MuscleMeat

Nja,nu moet ik ze zelf maar halen

bartman

Competitive Bodybuilder
Waardering
486
Mijn vader was onlangs op het werk bezig dat ik 10 eieren per dag at(6 dooiers) en kmoet zeggen,de mensen waren vrij geshockeerd :D want ze hadden van 'iemand anders' gehoord dat als je meer dan 3 eieren per week eet het schadelijk is voor de lever.Hij heeft ook een dokter als klant en die verklaarde me gek want met die cholesterol en bla bla al die zever. Nja nu wil hij er geen meer meebrengen en ga ik ze zelf halen en binnekort mijn waarden eens laten meten want eigenlijk ben ik zelf wel benieuwd.Zijn er nog mensen hier die evenveel eieren eten en en hun leverwaarden eens laten testen hebben? Nja,na de zomer woon ik alleen en heb ik er geen last meer van maar deze discuttie wil ik nog wel winnen want ik ben dat gezaag van iedereen in mijn omgeving wel stilaan beu.

bartman zei:
Mijn vader was onlangs op het werk bezig dat ik 10 eieren per dag at(6 dooiers) en kmoet zeggen,de mensen waren vrij geshockeerd :D want ze hadden van 'iemand anders' gehoord dat als je meer dan 3 eieren per week eet het schadelijk is voor de lever.Hij heeft ook een dokter als klant en die verklaarde me gek want met die cholesterol en bla bla al die zever. Nja nu wil hij er geen meer meebrengen en ga ik ze zelf halen en binnekort mijn waarden eens laten meten want eigenlijk ben ik zelf wel benieuwd.Zijn er nog mensen hier die evenveel eieren eten en en hun leverwaarden eens laten testen hebben? Nja,na de zomer woon ik alleen en heb ik er geen last meer van maar deze discuttie wil ik nog wel winnen want ik ben dat gezaag van iedereen in mijn omgeving wel stilaan beu.

als ik dat hoor had ik al dood moeten zijn. ik heb wel s dagen gehad dat ik 20 eieren eet uiteraard veelal zonder dooier maar boeiend. ik zou verder niet direct antwoord op je vraag weten

Het schijnt dat je cholestrol eerst stijgt maar later weer afneemt. Ik heb t ergens gelezen volgens mij in de Bodyfactor en later nog eens op een website. Kan je helaas geen link geven.

Gewoon blijven bunkeren die handel :D

Het schijnt idd dat je cholestrol eerst stijgt, dan daalt zolang je mr goed blijft trainen kan het geen kwaad denk ik. Kijk ook eens op de eetmeter2002, op google intikken, kan je eens kijken wat die aangeeft.

mr gewoon hardcore bunkeren idd :cool:

Ach zo erg is het toch niet om zelf te halen...

Ik had het ook niet voor jou gehaald als ik je moeder was... :D

ik eet ongeveer 16 eieren per week, heb vorig jaar in September mijn bloed laten testen en mijn lever en cholesterol waarden waren ok. Of het nu goed is voor de lever, k weet ni, slecht voel ik me er niet bij.

hier zijn toch studies rond gepubliceerd, iemand toevallig de link(s)?

Ohgh,wat een moeder :p

2 jaar lang 4-5 eieren per dag en een cholesterolwaarde onder het gemiddelde :)

dat verdedigen hou je toch, is het nu het aantal eieren dat je eet, de volgende keer is het als je je bakje eten ergens open trekt, of dat mensen zien dat je op een verjaardag iets afslaat.
mensen begrijpen er toch niks van allemaal, en omdat ze zich er niet in verdiepen doen ze alles af als ongezond,terwijl ze stiekum jaloers zijn op de discipline die je voor je sport hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Goed punt,op het werk kreeg ik van een vent te horen dat ik ongezond eet terwijl hij 3 keer in de week in de kroeg zit en 2 pakjes per dag rookt.Bedankt voor de reacties trouwens,ben ik al heel wat mee. Ik blijf gewoon doorvreten en over een maand laat ik het meten. Kben echt benieuwd en dan heb ik iets om onder hun neus te duwen ;) by the way met ze zelf te halen zit ik niks in,ik krijg toch maaltijdcheques :D

Laatste paar maanden consumeer ik 8-10 eieren per dag incl dooier.. :rolleyes:

Terug
Naar boven