Fitness Seller

Nederlandse militairen uit midden oosten.

Peiling Peiling Militairen terugtrekken ?

• ja

Stemmen: 13 40,6%
  • nee

Stemmen: 19 59,4%

• Totaal stemmers
    32
  • Peiling gesloten .

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat vinden jullie ervan dat onze nederlandse militairen steunen in de oorlog tegen het terrorisme ?

Moeten de jongens blijven of lijkt het jullie beter om ze terug te halen?

Ze zullen er niets voor niets zitten denk ik, dus van mij mogen ze blijven, klinkt hard, maar je weet waar je voor tekent.

Je weet inderdaad waarvoor je tekent. Ze zijn er om de verkeerde redenen heengegaan, slecht ingelicht. Achteraf hadden we niet moeten gaan, maar nu we er toch zitten moeten we wel afmaken waar we aan begonnen zijn.

Ingewikkelde kwestie waar een eenduidig antwoord moeilijk te geven is. Dat ga ik dan ook niet doen.

Ze zullen er niets voor niets zitten denk ik, dus van mij mogen ze blijven, klinkt hard, maar je weet waar je voor tekent.

hier ben ik het wel mee eens. Uiteraard in acht nemende de termijnen die ze 'vrij' hebben na een missie (in principe 7 maanden .. meen ik) horen ze eigenlijk wel ingezet te worden als ze dienstbaar kunnen zijn.

hier ben ik het wel mee eens. Uiteraard in acht nemende de termijnen die ze 'vrij' hebben na een missie (in principe 7 maanden .. meen ik) horen ze eigenlijk wel ingezet te worden als ze dienstbaar kunnen zijn.

Precies, en ze zitten er niet om konijntjes weg te jagen, gewoon afknallen die terroristen, voordat het zich verspreid.

Moeilijk, beroepsmilitairen kiezen 'bewust', maar het kost ook bakken met geld, die ik liever anders gespendeerd zie worden eigenlijk, dan aan het doodmaken van terroristen.

sja met die gasten heb ik geen medelijden, ze hebben er zelf voor gekozen (dit is ook de reden dat ik zelf niet voor de marine heb gekozen) dusja, dan weet je dat je uitgezonden kan worden.

maar de missie opzich vind ik niks waard.

Obama zal als president aan Nederland vragen om meer militairen. Hij wil terugtrekking uit Irak, maar meer handen in Afgahnistan. Reken er zowiezo op dat in 2010 er trapsgewijs reducering plaats vindt en geen terugtrekking. En ook verlenging tot 2012, dan wel met aanvulling van andere landen, is zeker niet uit te sluiten.

Ik vind het allemaal een beetje flauw. Ik heb absoluut bewondering voor die mannen, en ik bagitaliseer niet, maar dat er slachtoffers vallen als je een leger ergens inzet, tja dat risico hoort erbij hoor!

Laat ze maar werken voor hun geld.

[muggenziftermode]Afghanistan is trouwens niet meer het Midden Oosten [/muggenziftermode]

Wat mij betreft mogen ze daar inderdaad weg. Er zijn ook andere landen waar ze goed werk kunnen leveren. Deze missie slaat nergens op.

Dit staat dus los van het feit dat ze weten waarvoor ze tekenen. Als je om die reden op nee gestemd hebt.......

En ook verlenging tot 2012, dan wel met aanvulling van andere landen, is zeker niet uit te sluiten.

Als het om de nederlandse politiek gaat zullen we er nooit langer zitten dan 2010. Dit is één van de absolute (laffe) criteria om er te blijven tot die tijd. We hebben namelijk de garantie gekregen dat we in 2010 iig terug kunnen trekken. Er zal dus (inprincipe) nooit een kamer meerderheid zijn om de missie te verlengen tot 2012, wat europa ook zegt.

OT: Ik vind het trouwens een goeie zaak dat we er zitten en hoop ook dat we er nog jaren kunnen blijven zodat we misschien eindelijke (ooit nog) aan opbouw werkzaamheden kunnen beginnen. Wie A zegt...

Deze oorlog wordt toch nooit door ons gewonnen. Voor elke dooie terrorist komt er weer een terug. NL moet die realiteit onder ogen zien en hun biezen pakken. Er zijn veel betere doeleinden voor het geld, dat nu weggegooit wordt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat vinden jullie ervan dat onze nederlandse militairen steunen in de oorlog tegen het terrorisme ?

Moeten de jongens blijven of lijkt het jullie beter om ze terug te halen?

Begin allereerst je aardrijkskundige kennis een beetje op te krikken, want er zijn geen Nederlandse militairen in MIDDEN-OOSTEN. Als je met midden-oosten Afghanistan bedoelt dan zou ik die vervangen met Centraal-Azie ;)

Irak behoort bij het Midden Oosten, er zijn dus wel Nederlandse militairen in het Midden Oosten. Overigens had ik dat punt van Afghanistan reeds eerder gemaakt in deze thread.

De nederlandse militairen doen gewoon hun werk en volgens mij zijn ze behoorlijk goed in wat ze doen. Jammer dat ze om dubieuze politieke redenen daar zitten, maar dat is een ander verhaal en niet uniek voor dit conflict.

Ik ben zelf militair..

heb er nu ook collega's vrienden zitten en heb er vorig jaar ook verloren..

maar als ik de kans had om te gaan zou ik ook gaan, alleen om de ervaring.
zou eerst einde van dit jaar gaan met me ploeg, maar kreeg een blessure en dit hindert nog steeds.

Terug
Naar boven