XXL Nutrition

Neovar

natural10

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
69kg
Hee,

Ik heb sinds 1 week Neovar (240tabs) aangeschaft, over dit product staat wel wat gestickt, maar geen verdere ervaringen.

Mijn vragen zijn:
- Heeft iemand ervaring met Neovar tabs? (Zoja, resultaten)
- Moet ik Neovar tabs ook op rust dagen nemen, dus elke dag?

Gr,
Natural 10.

Neovar recomp?
geen ervaring, antwoord op vraag:

bodyenfitshop.nl
Gebruiksadvies Neovar:

Neem twee maal daags 1 dosering, waarvan 1 dosering direct na de training met koolhydraten (het liefst suikers). Neem de andere dosering met een koolhydratenmaaltijd op een ander tijdstip op de dag, bv bij het ontbijt.
Personen met een lichaamsgewicht tot 70 kg nemen twee maal daags 2 capsules
Personen met een lichaamsgewicht van 70 tot 115 kg nemen twee maal daags 3 capsules
Personen met een lichaamsgewicht van meer dan 115 kg nemen twee maal daags 4 capsules

Neovar Recomp is een zeer uniek Creatine complex.

Elk merk heeft wel één of meerdere creatine producten. Je hoeft je niet eens af te vragen waarom… Creatine werkt.
Het begon allemaal met creatine monohydraat. De meeste sporters (zeker als je al wat langer meedraait) hebben deze creatine wel eens gebruikt, vaak met opmerkelijke resultaten. Toenames van 5 kg of meer waren zeker geen uitzondering in een periode van 8 weken.

Al snel kwamen er creatine varianten op de markt die nog betere resultaten beloofden. Deze suiker formules werden weer opgevold met creatine esters. Hoewel de theorie achter creatine ester er geweldig uit zag (door de ester werd creatine vetoplosbaar en dus beter opneembaar), komen er steeds meer verhalen van mensen die helemaal niet zulke goede resultaten behaalden met Creatine Ethyl Ester (CEE). Steeds meet atleten stappen terug naar het bekende geurloze, witte creatine monohydraat poeder.

Een doorn in het oog van Applied Nutriceuticals die zelf ook een Creatine Ester product hadden (Neovar). Na lang wikken en wegen is toch de knoop door gehakt; de creatine in Neovar moest vervangen worden. Het resultaat mag er ook zijn, Neovar Recomp geeft de je ouderwetse creatine resultaten; groter, sterker en voller, dag na dag.

De nieuwe formule
Neovar Recomp bestaat uit een zeer uniek Creatine complex dat versterkt wordt door een verbeterd insulineachtig complex dat we al kenden uit de eerste Neovar.
We beginnen met een kleine uitleg over het creatine complex – de zogenoemde Pcr-Mono Matrix. Deze matrix bestaat uit twee verschillende soorten creatines die zoveel mogelijk de CRfree40/PCr60 ratio in de spiercellen na te bootsen (om zo de opname van de creatine te kunnen maximaliseren). Een kleine toelichting zal hierbij niet overbodig zijn:

De CRfree40/PCr60 ratio
De creatine reserves in spiercellen bestaan namelijk voor 40% uit vrije creatine en voor 60% bestaat uit creatine fosfaat. De Neovar Recomp blend is zo samengesteld dat het zoveel mogelijk de creatine fosfaat spiegels stimuleert. Daarbij voedt de Creatine monohydraat (dat voor een zeer hoog percentage uit vrije creatine bestaat) de vrije creatine in de spiercellen. Zo worden gelijktijdig beide creatine reserves voor een maximaal prestatievermogen, krachtverhoging en spiertoename geprepareerd.
De natuurlijke samenstelling van CRfree en PCr zou wel eens ‘herkenbaar’ en gelijkwaardiger kunnen zijn voor het lichaam en zo voor een beduidend betere opname kunnen zorgen in de spiercellen.

Het Glucovar complex
Zoals je wellicht wel weet zorgt insuline voor opname van voedingsstoffen in onder andere spier en vetcellen. De eerste Neovar bevatte een extract van het Banaba blad welke een insulineachtige werking in het lichaam uitoefende.
Het Banaba blad extract keert in Neovar Recomp terug met twee andere sterke insulineachtige stoffen. Hiermee is dit complex zo sterk geworden dat Applied Nutriceuticals de gebruiksaanwijzing heeft moeten wijzigen. Waar eerder nog stond; “in te nemen met complexe koolhydraten”, wordt nu gelezen, “in te nemen met suikers”. Het complex was namelijk zo krachtig dat sommige gebruikers last hadden van duizeligheid; er werden teveel suikers uit de bloedbaan naar de spieren getrokken. Door Neovar Recomp met suikers in te nemen, wordt dit voorkomen. Een dergelijke krachtige werking zal enorm veel koolhydraten en creatine de spiercellen kunnen intrekken…
De twee andere stoffen naast Banaba zijn een sterk (75%) extract van gymnema Sylvestra en D-Pinitol. Beide eerst genoemde stoffen worden al zeer lang in de Oosterse kruidenleer gebruikt om bloedsuikerspiegels te reguleren, maar nog redelijk nieuw in de westerse wereld.
De werking van Gymnema begin je na ongeveer 2-3 dagen te merken. Reeds dan al begint het extra bloedsuikers naar spiercellen te transporteren waardoor je zult merken dat je spiercelvolume toeneemt.

Het grote voordeel boven insuline is (die eigenlijk hetzelfde doet) is dat deze twee stoffen alleen voor extra opname in de spiercellen zorgen en dus niet in de vetcellen! Het is dan ook zeker niet onwaarschijnlijk dat je met Neovar Recomp niet alleen spiermassa wint, maar ook vetmassa verliest.
D-Pinitol heeft net als Banaba en Gymnema een krachtige insulineachtige werking. Maar D-Pinitol is ook nog voor een andere reden in Neovar Recomb opgenomen: het kan de creatine reserves in de spiercellen namelijk meer verhogen dan creatine alleen dat kan (studie van Greenwood, 2001)… Een uiterst waardevolle toevoeging aan Neovar Recomp.

Conclusie
We kunnen eigenlijk niets anders doen dan ons petje af te nemen voor het R&D team van Applied Nutriceuticals. De eerste gebruikerservaringen geven exact aan wat de theorie al zegt, dit zou wel eens heel goed één van de beste creatine producten ter wereld kunnen zijn. Gebruikers geven aan binnen enkele dagen voller en groter te worden, waanzinnige pomps te ervaren tijdens de trainingen (tot het pijnlijke toe) en merk- en meetbaar in kracht toe te nemen.
Met een adviesprijs van 49,90 is er geen (creatine) product waar je meer waar voor je geld krijgt. Get ready to grow again with Neovar Recomp!.

kort over artikel heen gelezen maar dit is dus beter dan mono als ik het goed begrijp?

waarom denk je dat?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb op de link ff gelezen bij neovar, maar kan niet de antwoorden op mijn vragen vinden (met ervaringen bedoel ik persoonlijke ervaringen)

dat is niet hier te vinden. zoek op google

daarom stel ik ook hier de vraag......

Ik heb een half jaar geleden neovar gebruikt voor 2 maanden, ik nam dezelfde dosis op rustdagen. Het uiteindelijke effect kan ik weinig over vertellen ik ben veel spiermassa bijgekomen maar ik ben tegelijk met andere supplementen (whey,bcaa,multivit) begonnen en ook gezonder beginnen eten en meer te trainen

Bedankt, verder geen ervaringen?

Terug
Naar boven