dj_phreak zei:
Dit vind ik dus ook een groot probleem met religie in het algemeen en momenteel de islam in het bijzonder: hoogmoed. Men verkondigt over en weer stellig dat wat andere moslims doen fout is; er te allen tijde vanuit gaand dat het eigen standpunt per definitie het enig juiste is. Zo ook nu dus.
Sport2000, hoe durf jij zo te stellen dat het verboden is in de islam? De mensen die het doen worden vaak (zo niet altijd) opgehitst door hun geestelijk leiders. Imams die daadwerkelijk opgeleid zijn om de koran te interpreteren. Jij bent dat niet, voorzover ik weet. Waar haal jij dan de zekerheid vandaan dat duizenden opgeleide imams het fout hebben en jij het enig goede antwoord hebt?
zoals al eerder is opgemerkt dient de koran bekeken te worden aan de hand van de situatie waarin de verzen zijn geopenbaard. dit gebeurd ook wanneer men een goede opleiding heeft genoten, maar toch zijn er uitzonderingen, veel landen zorgen zelf voor hun imams. mensen waarbij de haat tegen alles wat anders is diep geworteld zit worden op een preekstoel gezet.
dit soort mensen neemt niet de moeite iets te onderzoeken, zien iets staan en roepen op tot haat, de manier waarop? dat maakt niet uit!
ik zal je een aantal teksten laten zien waarop ik mijn mening basseer;
O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8)
"Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken"… (Koran 5: 32)
"Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." (Koran 109: 6)
"En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van God moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet." (koran 9 vers 6)
en 2 hadith;
"Wanneer de ongelovige niet in staat van oorlog verkeert met de moslims, dan moet zijn bezit, zijn leven en zijn eer beschermd worden."
"Wie ook maar een niet-islamitische onderdaan kwaad doet, zal op de Dag der Opstanding mijzelf als tegenstander hebben." (Muslim)
lijkt mij verder vrij duidelijk dus, dat het niet is toegestaan, en verder, doden van iemand ivm de islamitische wetten, daarvoor dien je in een land te zijn die deze wetten handhaaft, en laten we eerlijk wezen, niet al die landen gebruiken die wetten op de juiste manier helaas. . . . maar dat was je punt niet, hoop dat het zo wat duidelijker is waarop ik mijn mening basseer