaal achter
want ik ben dus ook bang om na de luch smiddags nog kh te eten in de vorm van rijst pasta aard.
maar gisteren en vandaag heb ik overdag geen kh gegeten en bij het avondeten wel rijst gegeten ivm met etentjes.....zou ik nu vet aan zetten omdat ik dus savonds me kh heb gegeten of komt het op de dagtotaal uit:o
naar mijn mening kan je de kh die je op het einde van de dag inneemt niet tijdig verbranden tegen da je gaat slapen...
daarmee savonds niet overdrijven..

iemand bevestigen of tegen spreken??

Laatst bewerkt:
teh_pwnerer zei:

da denk ik niet...

als je te veel eiwitten zou innemen da je lichaam opneemt,wordt die verwijdert via de urine..

als je kh te veel inneemt da je lichaam opneemt, wordt dit opgeslagen onder de huid..(vet m.a.w)..

de juiste theorie heb ik niet maar zal wel zoiets zijn..
ik heb van iemand die heel veel eieren,kip,enz..
eet nog nooit echt zijn verdikken..
wel van aardappelen,brood,rijst,frieten,enz...

het is wel ;hoe vaker je eet ,hoe meer verbranding da je hebt...
een goede balans vinden tussen de kh,e en v is de kunst..
en da is niet voor ieder lichaam hetzelfde..

bakkerke zei:
da denk ik niet...

als je te veel eiwitten zou innemen da je lichaam opneemt,wordt die verwijdert via de urine..

als je kh te veel inneemt da je lichaam opneemt, wordt dit opgeslagen onder de huid..(vet m.a.w)..

de juiste theorie heb ik niet maar zal wel zoiets zijn..
ik heb van iemand die heel veel eieren,kip,enz..
eet nog nooit echt zijn verdikken..
wel van aardappelen,brood,rijst,frieten,enz...

het is wel ;hoe vaker je eet ,hoe meer verbranding da je hebt...
een goede balans vinden tussen de kh,e en v is de kunst..
en da is niet voor ieder lichaam hetzelfde..

Eiwitten plas je niet uit!!1!
Als je er teveel van neemt, word je wel degelijk dik.
Het is ook een zware belasting voor je nieren, al valt dat nog wel mee.

moalle zei:
Eiwitten plas je niet uit!!1!
Als je er teveel van neemt, word je wel degelijk dik.
Het is ook een zware belasting voor je nieren, al valt dat nog wel mee.
Zou niet best zijn nee. Dik wordt je van een kcaloverschot (Inname hoger dan verbruik) Maar het is waar dat niet alle kcal gelijk zijn. Met een overschot aan 'gezonde' voedingsstoffen (juiste verhouding, ongeraffineerde produkten etc) zul je minder vet worden dan wanneer je je overschot creert met Marsen.

Wat betreft eiwitten, je lichaam heeft meer moeite met het verbranden van eiwitten dan kh (kost meer energie) maar dit betekent niet dat als je alleen eiwitten binnenkrijgt je niet dikker kan worden. Nogmaals, van een kcaloverschot wordt je dikker.

Terug
Naar boven