Fitness Seller

Nijmegen gaat veelplegers helpen

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Nijmegen gaat veelplegers helpen
De gemeente Nijmegen heeft een nieuwe aanpak bedacht voor veelplegers. Dat zijn criminelen die steeds opnieuw in de fout gaan. Als ze hun straf hebben uitgezeten, krijgen ze van de gemeente woonruimte, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs.

Nijmegen heeft te maken met ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. Ze kosten de maatschappij handenvol geld, zegt de burgemeester.

Een dag in de gevangenis kost 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak van Nijmegen is volgens de burgemeester een stuk goedkoper.

bron: nos.nl

Lang leven een linkse coalitie!

Dit vind ik dus echt te onnozel voor woorden he???
Je moet die gasten gewoon veel zwaarder straffen , en verplicht laten afkicken..
hier krijgen ze gewoon , woonruimte , opleiding ,uitkering....etc
Ik denk dat ik ook maar veelpleger word.... de omgekeerde wereld hier

Schandalig, op een eiland ver weg droppen

Ik haat Nijmeegse politiek.

Er is hoop voor RichardV :P (nofi Richard)

Beter voor een vriend van mij,
Maar ik vind het toch aparte aanpak, niet mijn sT in iedergeval

Kortom ben je op straat beland, neem een rit naar Nijmwegen pleur hier en daar wat naar binnen (denk aan molotovcocktails) herhaal dat 3 a 4 keer en wordt weer een gewaardeerd burger.

Echt iets voor nijmegen, eng links bolwerk!!

Het is wel erg krom dat ze beloond worden voor misdaden, maar als de misdaden hierdoor afnemen en er ook nog geld bespaard wordt, dan vind ik het een goede keuze.

Ik zie niet in, hoe ongewenst gedrag belonen kan zorgen voor gedragsverandering.

Gewoon cold turkey geven die gasten

Idd, met harde hand heropvoeden!

Mighty zei:
Ik zie niet in, hoe ongewenst gedrag belonen kan zorgen voor gedragsverandering.

Ik zeg niet dat het ineens lievertjes worden natuurlijk, maar als ze de criminaliteit ingaan omdat ze geen geld hebben en je geeft ze geld, dan is er een kans dat ze geen criminaliteit meer nodig hebben. Of het ook echt werkt dat weet ik niet. Het is in ieder geval duidelijk dat ze niet wijzer worden van de gevangenis, en het kost nog veel geld ook.

Corazon zei:
Ik zeg niet dat het ineens lievertjes worden natuurlijk, maar als ze de criminaliteit ingaan omdat ze geen geld hebben en je geeft ze geld, dan is er een kans dat ze geen criminaliteit meer nodig hebben. Of het ook echt werkt dat weet ik niet. Het is in ieder geval duidelijk dat ze niet wijzer worden van de gevangenis, en het kost nog veel geld ook.
Dat is eigenlijk een beetje het verhaal "geef een man een vis en hij kan eten, geef hem een hengel en hij kan elke dag zelf voor zijn eten zorgen". Mensen gaan meestal overigens niet de criminaliteit in, omdat ze geen geld hebben. Ze willen meer geld en er minder voor doen. Ze kunnen namelijk ook gaan werken, want dan hebben ze ook geld. Tevens komen de meeste criminelen ook uit een sociale omgeving, die crimineel is of waar veel criminaliteit in is. Dat werkt ook niet bevorderlijk. Dat zal er dus telkens voor zorgen, dat ze makkelijker terug glijden.
Het zou dus misschien kunnen helpen, als ze een huis krijgen in een andere stad en ze hun huidige sociale omgeving niet meer mogen zien. Maja, dat gebeurt toch niet. Kortom, het is bijzonder moeilijk omhier een geschikte oplossing voor te vinden.;)

Laat dit een experiment zijn. Als het werkt hou ik op met links-bashen en anders sturen we links Nederland naar Noord-Korea! :thumbs:

Mighty zei:
Dat is eigenlijk een beetje het verhaal "geef een man een vis en hij kan eten, geef hem een hengel en hij kan elke dag zelf voor zijn eten zorgen". Mensen gaan meestal overigens niet de criminaliteit in, omdat ze geen geld hebben. Ze willen meer geld en er minder voor doen. Ze kunnen namelijk ook gaan werken, want dan hebben ze ook geld. Tevens komen de meeste criminelen ook uit een sociale omgeving, die crimineel is of waar veel criminaliteit in is. Dat werkt ook niet bevorderlijk. Dat zal er dus telkens voor zorgen, dat ze makkelijker terug glijden.
Het zou dus misschien kunnen helpen, als ze een huis krijgen in een andere stad en ze hun huidige sociale omgeving niet meer mogen zien. Maja, dat gebeurt toch niet. Kortom, het is bijzonder moeilijk omhier een geschikte oplossing voor te vinden.;)

Ik ben het met je eens hoor, ik zei ook dat het afwachten is of zoiets werkt. In ieder geval werken gevangenisstraffen niet voor deze gasten, dus ik vind het wel een dappere beslissing van de gemeente en ben benieuwd of het werkt.

Waarom niet besparen op gevangenissen ipv die mensen een beloning te geven? Voor 250 euro per dag kun je die mensen net zo goed in een 5 sterren hotel stoppen.

haha lol,

ik vind het wel een grappig experiment eigenlijk. een dag detentie kost 250 + euro. Daar gaat een significant deel vanaf op deze manier. Nu is mijn ijdele hoop dat dergelijke besparingen bij de verpleeg- of verzorgingshuizen komen, maar wss zal het wel weer ergens in een duister politiek hol verdwijnen

t blijft een feit dat je in nederland nog steeds veel meer hulp krijgt als DADER dan als SLACHTOFFER. En dat jeukt me wel overal...

super zware straffen voor delicten blijken gewoon niet te werken en mensen in gevangenissen stoppen is imo in veel gevallen olie op het vuur.

Terug
Naar boven