AndroidHealthClinic

Nieuws Nederlanders draaien door...

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Meerderheid voor verplicht afstaan DNA
HILVERSUM - Zeven op de tien Nederlanders (69 procent) vinden het acceptabel als alle Nederlanders DNA-materiaal moeten afstaan dat wordt opgeslagen in een DNA-databank waarmee de politie beter misdrijven kan oplossen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [/URL]Een meerderheid van de Nederlanders zou het acceptabel vinden om DNA-materiaal af te staan voor de aanleg van een DNA-databank.






Dat is de uitkomst van een TNS NIPO-onderzoek in opdracht van het RTL-programma Editie NL. Woensdag werd het onderwerp besproken in het programma. 30 Procent vindt het bewaren van het erfelijk materiaal van alle Nederlanders in een databank onacceptabel. Jongeren blijken het verplicht afstaan van DNA met dit doel minder acceptabel te vinden dan ouderen. CDA-stemmers blijken het vaakst voor zo'n databank, GroenLinks-stemmers het meest tegen.
De vraag werd gesteld nu door middel van DNA-sporen een doorbraak in de Puttense moordzaak werd bereikt. TNO NIPO ondervroeg 600 mensen voor deze enquête.

Oh come on zeg, is iedereen doorgedraaid ofzo? Waarom laten we niet meteen een gps chip in onze donder schieten?
 
Oh come on zeg, is iedereen doorgedraaid ofzo? Waarom laten we niet meteen een gps chip in onze donder schieten?

goed idee, ik zal het opperen in mn volgende 2e-kamer bespreking
 
Oh come on zeg, is iedereen doorgedraaid ofzo? Waarom laten we niet meteen een gps chip in onze donder schieten?

Wij krijgen zoiets gelijk het heet een rfid chip en het zit nu al in de nieuwe id passen.
 
Waarom is dit een probleem? Makkelijker misdaad oplossen, wat wil je nog meer?
 
yzord, waarom wil je je dna niet afgeven?

ooit iemand verkracht ofzo?
 
ja sorry maar wat heeft dat ermee te maken? Ik ben gewoon erg gesteld op mijn privacy en daar hoort mijn dna ook bij. Daarbij is mijn vertrouwen in het rechtssysteem volledig ontspoort en vind ik dat dna niet in deze contreien rond moet hangen.
 
Van mij zouden ze mogen, als ze zo beter misdaad kunnen bestrijden.
 
Alleen dna is geen bewijs!!!
 
ze mogen zelfs m'n sperma hebben als ze willen.

moeten ze het wel komen halen met een mooie verpleegster natuurlijk.
 
je bent ONschuldig totdat het tegendeel bewezen is?



ja natuurlijk, DAT hebben we wel gezien met de puttense moordzaak...........
:o
 
Ik ben het eens met Yzord. Het gaat mij er om, dat je steeds meer van jezelf moet prijsgeven, zodat de overheid ons beter kan beheersen.
Als het dan toch om misdadigers opsporen gaat, kun je volstaan met alle misdadigers hieraan bloot te stellen, vind ik. Dus iedereen, die vastzit zijn DNA afnemen. Laat de normale burgers maar lekker met rust.;)
 
Mijne krijgen ze niet.
 
En whats next? Stel er wordt iemand verkracht....databank van 17miljoen mensen wordt nageplozen, bakken met geld kost dat en tijd. En dan blijkt er niemand uit te komen. Wat dan?

En er wordt iemand vermoord, die de avond van te voren coïtus heeft gehad met de nu potentiële verdachte want zijn sperma zat op haar/zijn slipje. Maarja, zij/hij is dood, wat dan? Zo gevaarlijk dat dna gedoe...men denkt dat het sluitend is, maar er kan vaak een ander verhaal achter zitten, maar degene die daar over mee kan lullen is dood. Dus moet je maar de bak in omdat jouw dna is gevonden?
 
Waarom is dit een probleem? Makkelijker misdaad oplossen, wat wil je nog meer?

Ik wil niet dat de overheid alles van mij weet. Ook al heb ik nu nog niks misdaan je weet nooit wat de toekomst brengt. ;)

De vraag is waar de grens komt te liggen. Eerst was het identificatieplicht tegen terreur (yea right, extra staatsgeld), nu je DNA tegen misdaad, morgen verplichte maandelijke psychoanalyse voor misdaad preventie, overmorgen purificatie van het menselijk ras door de risicofactoren uit te roeien.

De identificatieplicht kan ik nog wel begrijpen en DNA afnemen indien je verdacht wordt van een zwaar misdrijf ook. Voor ieder burger is je reinste waanzin. Tevens kan het geld dat een dergelijke actie kost beter besteed worden aan andere zaken.
 
precies

ik vermoord iemand met mijn sniper en leg dan heel slinks een haar van yzord bij het slachtoffer :evil:
 
Het gaat over privacy schending, net als dat gezeur over die ov-chipkaart.
Ach een lijst met nummertjes in een beveiligde database, lekker belangrijk. Als ik aan privacy schending denk dan denk ik aan camera's gericht op je huis, checken van je e-mail, telefoon afluisteren etc.
 
Back
Naar boven