Fitness Seller

Nivea aftershave balsem voor de gevoelige huid

sander83

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Hey mensen!

Ik had even een vraagje.
Ik ben sinds gisteren begonnen om na het natscheren mijn huid te kalmeren met Nivea aftershave balsem voor de gevoelige huid.
Voorheen heb ik dit nooit gedaan en na het natscheren heb ik alleen mijn huid gekalmeert met koud water.
Nu doe ik het met koud water en daarna de aftershave balsem voor de gevoelige huid.
Na het opsmeren van de balsem is mijn gezicht mooi rustig, alleen mijn nek is een beetje rood (kleine scheerwondjes die rood worden na het opsmeren), maar na een uur/ 2 uur trekt dat rode helemaal weg.
Is dit nog een kwestie van wennen voor mijn nek dat ik een uur/2 uur nog een beetje rood heb en daarna niet meer?

Ook heb ik nog een andere vraag...Is het mogelijk om de aftershave balsem elke dag te gebruiken, ook op de dagen dat ik me niet scheer? Ik scheer me btw om de dag.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord (en)!!!

Groetjes!

Je hebt een gevoelige huid of je hebt het niet. Voor mij is het ook zo dat ik zo'n gevoelig vel heb en dus bij 't minste rood zie. Heb al vanalles geprobeerd qua scheren, maar ben van mening dat scheren met een mesje voor mijn huid niet de beste oplossing is, veel te agressief!

Ik scheer me al enkele jaren elektrisch met een coolshave van philips (je weet wel, met zo'n balsempompje erin) en dat doe ik dan nog met scheerschuim (voor gevoelig vel) op de huid...daarna spoel je met koud water en neem dan een aluinsteen om irritatiewondjes toe te "branden" (zo voelt het toch aan). Daarna nog 'ns spoelen met koud water en dan aftershave van niveau voor gevoelig vel erop. De roodheid in de nek kan je best met een huidzalf aanpakken, dat helpt daar beter tegen.

• Topic Starter Topic Starter
De roodheid in de nek kan je best met een huidzalf aanpakken, dat helpt daar beter tegen.

Maar na het natscheren zelf is mijn nek nooit echt rood, alleen als ik nivea erop doe.
Is het misschien een idee om na het scheren alleen me gezicht in te smeren en de dag erna me gezicht en nek beide te doen als ik me niet scheer?

Terug
Naar boven