AndroidHealthClinic

Muziekjaarlijst 2006: Wat vond je dit jaar de beste cd's?

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Na Zoutzaks topic over beste films, hier dan nog maar een topicje over de beste cd's van 2006. Wat waren voor jou de beste platen van dit jaar?

De mijne:

1. Katatonia – The Great Cold Distance

2. Ignite – Our Darkest Days

3. Terror – Always The Hard Way

4. Twelve Tribes - Midwest Pandemic

5. All That Remains – The Fall Of Ideals

6. Raunchy – Death, Pop, Romance

7. Heaven Shall Burn – Deaf To Our Prayers

8. Diablo – Mimic47

9. Hatebreed – Supremacy

10. Evergrey - Monday Morning Apocalypse

11. Rise Against – The Suffer & The Witness

12. Feast for the Crows - When All Seems To Be Burned

13. Diecast – Internal Revolution

14. Protest The Hero – Kezia

15. Guns Up! – Outlive

16. Unearth – III In The Eyes Of Fire

17. Lamb Of God – Sacrament

18. Killswitch Engage – As Daylight Dies

19. In Flames – Come Clarity

20. Mercenary – The Hours That Remain

21. Scar Symmetry – Pitch Black Progress

22. My Dying Bride - A Line of Deathless Kings

23. Blind Sight – The Tenderstrike Salvation

24. Icepick – Violent Epiphany

25. The Arcane Order - The Machinery Of Oblivion
 
Laatst bewerkt:
Luister niet veel nieuwe muziek, maar vond het nieuwe album van Dylan wel fantastisch:

Dus weinig verrassende top 10, willekeurig van het album Modern Times
1. Thunder on the Mountain
2. Spirit on the Water
3. Rollin' and Tumblin'
4. When the Deal Goes Down
5. Someday Baby
6. Workingman's Blues #2
7. Beyond the Horizon
8. Nettie Moore
9. The Levee's Gonna Break
10. Ain't Talkin'
 
FutureSexLoveSounds van Justin Timberlake
 
in willekeurige volgorde:

1) cult of luna: somwhere along the highway
2) the killers: sam's town
3) my dying bride: a line of deathless kings
4) praga khan: soundscraper
5) rammstein: rosenrot
6) eluveiti: spirit
7) vitalic: ok cowboy
8) solitude aeternus: alone
9) sunn0))): black one
10) opeth: ghost reveries
11) venetian snares: rossz ..
12) sentenced: the funeral album
13) killswitch engage: as daylight dies
14) enslaved: ruun
15) deus: pocket revolution
16) antimatter: planetary condinement
17) jose gonzalez: veneer
18) katatonia: great cold distance
19) sonata arctica: the end of this chapter
20) wolfmother: dimensions
21) damien rice: 9
 
de eerste die in me op komen:

psapp -the only thing i ever wanted
jose gonzalez - veneer
Massive Attack - Collected ;)
Bob Sinclar- Western Dream
 
Zit wat lekkers tussen Black, maar wel stiekem veel cd's uit 2005 :)
 
Luister niet veel nieuwe muziek, maar vond het nieuwe album van Dylan wel fantastisch:

Dus weinig verrassende top 10, willekeurig van het album Modern Times
1. Thunder on the Mountain
2. Spirit on the Water
3. Rollin' and Tumblin'
4. When the Deal Goes Down
5. Someday Baby
6. Workingman's Blues #2
7. Beyond the Horizon
8. Nettie Moore
9. The Levee's Gonna Break
10. Ain't Talkin'

Inderdaad, leuke cd. Stem is wel achteruit gegaan maar muziek klinkt nog goed. Love van de Beatles vind ik ook wel aardig, zitten een paar leuke mixjes tussen.
 
Sow zitten maar weinig muziekliefhebbers hier, ik had wel wat meer enthousiasme verwacht :)
 
Blof - Umoja

Verder was er niet echt veel het kopen waard dit jaar..
 
Inderdaad, leuke cd. Stem is wel achteruit gegaan maar muziek klinkt nog goed. Love van de Beatles vind ik ook wel aardig, zitten een paar leuke mixjes tussen.

