AndroidHealthClinic

Nerys stelt zich voor!

Nerys

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
56kg
Ik moet me ook eens even voorstellen in plaats van te lurken als een engerd. :)

Ik ben een 27-jarige meid, en 1 juni begonnen met sporten. Mijn hart ligt bij KT en vechtsport, maar door een jarenlange eetstoornis is hier de klad in gekomen. Ik ben sinds twee jaar mama (alleenstaand) van het mooiste jongetje, en toen ging bij mij de knop om. Sind mijn zwangerschap ben ik volledig gestopt met roken, drinken, shit slikken en eten als een eekhoorn aan de crack. Ik ook werk minder, nog maar 40 uur per week, en probeer 5-6 keer per dag te eten.

En nu dus ook weer te gaan sporten. Ik heb wat hartruis en botontkalking door mijn eetstoornis verleden, dus mijn huisarts is maar al te blij dat ik weer ga sporten.

Ik ben begonnen met Rippetoe, gewoon thuis met gewichten. Ik kan niet echt naar een sportschool, want geen oppas, maar dit gaat ook wel lekker. Binnenkort maar eens naar een voedingsschema kijken, maar voorlopig hou ik het even bij mijn standaard eetlijst met wat meer eitwitten.

Stats:
Lengte: 1.73
Gewicht: 56 kg.
BF: geen idee
Doel: meer spiermassa, niet afvallen.

Gah, spannend dit!

Kus,
Nerys

Leuk! Vind in je eentje thuis met rippetoe beginnen en genoeg eiwitten eten al een heel mooi begin.

Heb je nu nog problemen met eten of is dat echt verleden tijd? Zie hier opvallend veel meiden/vrouwen met een eetstoornis voorbij komen.

Hey, welcome!!
Ik zou wel meteen ff naar je eten kijken! Eten maakt een heeeeeel groot deel van je progressie uit.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php hier kun je uitrekenen wat je zou moeten eten (sporten meerekenen) om spieren op te bouwen moet je er boven gaan zitten.

Maar ik weet niet of je moeite hebt met meer eten, want dit zul je waarschijnlijk moeten t.o.v wat je nu eet.

En idd wat abfab hierboven ook zegt...er komen hier egt veel mensen met eetstoornissen voorbij of die er last van hebben gehad.

Welke vechtsport heb je gedaan?? Ik doe aan thaiboksen!!

Succes iig!

Laatst bewerkt:
welkom ..ja lastig he (goede ) oppas. ik heb ontzettend veel geluk dat mijn zoontje vaak bij oma terecht kan.

hartruis ..dat klink nie fijn

veel suc6 in enkel geval..

• Topic Starter Topic Starter
Heb je nu nog problemen met eten of is dat echt verleden tijd? Zie hier opvallend veel meiden/vrouwen met een eetstoornis voorbij komen.

Weet je, ik ken zelfs weinig vrouwen in m'n omgeving die niet een of ander eetprobleem hebben of hebben gehad. Het lijkt wel besmettelijk ofzo :p Het zal altijd wel een issue blijven, maar ik geef mezelf echt een trap onder m'n reet af en toe. Ik heb er echt geen zin in dat m'n zoon over een paar jaar verkloot door het leven gaat, omdat z'n moeder d'r shit na 27 jaar nog niet op orde heeft.

Hey, welcome!!
Ik zou wel meteen ff naar je eten kijken! Eten maakt een heeeeeel groot deel van je progressie uit.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php hier kun je uitrekenen wat je zou moeten eten (sporten meerekenen) om spieren op te bouwen moet je er boven gaan zitten.

Maar ik weet niet of je moeite hebt met meer eten, want dit zul je waarschijnlijk moeten t.o.v wat je nu eet.

En idd wat abfab hierboven ook zegt...er komen hier egt veel mensen met eetstoornissen voorbij of die er last van hebben gehad.

Welke vechtsport heb je gedaan?? Ik doe aan thaiboksen!!

Succes iig!

Ik moet meer eten. :) Ik ben er wel mee bezig nu, ik probeer wat te schuiven naar tussendoor momenten, zodat ik een stuk of 6 enigszins gelijke maaltijden krijg. Beter voor m'n bloedsuiker ook. Ik zit nu op 2200 kcal. per dag en misschien dat ik daar nog 200-300 boven ga zitten nu ik weer sport.

Ik heb karate en tai chi gedaan! Thaiboksen leek me ook altijd zo stoer, maar ik ben helaas niet zo stoer haha!

welkom ..ja lastig he (goede ) oppas. ik heb ontzettend veel geluk dat mijn zoontje vaak bij oma terecht kan.

hartruis ..dat klink nie fijn

veel suc6 in enkel geval..

Mijn moeder woont wat ver weg, das wel jammer soms ja. Ach wat, over 4 jaar sleep ik hem gewoon mee naar de sportschool! :D

Goed dat je je leven weer op orde hebt gezet en succes met trainen.

Succes en trainse:):).

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Heb je een doel(en)! waar je naartoe wilt werken?

Heb je een doel(en)! waar je naartoe wilt werken?

Doelen zijn er wel, maar niet concreet nog qua gewichten ofzo. Het hoofd doel is in ieder geval 2-3 maanden fullbody (3x per week) volhouden. Blijven eten, niet gaan kloten. Niet afvallen, maar gewoon kijken wat er gebeurd met m'n lijf. En ik wil wel een log gaan bijhouden, geeft me ook weer een kick in the ass en zo kan ik hopelijk na mijn intro van 3 maanden echte doelen gaan stellen.

Tenzij iemand anders hier gegronde redenen geeft om iets totaal anders te doen natuurlijk.. :p

Dat is toch een mooi doel om mee te beginnen. Drie maanden volhouden:):)

Haha, ja toch wel he? Af en toe voel ik me zo'n uitgekots product van de lean-in-4-weeks-generatie, mijn vriendinnen gooien me ook chronisch dood met meer wonderspul en ultimate body workouts. En niemand die er beter van wordt of het volhoud.

Yep dat is helemaal waar, gewoon kleine stapjes en gaat het een dag niet, begin je de volgende dag:)

Haha, ja toch wel he? Af en toe voel ik me zo'n uitgekots product van de lean-in-4-weeks-generatie, mijn vriendinnen gooien me ook chronisch dood met meer wonderspul en ultimate body workouts. En niemand die er beter van wordt of het volhoud.
`Wondermiddelen zijn er niet...alleen goed eten, hard trainen en genoeg rust houden...en dat volhouden eigenlijk heel simpel!

Goed eten = check
Hard trainen = check
Rust = mijn nog steeds niet doorslapende en hyperkinetisch dreumes lacht je uit :)

Ik kan trouwens niet ophouden naar je avatar te staren. Echt.

Goed eten = check
Hard trainen = check
Rust = mijn nog steeds niet doorslapende en hyperkinetisch dreumes lacht je uit :)

Ik kan trouwens niet ophouden naar je avatar te staren. Echt.
Thanks! Is ook gewoon het resultaat van goed eten, trainen en rusten:D

Terug
Naar boven