AndroidHealthClinic

Moraaltest

Peiling Peiling Druk je op de knop? (Zie eerste post.)

• Ja

Stemmen: 206 68,9%
  • Nee

Stemmen: 93 31,1%

• Totaal stemmers
    299

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Iemand geeft je een doos met een knop. Als je op de knop duwt krijg je een miljoen euro, maar iemand die je niet kent zal sterven. Druk je op de knop?

Graag eerlijk antwoorden, poll is anoniem en blijft dat ook.

als ik er 10 x op druk, krijg ik dan 10 miljoen?

The Box gezien?

Ik zou drukken, mensen sterven toch wel.

uiteraard, die mercedes sl65 amg black series moet toch ergens vandaan komen.

Big T zal ik mijn zusje nu ook doof en blind in de badkamer vinden ???

En die kerel met die messed up jaw is wel een beetje vreemd :rolleyes:

Antwoord is relevant aan de film ''the box''

Laatst bewerkt:
vanzelfsprekend niet

vanzelfsprekend wel

Iemand geeft je een doos met een knop. Als je op de knop duwt krijg je een miljoen euro, maar iemand die je niet kent zal sterven. Druk je op de knop?

Graag eerlijk antwoorden, poll is anoniem en blijft dat ook.

Gebeurd hier hetzelfde als in de film "the box"?

Waarbij jij een miljoen euro krijgt als je op de knop drukt, maar de volgende die die doos krijgt, jouw leven in de hand heeft door wel/niet op de knop te drukken? zodat je alsnog de pineut bent?

Mocht er geen "nadelig" verborgen consequenties aan vast zitten voor mezelf, als ik op de knop druk. Dan zou ik drukken ja.
Mocht het wel zo zijn dan no way.

Laatst bewerkt:
Ja, mensen sterven toch. Wat is er dan mis mee als iemand anders ervan profiteert. Uiteindelijk is iedereen min of meer een egoïst en er worden mensen voor veel minder om zeep gebracht.

drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!dr

ukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!druk
ke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!drukke!!!!!

Denk het niet. Geen geld is genoeg voor een mensenleven.

Tsja, is denk ik maar hoeveel waarde je hecht aan een miljoen.
Het leven met een schuldgevoel is dat imo niet waard. Als je het kan doen zonder schuldgevoel is het wellicht nog iets om over na te denken.

Nee ik zou het niet doen.. Lijkt me niet lekker wonen, in een huis waarvoor iemand dood is gegaan.

Ja, mensen sterven toch. Wat is er dan mis mee als iemand anders ervan profiteert. Uiteindelijk is iedereen min of meer een egoïst en er worden mensen voor veel minder om zeep gebracht.
Wat er mis is met het vermoorden van een ander? ...
Zou het wel ironisch vinden als het echt gebeurde en de gene die nu ja zeggen hun zusje van 10 dood gaat, omdat een ander extreem hebzuchtig is en niet na denkt over als hij zelf in een dergelijke situatie zou komen.

ik zou het alleen doen moest het luppie zijn , dus nee.

komt van de film the box ofniet ja toch ik wist het

• Topic Starter Topic Starter
Mocht er geen "nadelig" verborgen consequenties aan vast zitten voor mezelf, als ik op de knop druk. Dan zou ik drukken ja.
Mocht het wel zo zijn dan no way.
Nee in dit geval zijn er geen nadelen voor jezelf. Buiten dan eventuele psychische problemen, maar dat hangt volledig van jezelf af.

Terug
Naar boven