Dat vond ik nou helemaal niets, zwaar verkracht de meeste platen. :(
 
Ik wil eerst even zeggen dat ik 2006 echt een k*tJAAR vond, wat betreft goede albums. Echt zo'n tussenjaar. In 2007 komen er gelukkig weer wat goede bands, met hopelijk goede albums, naar buiten (bv. Chasing Victory, The Used, Yesterdays Rising). Dat is dan ook eigenlijk de reden dat ik maar acht albums in mijn lijstje heb staan.

1. Underoath - Define The Great Line
Absolute nummer één van het afgelopen jaar. Super album! Keiharde screams afgewisseld met geweldige bijpassende vocals van de drummer. Daarnaast heb ik ze live gezien en waren ze helemaal geweldig. Drums zijn ook echt fantastisch op dit album.

Favoriete nummer: Underoath - A moment suspended in time


2. Taking Back Sunday - Louder Now

Ook een superplaat. Iets heel anders dan hun vorige albums. Iets commercieler ook wel denk ik. Lekker melodieus, geweldige lyrics en zeker een aanrader. Live zijn ze ook goed en daarom op nummer twee.

Favoriete nummer: Taking Back Sunday - Spin


3. A Change Of Pace - Prepare For The Masses
Een absoluut waardige opvolger voor het album "An Offer You Can't Refuse". Lekker melodieus en het "flowt" allemaal heerlijk. De leadzanger houdt het simpel, geen gekke uithalen, maar haalt z'n noten en allemaal zuiver. Het gitaarwerk is super op dit album. Daarnaast staat er zelfs enige solo's op. Iets wat je weinig meer ziet in dit genre.

Favoriete nummer: A Change Of Pace - White Lines And Lipstick


4. Zebrahead - Broadcast To The World
Good old Zebrahead! Ze zijn terug en hoe. Een nieuwe zanger, maar het is zeker geen achteruitgang. Geweldig gitaarwerk, screams, rap en melodieuze highschool vocals maken dit toch wel tot een klein meesterwerk. Dit album had net zo goed op nummer drie kunnen staan.

Favoriete nummer: Zebrahead - Postcards From Hell


5. Saosin - Saosin
Lekkere plaat. Instrumentaal zit het zó sterk in elkaar, dat is echt ongelofelijk. Ook een nieuwe zanger, die zogenaamd Anthony Green moet doen vergeten. Dat is maar deels gelukt denk ik. Enorm hoge vocals, maar geen screams. Wel leuke lyrics trouwens. Live is de nieuwe zanger (Cove Reber) echt belabberd. Hij haalt z'n noten niet en zingt ronduit vals. Ze weten het dan nog enigszins goed op te lossen door de instrumenten, de vocals te laten overstemmen, maar ach.. omdat de plaat zo goed is zetten we deze CD maar op nummer 4.

Favoriete nummer: Saosin - It's So Simple


6. The Red Jumpsuit Apparatus - Don't You Fake It
Een nieuwe band met hun debuut album. Erg geslaagd als je het mij vraagt. Niet al te ingewikkeld, maar klinkt wel enorm lekker. Goede vocals afgewisseld met flinke (goede!) screams.

Favoriete nummer: The Red Jumpsuit Apparatus - Atrophy


7. Escape The Fate - Dying Is Your Latest Fashion
Na hun debuut EP, hun eerste LP. Dit album zit erg sterk in elkaar en wisselt zware screams af met de krijsscreams. Daarnaast ook een erg lekkere cleane stem om naar te luisteren. De bass hebben ze hier wel erg belangrijk gemaakt trouwens :D

Favoriete nummer: Escape The Fate - When I Go Out, I Want To Go Out On A Chariot Of Fire!


8. Hit The Lights - This Is A Stickup...Dont Make It A Murder
Pop punk to it's fullest! Wat een melodieuze plaat zeg. Je zou het zowat gewoon pop kunnen noemen. Toch is het een topper in zijn genre. Super vocals en de rest van de band doet eigenlijk ook gewoon z'n ding. Lekker commercieel, en luistert verschrikkelijk lekker weg. De teksten zijn ook super geschreven en de lijn in het album is duidelijk te volgen. Live zijn het, naar wat ik gehoord heb ook echte toppers en gaan flink los op het podium.
 
Ik wil eerst even zeggen dat ik 2006 echt een k*tJAAR vond, wat betreft goede albums. Echt zo'n tussenjaar. In 2007 komen er gelukkig weer wat goede bands, met hopelijk goede albums, naar buiten (bv. Chasing Victory, The Used, Yesterdays Rising). Dat is dan ook eigenlijk de reden dat ik maar acht albums in mijn lijstje heb staan.

1. Underoath - Define The Great Line
Absolute nummer één van het afgelopen jaar. Super album! Keiharde screams afgewisseld met geweldige bijpassende vocals van de drummer. Daarnaast heb ik ze live gezien en waren ze helemaal geweldig. Drums zijn ook echt fantastisch op dit album.

Favoriete nummer: Underoath - A moment suspended in time


2. Taking Back Sunday - Louder Now

Ook een superplaat. Iets heel anders dan hun vorige albums. Iets commercieler ook wel denk ik. Lekker melodieus, geweldige lyrics en zeker een aanrader. Live zijn ze ook goed en daarom op nummer twee.

Favoriete nummer: Taking Back Sunday - Spin


3. A Change Of Pace - Prepare For The Masses
Een absoluut waardige opvolger voor het album "An Offer You Can't Refuse". Lekker melodieus en het "flowt" allemaal heerlijk. De leadzanger houdt het simpel, geen gekke uithalen, maar haalt z'n noten en allemaal zuiver. Het gitaarwerk is super op dit album. Daarnaast staat er zelfs enige solo's op. Iets wat je weinig meer ziet in dit genre.

Favoriete nummer: A Change Of Pace - White Lines And Lipstick


4. Zebrahead - Broadcast To The World
Good old Zebrahead! Ze zijn terug en hoe. Een nieuwe zanger, maar het is zeker geen achteruitgang. Geweldig gitaarwerk, screams, rap en melodieuze highschool vocals maken dit toch wel tot een klein meesterwerk. Dit album had net zo goed op nummer drie kunnen staan.

Favoriete nummer: Zebrahead - Postcards From Hell


5. Saosin - Saosin
Lekkere plaat. Instrumentaal zit het zó sterk in elkaar, dat is echt ongelofelijk. Ook een nieuwe zanger, die zogenaamd Anthony Green moet doen vergeten. Dat is maar deels gelukt denk ik. Enorm hoge vocals, maar geen screams. Wel leuke lyrics trouwens. Live is de nieuwe zanger (Cove Reber) echt belabberd. Hij haalt z'n noten niet en zingt ronduit vals. Ze weten het dan nog enigszins goed op te lossen door de instrumenten, de vocals te laten overstemmen, maar ach.. omdat de plaat zo goed is zetten we deze CD maar op nummer 4.

Favoriete nummer: Saosin - It's So Simple


6. The Red Jumpsuit Apparatus - Don't You Fake It
Een nieuwe band met hun debuut album. Erg geslaagd als je het mij vraagt. Niet al te ingewikkeld, maar klinkt wel enorm lekker. Goede vocals afgewisseld met flinke (goede!) screams.

Favoriete nummer: The Red Jumpsuit Apparatus - Atrophy


7. Escape The Fate - Dying Is Your Latest Fashion
Na hun debuut EP, hun eerste LP. Dit album zit erg sterk in elkaar en wisselt zware screams af met de krijsscreams. Daarnaast ook een erg lekkere cleane stem om naar te luisteren. De bass hebben ze hier wel erg belangrijk gemaakt trouwens :D

Favoriete nummer: Escape The Fate - When I Go Out, I Want To Go Out On A Chariot Of Fire!


8. Hit The Lights - This Is A Stickup...Dont Make It A Murder
Pop punk to it's fullest! Wat een melodieuze plaat zeg. Je zou het zowat gewoon pop kunnen noemen. Toch is het een topper in zijn genre. Super vocals en de rest van de band doet eigenlijk ook gewoon z'n ding. Lekker commercieel, en luistert verschrikkelijk lekker weg. De teksten zijn ook super geschreven en de lijn in het album is duidelijk te volgen. Live zijn het, naar wat ik gehoord heb ook echte toppers en gaan flink los op het podium.

Whehe, emoboy :p Maaruh, je nummer 1 is idd wel een vette plaat. Nr. 2 daarentegen is echt zo'n plaat waar mijn tenen krom van trekken.

Nr. 14 in mijn lijst; 'Protest The Hero – Kezia' is iets wat jij misschien nog wel eens zou kunnen waarderen. En die nieuwe plaat van AFI lijkt me ook wel wat voor jou, niet?
 
Ja, ik vind erg veel muzieksoorten vet. Zolang er maar clean vocals inzitten. Dat heeft misschien ook te maken met het feit dat ik schreeuwen best moeilijk vind, terwijl het zingen in mijn band me erg makkelijk afgaat (we spelen muziek als Alexisonfire e.d.).

En inderdaad; AFI, Protest The Hero en Rise Against vind ik ook erg leuk. Vooral de laatste vind ik toppers, maar heb het nieuwe album van ze nog niet gehoord.
 
Op nummer 1:
Underoath - Define The Great Line
Topalbum, underoath rult gewoon
Alleen een beetje jammer van hun christelijke grondslag

Simple plan- Still not getting any
Ook een heel goed album, vooral het nummer untiteld, echt een topper
Tranen in me ogen elke keer als ik dat nummer weer luister,vooral omdat zoiets dit jaar ook is voorgevallen eigen omgeving

3
Opgezwolle-eigen wereld
Gewoon ijzersterk met goeie nummers zoals hoedenplank en de tijd leert

4
Breaking benjamins-so cold ep
Blow me away blijft het beste nummer ever gewoon, geweldige cover voor halo en prachtige instrumental
Dit nummer staat gewoon op 1!
Alle halo spelers kunnen zich het vast nog wel herrineren

YouTube - Blow me Away- Halo


Voor de rest niet echt ongelofelijk boeiende albums
 
Ja, ik vind erg veel muzieksoorten vet. Zolang er maar clean vocals inzitten. Dat heeft misschien ook te maken met het feit dat ik schreeuwen best moeilijk vind, terwijl het zingen in mijn band me erg makkelijk afgaat (we spelen muziek als Alexisonfire e.d.).

En inderdaad; AFI, Protest The Hero en Rise Against vind ik ook erg leuk. Vooral de laatste vind ik toppers, maar heb het nieuwe album van ze nog niet gehoord.
Wat voor band speel je dan?
 
Nou ik vind/vond 2006 echt een superjaar. Ik heb nog een aantal zeer vette albums moeten schrappen om het lijstje tot 25 te beperken.

@Spiertje, sow ik dacht dat jij alleen into urban 'nigga what?!' muziek was, goede zaak jonge! :)
 
Nou, als ik een lijstje uit 2005 moet maken, kom ik echt VEEL verder dan 2006, maar dat is natuurlijk ook een genre-voorkeur.
 
Nou ik vind/vond 2006 echt een superjaar. Ik heb nog een aantal zeer vette albums moeten schrappen om het lijstje tot 25 te beperken.

@Spiertje, sow ik dacht dat jij alleen into urban 'nigga what?!' muziek was, goede zaak jonge! :)

Je bent aan het generaliseren:finger: Allochjes moeten altijd naar urban luisteren:scratch:
J/k
Haha nee ik luister soms nog wel naar alternatieve rap
Maar meerendeels rock/metal/screamo en jump muziek als uitschieter soms:o
 
Nou, als ik een lijstje uit 2005 moet maken, kom ik echt VEEL verder dan 2006, maar dat is natuurlijk ook een genre-voorkeur.

Ja maar dat is waarschijnlijk ook omdat je veel cd's uit 2005 misschien pas in 2006 hebt leren kennen of bent gaan luisteren. Ik heb ook nog behoorlijk wat cd's die de laatste maanden uitgekomen zijn en ik nog niet echt geluisterd heb. Misschien dat ik die volgend jaar alsnog erg vet ga vinden.
 
Back
Naar boven