Fitness Seller

Nieuws Nederlandse cricketer dood gevonden

magnus

Huge Freak
Waardering
143
Nederlandse cricketer Van Nierop dood gevonden in Kaapstad

KAAPSTAD - De 25-jarige Nederlandse cricketer Maurits van Nierop is woensdag dood aangetroffen op straat in Kaapstad, de Zuid-Afrikaanse stad waar hij woonde, werkte en speelde bij de club Claremont. De Koninklijke Nederlandse Cricketbond (KNCB) reageerde donderdag geschokt.

Het was donderdag nog onduidelijk hoe Van Nierop om het leven is gekomen. Er is weinig meer bekend over de omstandigheden dan dat een beveilingsbeamte hem in de vroege woensdagmorgen dood aantrof. Van Nierop was die avond en nacht uitgeweest in Kaapstad.

'Een groot verlies voor de Nederlandse cricketwereld, maar natuurlijk bovenal voor zijn familie', zei voorzitter Marc Asselbergs op de site van de KNCB.

De zoon van bondsbestuurder Albert van Nierop was onlangs geselecteerd voor de het Nederlands elftal, dat zich deze winter zal voorbereiden op het seizoen 2009. Slagman Van Nierop doorliep diverse nationale jeugdelftallen en debuteerde voor Oranje in 2004 tegen Ierland in de Intercontinental Cup. Hij verliet in 2006 de Amsterdamse hoofdklasser VRA om in Zuid-Afrika te gaan spelen.

rip, kaapstad is daarentegen nu niet echt een ontzettend gemoedelijk stadje ;)

Zuid-Afrika is één van de gevaarlijkste landen ter wereld. Kaapstad is overigens relatief rustig, maar nog steeds niet te vergelijken met het veiligheidsniveau in Europa.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zuid-Afrika is één van de gevaarlijkste landen ter wereld. Kaapstad is overigens relatief rustig, maar nog steeds niet te vergelijken met het veiligheidsniveau in Europa.

Er worden(werden?) in geen enkele andere stad ter wereld zoveel moorden gepleegd als in kaapstad, dus waarom je het relatief rustig noemt? misschien in bepaalde delen dat het er nog wel uit te houden is, en natuurlijk omdat het wk straks daar wordt gehouden zullen ze nog wel een schoonmaak gaan houden.

• Topic Starter Topic Starter
Als buitenlander dien je echt in afgesloten domeinen te wonen. Met muren van ettelijke meters hoog. Daarbij ook nog eens een hele privémilitie.

De kloof tussen arm en rijk is er zeer groot.

Er worden(werden?) in geen enkele andere stad ter wereld zoveel moorden gepleegd als in kaapstad, dus waarom je het relatief rustig noemt? misschien in bepaalde delen dat het er nog wel uit te houden is, en natuurlijk omdat het wk straks daar wordt gehouden zullen ze nog wel een schoonmaak gaan houden.

Bron?

Ik ben daar een tijdje geweest. In Johannesburg en Pretoria ging overdag ik niet eens de staat op, In Kaapstad kon ik zelfs 's nachts me best buiten wagen, hoewel je wel goed moest opletten waar je precies kwam. Kaapstad is een populaire bestemming voor toeristen, denk je echt dat dat zo zijn als het een van de moorddadigste steden ter wereld was?

Bron?

Ik ben daar een tijdje geweest. In Johannesburg en Pretoria ging overdag ik niet eens de staat op, In Kaapstad kon ik zelfs 's nachts me best buiten wagen, hoewel je wel goed moest opletten waar je precies kwam. Kaapstad is een populaire bestemming voor toeristen, denk je echt dat dat zo zijn als het een van de moorddadigste steden ter wereld was?

het is al weer een jaar of 6 geleden, gezien in een documentaire op sbs6( :o ) over een speciale eenheid die in kaapstad kidnappingen oploste
Die documentaire was zelf misschien ook al een paar jaartjes oud, dus het kan makkelijk gaan over 10 jaar geleden.....trouwens nu breng je me wel in verwarring, het zou ook zo maar over Johannesburg kunnen zijn gegaan...zoals ik zei is het al wat jaartjes geleden

Cricket is niet geliefd in Zuid-Afrika

heftig.

ik heb wat jaartjes terug bij hem op school gezeten.
sympathieke jongen...

het is al weer een jaar of 6 geleden, gezien in een documentaire op sbs6( :o ) over een speciale eenheid die in kaapstad kidnappingen oploste
Die documentaire was zelf misschien ook al een paar jaartjes oud, dus het kan makkelijk gaan over 10 jaar geleden.....trouwens nu breng je me wel in verwarring, het zou ook zo maar over Johannesburg kunnen zijn gegaan...zoals ik zei is het al wat jaartjes geleden

Ga er maar van uit dat het over Johannesburg ging, dat is de moordhoofdstad van Zuid-Afrika.

En zie mijn avatar voor hoe ik over SBS6 denk. :D

Ik zeg doping... je weet wel, al die sporters gebruiken immers.

Sinds wanneer doen Nederlanders aan cricket???

Damn vriendin van me is ook naar Kaapstad voor stage :<

rip!

Terug
Naar boven