MuscleMeat

Mubarak treedt af!

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Nou, het is zo ver. Mubarak heeft zijn macht overgedragen aan het leger. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en wie er hierna aan de macht komt. Nieuwsbericht nog niet beschikbaar.

Edit: Hij is dus ook al het land uit:

De Egyptische president Hosni Mubarak legt per direct al zijn taken neer. Het regime van het 82-jarige staatshoofd van het Noord-Afrikaanse land ligt al wekenlang ernstig onder vuur.

Vicepresident Omar Suleiman maakte het aftreden van Mubarak vandaag bekend in een korte verklaring voor de staatstelevisie. De president was eerder vanmiddag al op een vliegtuig gestapt om de hoofdstad Caïro te verlaten.

Tijd voor de moslimbroederschap!

en het geld dan :o ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben benieuwd. Ik weet eigenlijk niets over die organisatie, schijnt dat ze redelijk gematigd zijn, en belangrijker: niet zo'n hele massale steun onder de bevolking. Ook gezien het feit dat het leger niet zomaar haar macht uit handen zal geven en de VS haar wapens niet in handen wilt laten vallen van gekke moslims denk ik dat het wel mee zal vallen. Ik denk eerder dat het zo'n quasi-democratische half corrupte leider wordt.

Hij heeft zo te horen een manier gevonden om het geld sneller weg te sluizen dan eerst :o

nog snel een reisje egypte boeken nu het goedkoopo is

Het doet me wat denken aan het vallen van het ijzeren gordijn en de machtswisselingen daarna. Dit kan weleens overslaan op de landen in de regio, na Tunesie en Egypte zullen de leiders in omringende landen met angst de komende maanden tegemoet gaan.

zolang het maar geen staten worden zoals Iran, zo raken ze van de regen in de drup.

:roflol:Nu doet Israel best wel in hun broek

begon tijd te worden..

Iemand enig idee wie de opvolger wordt? Ze wouden die vice-president niet.
Maar iemand met democratie:eek:

Hopen dat de legerleiding niet corrupt is dan. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ergens heb ik het gevoel dat het gejuich voorbadig is, en er nog een hoop fout kan gaan.

Iemand enig idee wie de opvolger wordt? Ze wouden die vice-president niet.
Maar iemand met democratie:eek:

Iemand met democratie?

Hopen dat de legerleiding niet corrupt is dan. Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ergens heb ik het gevoel dat het gejuich voorbadig is, en er nog een hoop fout kan gaan.

Zeker, imo is de kans dat Egypte nu (direct) een enigszins liberale democratie wordt lijkt me klein. Het zal wel lijken op de 'democratische' leiders die je in oost-Europa zag. Dat je een redelijk functionerende democratie kan hebben met een invloedrijk leger bewijst Turkije overigens wel, dus dan ligt het maar net aan wat het belang is van de legerleiding.

Hopen dat er een westers georienteerde democratie ontstaat die voorbeeld zal geven aan andere landen in die regio.

Toch bedankt voor je bijdrage aan dit topic!

Goede zaak,Nu is het nog even doorzetten.

Hier gaan later geschiedenisboeken over geschreven worden. Dan kunnen wij tegen onze kleinkinderen zeggen dat we die tijd hebben meegemaakt :)

Hopen dat er een westers georienteerde democratie ontstaat die voorbeeld zal geven aan andere landen in die regio.

Ja dat leunen op het westen heeft ze echt veel verder gebracht. Dat is nou het probleem van 'onze' steun aan regimes als die van Mubarak, grote kans dat er een tegenbeweging ontstaat die zich keert tegen het westen.

Bwa zal wel meevallen...
Tegenbeweging > minder toerisme > minder geld > 1/3 van wat de mensen uitgeven gaat naar eten: minder eten enz.
De relaties zullen misschien iets veranderen maar geld blijft het belangrijkste.(waarom denk je dat ons land in het guinnes book zal komen...)
Eten, geld > religie, principes.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven