MuscleMeat

Motivation Is Bullshit (this is what you need)

Deels mee eens.

Toewijding is wat er voor zorgt dat je long-term doelen behaald.
Echter is het zo dat iedereen soms wel een dipje heeft en een kleine push nodig heeft.
Je komt op een dinsdagavond thuis na een stressvolle werkdag, je bent moe en hebt even geen zin meer.. Op dat moment kan een hypende motivatie video echt wonderen doen, waarna je weer vol energie zit en toch maar naar de gym gaat.

Elliot gaat er hier van uit dat er met motivatie bedoelt wordt dat je het zou gebruiken voor de lange termijn, dat is 'bullshit' inderdaad en gaat niet werken. Maar op korte termijnen (voor een workout bijvoorbeeld) kan het echt heel nuttig zijn.

Ik snap niet dat je dit soort filmpjes trekt, na 5 seconden trek ik die narcistische kop van die gast al niet meer, en dan die overdreven gebaartjes die hij er bij maakt. Verschrikkelijk.

Prik door de eigenaardigheden heen (wie heeft die niet?) en dan merk je dat EH imo veel zinnige zaken roept...

• Topic Starter Topic Starter
Deels mee eens.

Toewijding is wat er voor zorgt dat je long-term doelen behaald.
Echter is het zo dat iedereen soms wel een dipje heeft en een kleine push nodig heeft.
Je komt op een dinsdagavond thuis na een stressvolle werkdag, je bent moe en hebt even geen zin meer.. Op dat moment kan een hypende motivatie video echt wonderen doen, waarna je weer vol energie zit en toch maar naar de gym gaat.

Elliot gaat er hier van uit dat er met motivatie bedoelt wordt dat je het zou gebruiken voor de lange termijn, dat is 'bullshit' inderdaad en gaat niet werken. Maar op korte termijnen (voor een workout bijvoorbeeld) kan het echt heel nuttig zijn.

Helemaal mee eens aventoe voor een workout kijk ik ook wel eens naar een motivatie filmpje dat zorgt zeker voor dat extra duwtje in je rug om toch 100 procent te knallen terwijl je eigenlijk dacht van pfoeee ben best moe...

Je bent 16, waar ben je in hemelsnaam moe van?

Heb eigenlijk nog nooit een filmpje hoeven kijken om me naar de gym te krijgen. Als je geen zin hebt, dan ga je toch niet?

Je bent 16, waar ben je in hemelsnaam moe van?

Heb eigenlijk nog nooit een filmpje hoeven kijken om me naar de gym te krijgen. Als je geen zin hebt, dan ga je toch niet?

Dat is de redbull generatie, die hebben ook pre workout en dat soort toestanden nodig.

Meestal neem ik na een lange werkdag Pre-Workout, moet zeggen dat het me helemaal weer op pept en zin krijg om te gaan trainen ^^

Daar hebben we die k*t n*ger weer.

Dit!!
Naar de gym gaan is heerlijk, lekker ff uurtje alles geven en voldaan weer naar huis.
Snap niet dat mensen zich moeten motiveren om zich daartoe te zetten, dan doe je iets met tegenzin lijkt wel, doe het dan gewoon niet of ga inderdaad niet.

Kijk dit soort filmpjes soms na het trainen met een bord eten lekker op de bank.

Dit!!
Naar de gym gaan is heerlijk, lekker ff uurtje alles geven en voldaan weer naar huis.
Snap niet dat mensen zich moeten motiveren om zich daartoe te zetten, dan doe je iets met tegenzin lijkt wel, doe het dan gewoon niet of ga inderdaad niet.

Kijk dit soort filmpjes soms na het trainen met een bord eten lekker op de bank.

Ja idd, en dan verbaas je je over het aanstellerige gedrag van die mafkees zeker? Hoe debiel moet je zijn als je zo vol van jezelf bent dat je uren vol met onzinverhalen plaatst op youtube.

Ja idd, en dan verbaas je je over het aanstellerige gedrag van die mafkees zeker? Hoe debiel moet je zijn als je zo vol van jezelf bent dat je uren vol met onzinverhalen plaatst op youtube.

Ik vind hem wel ok hoor,He ain't half bad :) maar laatste jaar is hij inderdaad best vol van zichzelf dat vind ik ook minder.
Over het algemeen heeft hij nuttige tips en is hij erg positief.
Op het gebied van leven/levenslessen vind ik het vaak niet eens zo verkeerd al wist ik het meeste wel al omdat die materie vrij standaard is als je een tijdje meeloopt op de aardkloot of wel eens over dingen nagedacht hebt.

Maar dit soort dingen nodig hebben om te trainen, nee inderdaad niet.

Ligt er aan... ik kijk soms motivatie filmpjes, niet omdat ik geen zin heb want dat heb ik altijd, meer er harder tegen aan tegaan.

Tja er zijn ook mensen met 40kg overgewicht, daar kunnen die filmpjes wel bij helpen. Alleen maar om het feit dat ze denken
Dat het niet mogelijk is.

Vindt het af en toe wel leuk om te kijken.

Als je je training niet leuk vindt dan moet je het gewoon veranderen. Stel doelen, probeer een ander schema, andere oefeningen, minder volume, minder dagen.. etc. Kunnen allemaal redenen zijn waarom je motivatie omlaag is. Het beste schema is één die je ook leuk vindt om te doen.

Als je trainen nooit leuk heb gevonden dan weet ik niet in godsnaam waar je mee bezig bent.

Prik door de eigenaardigheden heen (wie heeft die niet?) en dan merk je dat EH imo veel zinnige zaken roept...

Ik kan best door eigenaardigheden heen prikken (wie heeft die niet) maar waar het mij omgaat is de rol die hij speelt. Ik hou daar niet van, ik hou van echte mensen die zichzelf zijn.

Ik kan echt niet naar die vent kijken, hij zal er wel verstand van hebben maar hij is te overdreven, liever iemand die gewoon serieus iets uitlegt, dan zo'n aansteller.

Terug
Naar boven