Fitness Seller

netwerken op afstand

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Naar het schijnt kun je je computer besturen vanuit een andere computer bijv; laptop. Middels een bepaald kastje? Nu zou ik dit zakelijk gezien wel interessant vinden op zich. Ik heb een hoofdcomputer in mijn kantoor met externe randapparatuur dat tesamen mijn setup systeem verzorgd. En ik zou het wel eens \fijn vinden om bij vanuit een andere verdieping of lokatie (in huis) te kunnen werken. Het gaat over een 5-15 Meter afstand van mijn hoofdsetup gemeten (de hoofd computer desktop).

Hoe is dit alles mogelijk? Wat moet je hier over weten en op welke omschrijvingen kan ik google raadplegen? Graag wil ik met jullie hierover discussieren. Ik schaf mogelijk hier ook een laptop voor aan om het op afstand te kunnen werken te kunnen realiseren.

Graag zou ik ook mijn randapparatuur (audio) kwaliteit willen en kunnen laten intergreren met mijn laptop systeem.

Vriendelijk dank

wat dacht je van gewoon een simpele rdp sessie ? Gewoon poortje openzetten op je router/firewall op je werk locatie en de computer extern beschikbaar maken.

Waarom op je computer? Kan je toch net zo goed ergens hosten? Kun je overal ter wereld waar je internet hebt bij je dingen komen. Of moet je per se verbinding hebben met je hoofdpc?

correct me if im wrong

of google gewoon op thuis netwerk :)

• Topic Starter Topic Starter
en nu komt het.
Dit alles moet/gaat zonder internet. Dus een netwerk buiten internet om....

en nu komt het.
Dit alles moet/gaat zonder internet. Dus een netwerk buiten internet om....

ik heb nog een site gehad via welke je simpelweg moest inloggen en dan het bureaublad kreeg van de andere computer
is wel via internet

installeer windows server op 1 van de computers, kan je hetzelfde mee doen als gewone windows alleen kan je veel meer
dus ook je andere computer besturen :)

van een andere locatie is wel onmogelijk zonder internet, tenzij je een kabel legt :D

Kan wel met alleen een router, en die niet aan het internet hangen.

Maar dat is dus nog steeds een netwerk , anders is het niet mogelijk.

Op de systemen moet je dan een shared map maken en daar je werk/docs inzetten wat je wilt inzien van bv in het zonnetje in de tuin :)

Koop een firewall of een drayteck modem\router die VPN tunnels ondersteund.
Hiermee is het mogelijk een vpn op te bouwen middels een VPN client.
Vervolgens kun je vanaf overal verbinding maken met je netwerk en eventueel je computer overnemen enz.

Koop een firewall of een drayteck modem\router die VPN tunnels ondersteund.
Hiermee is het mogelijk een vpn op te bouwen middels een VPN client.
Vervolgens kun je vanaf overal verbinding maken met je netwerk en eventueel je computer overnemen enz.

dit is nog steeds via internet

maar ts, ik weet niet waarom je niet via internet wil?
is er geen internet verbinding beschikbaar? Zoals JackV zegt met een VPN verbinding heb je je eigen private verbinding via internet

Terug
Naar boven