Fitness Seller

Newbee vraagt hulp

KARI

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Hoi iedereen,
Niet zeker of dit de goeie plaats is om te posten, maar gezien ik nieuw ben hoop ik dat jullie het mij vergeven mocht dit niet het geval zijn. :-)
Ik ben Karim, 17 en wil beginnen met BB.
Aangezien ik nog naar school ga en niet veel geld ter beschikking heb ben ik beperkt in mijn budget. Dit voor zowel trainspullen als supplementen.
Ik heb een 2dehands bank gekocht, heb twee halters van elk 15 kg en een lange bar met 30 kg aan schijven. Dan heb ik ook nog twee vaste halters van elk 10kg.
Ik wil eigenlijk afvallen, want ik ben redelijk vet, zeker rond de buik. Ik heb ook helemaal geen achterwerkspieren en dunne onderbeentjes... Ik heb wel redelijk wat schouderspieren en een beetje bicep.
Kan er mij iemand naar een deftig en haalbaar trainschema doorverwijzen? Ik vindt door het bos de bomen niet meer.
Hoe moet ik eten en vooral wat mag ik niet eten als ik spieren wil winnen en vet verliezen?

Misschien ook belangrijk, ik ben twee jaar geleden gediagnosticeerd met SLE (Systeem Lupus). Vooral in mijn beengewrichten en spieren heb ik er last van, soms ook mijn vingers en schouders, maar is redelijk stabiel nu.
Ik mag alles eten (probeer glutenvrij te eten) en wil dus wat meer in shape zijn tegen volgende zomer.

Is er iemand met concrete informatie, eetschema's, traischema's enzovoort ajb?
Thanks!
Karim

Om af te vallen door te sporten zou ik cardio training (lopen, fietsen, evt zwemmen) combineren met trainen met gewichten. Sowieso moet je op u voeding gaan letten, wat je eet, en wanneer je eet. Op dit forum vind je massa informatie. Maak een schema op, en post het eens. Wat je training betreft zou je best kiezen voor full body, ook daar vind je veel topics. Wat valt er te verstaan onder last in uw spieren, ik bedoel, is het mogelijk voor u om met weerstand te gaan trainen?

Ik zou ook cardio met gewichtstraining aanraden. Voor cardio zou ik wel niet voor lopen of fietsen gaan, die zijn allebei gefocust op het onderlichaam, waardoor er meer stress op je knieën zal komen. Zwemmen is ideaal om de gewrichten te ontlasten. Andere opties zijn misschien crosstraining of roeien, maar daarvoor zijn toestellen ongelofelijk duur.
De ideale krachttraining is afhankelijk van hoeveel dagen je ervoor kunt vrijhouden. Normaal is voor een beginner het beste om 3 keer per week full body te trainen, maar afhankelijk van hoe je lichaam in combinatie met lupus daar op reageert, kan dat nogal tegenvallen. Je kunt ook een 4 daagse split proberen, dus afwisselend een dag bovenlichaam - onderlichaam, maar daar zijn dan andere nadelen aan verbonden (minder calorieverbruik, moeilijk als beginner,...).
Is een crossfitparcours geen optie voor u? Dan moet je natuurlijk wel een club vinden, maar het is een mooie startplaats.

Terug
Naar boven