XXL Nutrition

moviemaker voor ubuntu

Ano_76_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
101
Lengte
1m84
hallo iedereen.
kent iemand een moviemaker voor ubuntu?
er zit Pitivi videobewerker standaard op,maar zou een meer uigebreider versie willen zoals windows live moviemaker,waar je kunt muziek kunt bijzetten,tekst,e.d...
bij dienen Pitivi lukt me dat niet.
thx;)

adobe. video vegas.

openshot

OpenShot inderdaad, en Kino zou je ook kunnen proberen, staat gewoon in de Ubuntu repository.

nice welke versie van ubuntu draai je op?
ik denk niet echt dat er heel uitgebreidde editors zijn maar desnoods kun je met wine elk windows bewerk programma gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
nice welke versie van ubuntu draai je op?
ik denk niet echt dat er heel uitgebreidde editors zijn maar desnoods kun je met wine elk windows bewerk programma gebruiken
ubuntu 64bit.
maar ik merk dat ik geen programmas kan openen die ik heb gedownload:(
wat bedoel je met wine?kun je dat ergens downloaden?heb je eventueel een link?
ben geen pc-kenner:(
bedankt

---------- Toegevoegd om 11:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

OpenShot inderdaad, en Kino zou je ook kunnen proberen, staat gewoon in de Ubuntu repository.
al die opties,welke zou het beste zijn?

Wine is een programma voor Linux waarmee je Windows-programma's kunt gebruiken. Het werkt niet altijd even goed, soms heb je programma's die perfect werken en soms crasht een programma meteen bij het opstarten. Zoals je hier kunt zien gaat Adobe Premiere niet geweldig werken. Sony Vegas 8.0 zou volgens deze link goed moeten werken, maar de nieuwste versie is 10.0 en daar staat geen info over, dus dat zou je zelf moeten proberen.

Wine kun je gewoon uit je Ubuntu Software Center halen, dat is sowieso de beste manier om software te installeren als je Ubuntu hebt. Eigenlijk staat bijna alles daar wel in.

Of Kino beter is dan OpenShot weet ik niet, dat zul je zelf even moeten proberen :) Het hangt ook af van persoonlijke voorkeur. Ik gebruik zelf altijd Adobe Premiere, maar dat is alleen voor Windows en Mac OS.

je moet blijkbaar ingelogt zijn voor dienen sony vegas:mad:
bedankt alvast,kga een en ander proberen.
heb daarnet kino 1.3.4. gedownload,krijg ik een heleboel tekstdocumenten???:rolleyes:

Wat bedoel je, ingelogd zijn voor Sony Vegas? Wil je het downloaden? Dan moet je effe op Pirate Bay zoeken, daar staat ie vast wel.

Ik denk dat je iets fout gedaan hebt met Kino :P
Applications -> Ubuntu Software Center -> Typ 'kino' in de zoekbalk -> Selecteer Kino en klik op Install
Hierna Applications -> Sound & Video -> Kino om het programma op te starten

OpenShot installeren gaat op dezelfde manier (eigenlijk alle software).

Wat bedoel je, ingelogd zijn voor Sony Vegas? Wil je het downloaden? Dan moet je effe op Pirate Bay zoeken, daar staat ie vast wel.

Ik denk dat je iets fout gedaan hebt met Kino :P
Applications -> Ubuntu Software Center -> Typ 'kino' in de zoekbalk -> Selecteer Kino en klik op Install
Hierna Applications -> Sound & Video -> Kino om het programma op te starten

OpenShot installeren gaat op dezelfde manier (eigenlijk alle software).
kino is gelukt,ga eens laters uittesten(ik had downloaden geklikt via die website)
als het niet goed is,ga ik laters eens iets anders proberen,bedankt man.;)
karma onderwerg voor de hulp:)

Terug
Naar boven