MuscleMeat

Nieuws Moslimpartij faalt

bascross

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.879
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
ALMERE - De Nederlandse Moslim Partij (NMP) wil in 2011 meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen. Dat heeft voorzitter Henny Kreeft vrijdag laten weten.
© ANP

De partij doet op 3 maart mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in zeven steden, waaronder Almere en Den Haag, de steden waar ook de PVV van Geert Wilders mikt op zetels.

Het belangrijkste doel van de NMP is de kloof tussen moslims en niet-moslims te dichten. De partij wil onder meer dat Marokkaanse jongeren worden gezien als Nederlandse jongeren.

Daarnaast moet er een einde komen aan de discriminatie bij sollicitaties. Ook zouden er begraafplaatsen en verzorgingshuizen voor moslims moeten komen.

Twee zetels

''Het hangt er wel van af hoe groot onze winst op 3 maart is'', stelde Kreeft. ''Maar als we in elke stad twee zetels halen, lijkt winst in de Tweede Kamer zeker haalbaar.''

De NMP deed in november al mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo, maar haalde daar geen zetels.

bron: http://www.nu.nl/politiek/2183317/moslimpartij-mikt-landelijke-politiek.html
Het belangrijkste doel van de NMP is de kloof tussen moslims en niet-moslims te dichten. De partij wil onder meer dat Marokkaanse jongeren worden gezien als Nederlandse jongeren.
Ook zouden er begraafplaatsen en verzorgingshuizen voor moslims moeten komen.

20rrckp.gif
20rrckp.gif
20rrckp.gif

gaan ze het zelf betalen van hun moslimbelasting?

moet niet gekker worden.

De kloof willen dichten is allemaal prima, maar dat doe je niet door aparte begraafplaatsen en verzorgingstehuizen voor moslims in het leven te roepen.:rolleyes:

We begraven de moslimpartij als eerste

Dus ze willen ze samenbrengen maar tegelijk ook scheiden?
Schema's van de fitnessinstructeurs hebben meer logica.

Wat een onzin dergelijke partijen. Andere religieuze partijen mogen ook verdwijnen trouwens. Echt overblijfselen uit een eerder achterlijke periode van de mensheid. Ik vind het schandalig dat religie en politiek nog steeds niet gescheiden zijn.

Ja met alle bovenstaande eens echter 1 probleem..
Er zijn zoveel moslims in dit land die wat deze partij wilt ook willen en die hebben bijna allemaal stemrecht. Dus met een beetje pech lukt het ze inderdaad nog ook.

Wat een onzin dergelijke partijen. Andere religieuze partijen mogen ook verdwijnen trouwens. Echt overblijfselen uit een eerder achterlijke periode van de mensheid. Ik vind het schandalig dat religie en politiek nog steeds niet gescheiden zijn.

+1

Religie behoort IMO een privéaangelegenheid te zijn.

Hoe wil je dit realiseren en indien mogelijk, zou je dat echt willen? Mensen met overeenkomende religieuze voorkeuren verbieden zichzelf op basis daarvan te verenigen, organiseren en deel te nemen op het politieke toneel? Ik zie veel meer kwaad in dergelijke vrijheidsbeperkende wetgeving dan religieus geïnspireerde mensen deel te laten nemen aan politiek, al was het al om het feit dat praktisch nogal onuitvoerbaar is dit te bestrijden indien je dit echt al zou willen verbieden.

De scheiding tussen politiek en religie heeft niet zoveel te maken met de politieke en bestuurlijke participatie van op religie gebaseerde politieke partijen of door religie geïnspireerde personen maar veel meer met het vermijden van openbaar bestuur door de kerkelijke macht.

Laatst bewerkt:
De CU laat toch zien dat hun christelijke roots voor grote problemen kan zorgen bij het uitvoeren van regeringsbeleid. Ik vrees dat bij een fundamentalistische moslimpartij het niet anders zal zijn. Ook al is Kreeft dan wel zo liberaal dat hij bepaalde zaken van de Nederlandse samenleving niet verwerpt, daar waar echte fundamentalisten dat vaak wel doen.

Hoe wil je dit realiseren en indien mogelijk, zou je dat echt willen? Mensen met overeenkomende religieuze voorkeuren verbieden zichzelf op basis daarvan te verenigen, organiseren en deel te nemen op het politieke toneel? Ik zie veel meer kwaad in dergelijke vrijheidsbeperkende wetgeving dan religieus geïnspireerde mensen deel te laten nemen aan politiek, al was het al om het feit dat praktisch nogal onuitvoerbaar is dit te bestrijden indien je dit echt al zou willen verbieden.

De scheiding tussen politiek en religie heeft niet zoveel te maken met de politieke en bestuurlijke participatie van op religie gebaseerde politieke partijen of door religie geïnspireerde personen maar veel meer met het vermijden van openbaar bestuur door de kerkelijke macht.
Daarom staat er ook "mag". Verbieden is wellicht niet wenselijk. Neemt niet weg dat ik het achterlijk vind.

We hebben al een extremistische partij in de Kamer zitten, de SGP. Een partij waarbij vrouwen een ondergeschikte rol spelen en tot voor kort geen functies mochten bekleden

Is dat zo? Wist ik niet. Volgende keer stem ik SGP.

Lol, oke, dus ze willen dat Marokkanen als Nederlanders worden beschouwd, maar TOCH willen ze aparte Moslim-verzorgings te huizen en begraafplaatsen..
:rolleyes:

Hoe t*fus hypocriet ben je dan wel niet.. :rolleyes:

Ze hebben wel al een sterke partijvoorzitter!!! Geweldig dat filmpje!!!

Laatst bewerkt:
Oke.. dit is wel de slechtste partijvoorzitter met de meest ramptouristische armgumenten ooit. NMP naam kiezen?.."ja het was commercieel gezien wel handig" mjah........

Terug
Naar boven