Fitness Seller

Nederlanders oneens met Donner over sharia

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
AMSTERDAM - Een ruime meerderheid van de Nederlanders is het oneens met de uitspraken van minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) over mogelijke invoering van de sharia. Dat blijkt woensdag uit een onderzoek van Maurice de Hond.

Lees meer...

Hoe krijgt hij het in z'n hoofd :(

dubbelsnijdig zwaard dit

ofwel heb je een democratie en laat je dit toe
ofwel heb je geen democratie en sabel je'm neer

Democratie is toch "regering door het volk"? Dus als de meerderheid van het volk iets wil, moet dat toch gebeuren. Donner legt alleen uit hoe democratie werkt dat is alles.

dan maar hopen dat die 2/3 nog zn gezonde verstand blijft houden..

als ik me niet vergis had ie toch gezegd dat als de meerderheid van de Nld dat wil dat het dan kan, aangezien we in een democratie wonen. Lijkt me een uitspraak waar niets aan mankeert.

als ik me niet vergis had ie toch gezegd dat als de meerderheid van de Nld dat wil dat het dan kan, aangezien we in een democratie wonen. Lijkt me een uitspraak waar niets aan mankeert.

Je hebt ook zoiets als mensenrechten:rolleyes:

Wat weegt zwaarder? kan jij die keuze maken? En voor wie maak je die keuze dan?

Mensenrechten wegen altijd zwaarder, mogen van mij zelfs de mensenrechten voor onteert worden.

Democratie werkt niet altijd, als de meerderheid van een bepaalde groep de verkeerde keuze maakt, dan blijft dat een verkeerde keuze. Het systeem werkt alleen als je een bevolking met gezond verstand en beschaafde achtergrond hebt. En het blijkt juist dat er steeds meer extremisten en gekken gaan rondlopen. Er zijn grenzen aan democratie, en de mensenrechten zijn hier al vermeld.

Wilhelmus van Nassaue ben ik van 3 kwart nederlands bloed .....

Donner heeft het gewoon wat ongelukkig geformuleerd. In eerste instantie bedoelde hij gewoon, dat als een meerderheid van het volk vraagt om de invoering van de Sharia, dat dat dan ook gebeurt in een democratie.
Hij is verder niet ingegaan op de EVRM of Grondwet, waardoor dit dus eigenlijk nooit zou kunnen gebeuren.

Dat de media dan met koppen komt als: "Donner: Sharia moet kunnen", is dus regelrechte bullshit. Woorden verdraaiing en bijna zelfs smaad.

Dan had hij beter niets gezegd imo, spreken = zilver zwijgen = goud.

Je hebt gelijk Big T... Dat beseft hij zich nu ook wel dondersgoed denk ik ;)

Ik snap de hele ophef niet over Donners uitspraak. Mensen die het oneens zijn met Donners uitspraak moeten maar eens snel een beetje begrip krijgen over de term "democratie".

Terug
Naar boven